April 25, 2016

(13) (14) Alıntılar ve Kağıttan Yıldızlar

Benim için anlamı olan bir alıntı düşünüyorum, aklıma bir şarkı geldi: "And these children that you spit on, as they try to change their worlds, are immune to your consultations, they are quite aware of what they're going through.. Where's your shame, you left us up to our necks in it.."



Sonra bir de aklıma bu geldi: "You can never be overdressed or overeducated". Canım Oscar Wilde'dan. Oradan da Morrissey'e atladım.


Ve tabii ki şu:


Ben de bilmiyorum neden gözünü tekmelemek istediğim insanlara kibar kibar gülümsüyorum. Aylar sonra cumartesi gecesi insan içine çıktım, neden çıkmadığımı bir kere daha anlayıp eve döndüm. Biriyle olan derdimi halledeyim derken başka biri beynimi yaktı. Herkes kendi sesinin ekosuna hayran, herkes benden daha iyi biliyor, herkes benim ne olduğumu da benden daha iyi biliyor. Hayatımda ilk defa "Aaa ama sen bayağı yalan söylüyorsun?" dedim birine, sevgilisinin falan yanında, hiçbir şey farketmedi. Utanmayan insan dolmuş ortalık.

İnsanların ağzına gözüne tekme atmayı bir gün beceririm umarım, o gün gelene kadar gözlerimi devirip içkimi bitiriyorum ve eve dönüyorum.

Özel bir yeteneğim yok. Doğuştan boksuratlıyım, eğer sayılıyorsa. Güçlü yanlarım, zayıf yanlarım sorularını da kocama, anneme falan sordum. Kocam "En zayıf yönün, bazı insanlara hakettiklerinden fazla önem vermek" dedi, dalga geçiyormuş. Ben dalga geçtiğini anlamayınca bir kere daha dalga geçti. Annem, "Beni karıştırma böyle şeylere" dedi.

Kağıttan küçük ve tombul yıldızlar yapabiliyorum, bir de bu var.


Haydin iyi haftalar, kazak mı giyeyim yoksa sandaletlerimi mi çıkarayım bilmediğim havalar hayırlı olsun.

12 comments:

  1. Sabah buz gibiydi şimdi de gelincikler açmış, nasıl bir iklim anlamıyorum gerçekten. Eh şehrin göbeğine robotlar dinozorlar falan dikersek bulutlardan da mevsim normallerine göre davranmasını bekleyemeyiz :)

    Bak yaa. Naptın gene Morrissey'ler falan :) Serbest çağrışım yaptı bende de ve Moz'un bir şarkısını göndermek istiyorum; "This Is Not Your Country". 90'larda kaydetmiş fakat Maladjusted albümünün ilk baskısına koymamış (cık cık). Kilis'e roketler düşerken aklımda sadece bu şarkı çalıyor.

    "We're old news, all's well, say BBC s***
    One child shot, but so what?
    Laid my son in a box, three feet long
    And I still don't know why
    A short walk home becomes a run and I'm scared in my own country"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zip up your mouth, zip up your mouth, ne diyeyim hakikaten. Şimdi de yağmur başladı, ben de dinozorları suçluyorum. Şu saate kadar ne gazete okudum ne de twitter'a baktım, ne kadar sıradan bir gündü, tek derdim hava.

      Delete
  2. Insanlara hak ettiğinden fazla değer : )))

    Ben de çok iyi niyetliyim, tek kabahatim bu.

    İnsanların suratına gulumserken onların ne boktan muhabbet ettiğini düşünmek, bedava gözlem yapma fırsatı işte. Nasılsa izlendikleri için memnunlar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. "En güçlü yönün de hak edenlere hadlerini bildirmen" demişti, meğer gene dalga geçiyormuş. Evliliğimiz çok şey gerçekten.
      Ay tabii bunlar memnun izlendikleri için, kabahat bende zaten, insan gibi bir laf edecek zannedip bekliyorum.

      Delete
    2. Ya evliliğin gayet şey. Ben de cok sey buldum. Çünkü bu yorumları çok sevdim.

      Ben çok iyi niyetliyim ay superim napıyım tek suçum bu yalaniyla dalga geçebiliyor. ( sarhosum bu arada)

      Delete
    3. (Ben de sarhoşum) Yatamadım da bir türlü gidip, kaldım burada lök gibi. Şimdi yatmaya kalksam köpekleri itip kendime yer açmam lazım yatakta, çok üşeniyorum.
      Evliliğimizin şeyliği de allah bilir kart evlenmemiz yüzündendir. Ben 31, bu 36'ydı; olanca ayılığımla girdim bu müesseseye, aynı şekilde karşılık görüyorum.

      Delete
    4. Gobegim çok iri güldü şuan : D

      Delete
  3. Bu sorular çok zor örtmenim, bizim evde elektrikler, sular kesik çalışamadım, ayrıcana çok önemli misafirler var kızdan oğlandan :) Ve henüz yüzde ellisi tamamlanmışken açılışı yapılmış Expo ziyareti yaptık, sırada Bisiklet turu var. Kısacası "çok yorgunum kaptan/çelınç defterini bir süre başkası yazsın". Ben arkadan yetişirim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay sosyal faaliyetler üstüme üstüme yağdı ühüühüühü!
      Yarın favori mevsimimizi yazıcaz, sorular ben çemkireyim diye çanak tutar gibi, çok seviniyorum için için :)

      Delete
  4. origami şeysi demi o yıldız. böyle böyle doluyorsun diye anlatıyorlar da hiçbir zaman yıldıza benzemiyor sonrasında, bu baya bildiğin benzemiiiş...

    ya o değil de ben helloradio'yu özledim. şu yanda görüp görüp duruyorum, nasıl etsek de seslensek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Origami şeysi. Kağıdı uzun tutunca daha şişman oluyor, sonra yanlardan sıkıştırınca pofidikleşiyor. Başka da bir şey yapamıyorum, bütün origami şeyim bu.
      Hunharca yorum bırakabiliriz helloradio'ya. Bırakayım hemen.

      Delete
    2. ben de bir iki dürttüm ama şoolmadı... pff..

      Delete