April 12, 2016

(1) Domestik Disko

Saçaklı dün gece ilan etti meydan okuma sorularını, şuradan bakabilirsiniz, hemen iştirak edebilirsiniz, biraz arkadan gelebilirsiniz. Ne güzel olur.

İlk soru, "Müzik listenizdeki ilk 10 şarkıyı paylaşın. Dinlerken nasıl hissediyorsunuz?" Sanki şalanjın ecnebi versiyonunda bir "karışık çalınız" talebi vardı, yok muydu? Ben öyle yapayım.

Biraz olsun havalı biri olsaydım oturup güzel şarkılar eklerdim listeme ama hayır tabii ki. Aylardır ellemediğim, tozlar içindeki müzik kitaplığımdan çalmaya başlıyorum, haydi hayırlısı.

1. Adam Lambert - Whataya want from me 

Karışık çalmaya başlayabilmek için ilk sıradaki şarkıya tıkladım, o da bu. 6 senedir filan aynı yerde duruyor bu şarkı. Seviyorum yaldızlı pop. Barbar kocam da seviyor Edım Lembırt'ı, flört ettiğimiz dönem bir yerde kumpir yerken çalmaya başlamıştı bu şarkı, cahil görünce hemen müzik bilgimle dövmüştüm Conan Efendi'yi. Hala da anlamam bir şarkıyı beğenince neden internete girip şarkıcının ciğer röntgenine kadar okumaz insan. Edım'ın uzun yıllardır devam eden akne sorunundan bahsetmeden kapatıyorum konuyu.

2. Sun Kill Moon - Micheline

Varlığını unutmuşum bu albümün. Kapalı hava şarkısı, üzünçlü ve ağır.

3. Megadeth - Blood of heroes

Listedeki tek Megadeth şarkısı, niye tek başına duruyor bilmiyorum. SITİİL EEELAAAYVVV BILAD OF HİROOOZZZ NEVIIIR DAYYY DEY NEVIR DAY!!

4. Arcade Fire - Ready to start

Şarkıyı o kadar beğenmiştim ki bir ara telefonuma zil sesi yapmıştım. Çok büyük bir hataymış o.

5. Arcade Fire - Here comes the night time

Evet. Gene Arcade Fire. Bu şarkı Reflektor'den, The Suburbs kadar dinlemedim bu albümü ben.

6. Metin&Kemal Kahraman / Yaşlılar Dersim Türküleri Söylüyor - Hüdey Hüdey


Kendi esprime kendim güldüm. İptal olan konserlerden biri Metin-Kemal Kahraman konseriydi, bayağı bozuldum. Evde Zazaca şarkı söyleyecek hale gelmiştim oysa ki. Üstelik biletlerimiz önden ikinci sıradandı filan.

7. Depeche Mode - Stripped

En güzel Depeche Mode şarkılarından biri bu yemin ederim. "Gel benimle, ağaçlara doğru" diye başlayan şarkı nasıl güzel olmasın. Çıkalı 30 sene olmuş, vay canına.

8. Brett Anderson - Love is dead

Ağzını yüzünü yerim! Tam benim kalemim müzik, sözler ve vokal. Videosunu koyacağım çünkü o da harika. Hiçbir numarası yok ama aradığım her şey var.



Ben ölünce arkamdan bunu da çalabilirsiniz, bence olur. Sevinebilecek durumda olursam sevinirim, geceleri rüyalarınıza girmem. (Girebilecek gibi olursam gene de girerim, fırsat bulmuşken kaçırmam.)

9. The Calling - Adrienne

EYYYDRIYIINNNN AY TOĞT AY NÜÜVV YUUUUU
VANSSS EGEN YU YUĞZD Mİİİİ YUĞZD Mİİİ OOOOOOOOOOOO EYYYDDRIIYYIIIIINN

Şarkı 2001'de çıkmış, ben de sanırım 22 yaşıma kadar ne kadar olgunlaşıp yetişkinleşebildiysem onunla kalmışım. 4 buçuk dakika köpeklerle parkede kayarak koştuk.

