April 16, 2016

(5) Koleksiyonunu Yapamadığım Şeyler Var

Çelıncın sahibesine de çemkirdim sabah sabah, bu soru beni darladı bir miktar. Koleksiyon tabii ne güzel ama bende o disiplin yok. Ben biriktiriciyim, hurdacıyım. Biriktirirken bile bir hedefim, bir ilgi alanım yok; bazı şeyler yığılıyor nedense, bazıları yığılmıyor.

Hangi yığıntıları yazayım diye düşünüyordum, Saçaklı iki tane hatırlattı, birini şuradan okuyabilirsiniz. Tabii oradakilerin üzerine daha da birikti yıldızlı şeyler; çoraplar, kağıt bantlar, bok püsür. Bez çanta da varmış zaten yıldızlı. Bir sonraki grup olarak bakınız bez çantalar:


Burada 30 tane var. Urla'da bıraktıklarım, yazlık diye kaldırdıklarımla beraber 50'yi buluyordur. Güzel bez çanta görünce betim benzim atıyor, ağzım köpürüyor. Bir kısmı hediye, belirtmeden geçmeyeyim. (Bana hediye alıyorlar.) Başka malzemelerden böyle çantalar da var, bez değil diye sokmadım buraya. (Hepsi bu kadar mı sandınız hohoyt.) (La Scala'yı bilerek en öne koydum. Gördüğümde bayağı aklım oynamıştı yerinden.)

Değil ama bu koleksiyon falan, hunharca kullanıyorum ben bunları, ne bir kategori var ne de bir mana. Çanta işte.

Şahsıma gelen kartpostalları ve mektupları da biriktiriyorum. (Bana kart atıyorlar.) Şunlar sadece postcrossing'ten gelenler:


Postcrossing'teki hesaba göre 422 kartpostal almışım bugüne kadar. Burada daha çok var çünkü takas makas da yaptım. Bir diğer kutu da arkadaşlarımdan gelen kartlarla dolu, üşendim çıkarmaya. Bir kutu da mektup, hem arkadaşlarımdan hem de mektup arkadaşlarımdan gelenler.

Bilmiyorum bu kartlar sayılır mı koleksiyondan, kartın kendisiyle ilgilendiğim kadar arkasında yazanla da ilgileniyorum. Uzun uzun dert anlatanları seviyorum, bir de biraz numarası olanları. Rusya'dan 53 kart almışım, sadece 1 kişinin aklına "From Russia, with love." yazmak gelmiş, İnsan yazmaz mı ya?



Annemi arayıp sordum, "Annea ne var ya başka koleksiyon?" diye. Ayakkabı ve eşarp dedi, öyle "Canım yavrum, ne güzel de biriktiriyorsun" gibilerinden demedi. Fenalık geçirerek dedi. Ayakkabı almamdan nefret ediyor biliyorum, boyna eşarp sarma işini ise bizzat kendisinden öğrendim. (Entellik.)


Valla başka her şeyi biriktirmekten utanabilirim ama eşarptan utanmam. Bilmiyorum kaç tane var, bunlar sürekli elimin altındakiler. 10 sene kadar önce eve giren hırsız bir bu kadar götürmüştü, hala içim yanar. (Evet, eşarp çalan hırsız. Bavulumu da çalıp her şeyi bavula doldurup öyle gitmiş evden.)

Arı gibi çalışarak yerine koydum kayıplarımı, çoğu Urfa'dan bunların. Öyle normal dükkana girip aldıkların üçü beşi geçmez. Biraz da futbol takımı atkısı var, o furyayı babam başlatmıştı. Futbol da sevmez, neden atkı alıyoruz bilmiyorum.

Neyse herhalde anlatabildim yığmaktan ne kastettiğimi. Bu yığınlar yüzünden başlamıştım zaten o "1 sene boyunca satın almayacağım" perhizine. Almadım ama bunlar evde baki, çantaları eksiltebilirim ama eşarplar sanki elimmiş kolummuş gibi. Her birini ne zaman aldım, nereden aldım, yanımda kim vardı hatırlıyorum.

Gideyim de teker teker katlayıp severek yerlerine kaldırayım. (May pıreğşıızzz.)

