April 30, 2016

(19) Gene Çekçek / Sarı Pabuçlar

Karum'da yöresel ürünler festivali başladı dün. Bugün gidip kilim desenine doymayı planlıyorum çünkü çekçek satılıyor olma ihtimali çok yüksek bence. Urfa'da çekçek, Adıyaman'da kırma, Niğde'de köfter olarak bilinen o üzüm mamülü ile aramızda bitmeyen bir kovalamaca var.

Sabahın köründe Nadire'yi aradım, yöresel ürünlere bakmaya gelsin benimle diye. Sabahın körü olduğunu da sonradan farkettim. "Bir yerde bir şey mi oldu da söylemek için yöresel ürünle giriş yapıyorsun?" diye sordu. Hello kalbi kırık Angara, hello yeni Türkiya, hello tamir olmayan sinirlerimiz.

Neyse. Hava güzele benziyor, çamaşır asıp giyineceğim. Sonra da çıkacağım evden. Şalanjda bugün en son aldığımız kıyafetlerle görünmemiz gerekiyor. Giyinecek enerjiyi henüz bulamadım, masanın üstüne koyup fotoğrafını çektim.


Kot, normal kot. Ucuzca bir dükkandan aldım. Ayakkabıları da internetten bir hayli indirimli aldım. Sürekli bunları giyiyorum. Ay esas bir de yeşil yağmurluk meselesi var ki en az çekçek kadar içime dert oluyor. 10 yıllık yağmurluğumu elimde olmayan sebeplerle çöpe atmak zorunda kaldık, elimden alınan her şeyin simgesi haline getirdim yağmurluğu. Durmaksızın yenisini arıyorum.

Kısmet bazı şeyler. Gideyim ben, Ankaralılar bütün çekçekleri bitirmeden.

8 comments:

  1. Enem sen köfter bilir misin? Belli bir yaşı aşmış Niğdelilerden başkası bilmez sanırdım. Zamanında bundan bize dünya kadar gelirdi de yemez şekerlendirir atardık. Hala da pek sevmem ama cevizli sucuk olursa küpüne düşebilirim :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gene buralarda çekçek diye ağlarken sen söylemiştin köfteri. İyi ki de söylemişsin, köfter diyene kadar anlamadı kimse ne aradığımı. Bulamadım, "Ankaralılar yemez onu" dediler, "Çekçek ne biçim isim, Kürtçe mi?" diye sordular, kaçtım hızlıca.

      Delete
    2. Ay yazın Funda'nın arkadaşı Niğde'den getirmişti bize, yemedik hatta, hiç aklıma gelmedi bak unutmuşum senin sevdiğini, yoksa saklar getirirdim sana, aklımda bulunsun bir daha gelirse.

      Delete
    3. Vallahi sinir harbi geçireceğim. Kürtçe öğrenip Kürtçe konuşasım var.

      Delete
    4. Ben yerim onları :) Naapıyım artık, olmadı Niğde'ye günübirlik gidip çuvalla alacağım :D
      Ay kurban olsunlar onlar çekçeğe. İnsanın neden dile merakı olmaz anlamıyorum, ben bayılıyorum iki kelime öğreneyim, bakayım ekler sona mı geliyor, kedi ne demek falan.

      Delete
  2. Neler aldın yuvana dön de anlat, merak ediyoz burda...
    Fakat ayakkap rengi <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay hiçbir şey alamadım aslında, küçük bir şişe nar ekşisi aldım. Bir de gözleme yedik orada oturup. Sandım ki Urfa'ya gitmişim gibi üzerime üzerime atacaklar çekçekleri, baharatları; kuru incirler içinde kulaç atacağım filan. Olmadı :)
      Ayakkapları sırf rengi için aldım, şu anda baştan ayağa sapsarı giyinecek malzeme var elimde :D

      Delete
    2. Benden de çıkacak sarılarla minik kuş gibi dolanmayı teklif ediyorum :)))

      Delete