10. Dave Gahan - Saw something

Dave Gahan, ismi lazım değil bir takım güdüklerin yaptığı gibi beni yüzüstü bırakmadı. Hayal kırıklığı yok, hep güzel müzik var. Çok çok sevdiğim vokallerden biri, bu solo bir albümden, Depeche Mode'suz.

"Gözlerinde bir şey gördüm, eminim, gördüm, benim olsun istedim", 9 sene olmuş çıkalı, hiç bıkmadan dinlerim.



Eh iyi, çok utanç verici olmadı gene. Koşarak gidiyorum, hala ders hazırlıyorum. Şuraya bir Rembrandt bırakıp öyle gideyim, kurban olduğum, yaşanmış gitmiş bir hayat, ölen çocuklar, son yıllardaki parasızlık, sadece gözlerine bakıp hepsini görüyor insan.


13 comments:

  1. Yemin ediyorum sinirim bozuldu :'D İnce espriyi ben de gördüm şuan :) Vazgeçmeyecekler bence o görselden. Bu arada konserin afişlerini gördüğümde ilk tepkim "Aaa Fermina Hanım'ın grup" olmuştu.

    Sun Kill Moon'un hiç albümünü dinlemedim. Bölük pörçük keşfettim. Not düştüm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhahhaha ay :D Dönmek, hep dönmek :D
      Yaa valla, iptal edildi konser, bir açıklama filan da yok. Gidip geri verdim biletleri kös kös.
      Ben nereden bulmuştum Sun Kill Moon'u, hiç hatırlamıyorum. Öyle çılgınca dinlemişliğim de yok, itiraf etmiş olayım :)

      Delete
  2. ay dur aklıma çok komik bi' caps yapmak geldi. yapayım da atayım sana facebooktan. :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. At lütfen, en sevdiğim şey caps :)

      Delete
  3. Ne güzel itakledin beni kadın! :)
    Bence cuma akşamı çiğdemlerimizi çitlemeye bir sürü yandaş bulduk bak ben söyliim...

    Geçen sefer hep beraber bana yolladıklarınızla kaç yıllık listemi yenilemiştim. Çelınca katılanlardan da bir liste çıkacak gibi, allaam yine hiç birini bilmiyorum tabii ki...

    Ama olsun ne güzel hadi dedin (kalp)
    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. AY benim ne dahlim var ayol, tamamen senin sayende ortalık şenlendi. Yalnız şimdi annemi arayıp göbek adımın ne manası var diye sormam gerekiyor. Araştırmacı şalanjcılık :D
      Kalpler, kalpler <3

      Delete
  4. İngilizceyi bu kadar iyi yazan üstüne başka biri bilmiyorum, gözümden yaş geldi, o kadar mükemmel:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay toğt ay nüv yu kısmını mesela, özellikle çok beğendim, şimdi tekrar okuyunca ahahhaha ay :D

      Delete
  5. The Calling'in kıymeti bilinmedi. Wherever you will go da hala benim listemdedir, kendime has uslubum ile (detone ve sözleri karıştırarak) severek söylerim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bilinmedi vallahi. Kendimize has üslüplarımızla karaoke yapmayı teklif ediyorum bir The Calling şarkısına :D

      Delete
  6. Rembrant 'i okudum beni vurdun! Paldir kuldur iceri girdim gorunce ahdkahs, Aaggg amsterdama gidersem hemen bir kokobellaing yapicam kendisi ile ,ne guzelsin gece devriyesi ve hollandanin devlet adamlarina yaptigi essiz portreler :((((

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benim sınıf pek heyecanlanmadı, insan nasıl heyecanlanmaz hiç anlamıyorum :/

      Delete
    2. Gece Devriyesi'ni ve Anatomi Dersi'ni de gösterdim, hiç işe yaramadı. Ertesi güne maket teslimleri varmış, derse gelebilen 10 kişi uykusuzluktan patates olmuştu, gitti güzelim Rönesans.

      Delete