25 comments:

  1. Sende görünce hatırladım, bir çekmece dolusu da bende var eşarp-fular. Odaya tadilat yaptığımızda yerleştirirken kendimden utanmıştım, bir insan evladının bu kadar mı fuları olur diye ama yine de gördükçe gönlüm kaymıyor değil yenilerine. üstelik takmam gerektiğinde de hep aynısına gidiyor elim iyi mi ya da yığını deişp istediğime ulaşamadığım için mecburen üstte duran emektarı alıp ayrılıyorum oradan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aslında benim de performansım düştü, aynı 2-3 tanesini takıyorum sürekli. Evden çıkmıyorum pek, çıkmam gerektiğindeyse genelde koşarak çıkmam ve bir yerlere yetişmem gerekiyor. Öyle uzun uzun giyinmedim kaç zamandır.
      Yazmak için kendime ait bir oda değil ama eşarplarım için bir oda olsa ne güzel olur :)

      Delete
  2. Scala operasının neresindeydi ya merch ? :( Ben görmedim. Eli boş döndüm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. La Scala Shop, opera binasının içinde gibi aslında. Ya sağdan ya soldan küçük bir girişi vardı. Bunu barbar kocam almış, geçenlerde tek başına gittiğinde.
      Sen içine girebilmiş miydin? Beni kibarca "Tabii ki girebilirsin, herhangi bir gösterime bir bilet alman yeterli" diye püskürtmüşlerdi :)

      Delete
  3. koleksiyon dediğimiz şeyin daha sistematik olması lazım kabul ama yeni nesil koleksiyonmuş meğerse bunlar... evet evet, öyleymiş. kalp taş benim için çok sistematik mesela, gördüğüm yerde alıyorum, e daha ne! :))

    daha önemli bir sorun var. bir önceki yazı blogger duvarda var, bu yok. gidip nedenini araştırayım herkeste sorun yoksa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sorun bende, bazen yazıları yolladığımda görünmüyor, saatler sürüyor o duvarda görünmesi. Neden oluyor hiç bilmiyorum.
      Bak taş kalp gerçekten koleksiyon, daha nasıl sistematik olsun. Taş mı? Taş. Kalp mi? Kalp. :D

      Delete
  4. Bez çanta görünce ben de aklımı kaybediyorum, çok güzel bi' şey bez çanta. Sanırım bir bez çanta da ben verecektim sana mona lisalı, kaybettim evin içinde. Annem dikti. <3 Bulucam ama.

    Kartların ne güzel, ben de postcrossing'e geri dönüyorum dedim ama yazdığım kartları bir senedir gönderemedim öyle malım. Sana da bir mektup var kartlarla bekliyor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok güzel di mi? Üstelik çok da kullanışlı. Ay bulursun çantayı, ben de sana 6 aydır mektup yazacağım, çok utanıyorum. Ama bana baharla birlikte bir enerji hasıl oluyor, bu aralar umutluyum, yazarım. Bu çarşamba da ders anlatmam lazım, sonra çocuklar sunum yapacak, benim de biraz vaktim olacak.

      Delete
  5. instagram hesabınızın adresini blogda bulamadım..İzlemek istiyorum.-kız isteme cümlesi gibi oldu biraz sanki- :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahhhaha ay güldüm :D Instagram'da kokobella adım; https://www.instagram.com/kokobella/
      Çok köpek var, her yer köpek benim instagramımda :)

      Delete
  6. O eşarplar ne kadar güzelmişş! Hırsız gerçek hazineyi bulmuş bence. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay o hırsız dünyanın en tuhaf hırsızıydı, insan bunları taşımaya üşenir, üşenmez mi yahu? İki paket kalem pili de götürmüştü her şeyin yanında, bir acayip.
      Urfa, bir eşarp cenneti, neler bulup aldığıma inananıyorum bazen :)

      Delete
  7. 422 kartpostal mı çok iyi yaa, ben hala 5teyim :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tez yazmam gerekiyordu, yazmamak için elimden geleni yaptım, o 422 kart öyle birikti :)

      Delete
  8. Çok hoşsun Fermina gerçekten anlatımına bayılıyorum. Net olan şu ki gerçek bir koleksiyoncusun, kabul etmelisin :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim :) Keşke daha derli toplu biri olsam, belki o zaman koleksiyon gibi görünürdü bunlar.

      Delete
  9. dogruuu, kart biriktirme bendede var. bak hic aklima gelmedi. ve en cogu senden:) hepsi bir bisküvi kutusunun icinde.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biliyordum zaten kartlarımın iyi bir yerde toplandığını :)

      Delete
  10. Çok güzeller hepsiii , kartpostallar çantalar hele o şalların güzelliğine ne demeli en öndeki bordoya bayıldım :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim :) En öndeki bordoyu ben de çok seviyorum, 10 sene önce Pakistan'dan almıştım, tam hırsız her şeyi götürdükten sonra.

      Delete
  11. May pıreğşıızzz.
    Gözümden yaş geldi gülmekten, kedi üzerimden yere düştü, çok yaşayasın valla:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hiihihiihiihi :D Geldim mi gözünün önüne mağarada iki büklüm çömmüş eşarp katlarken?

      Delete
  12. Daha ne olsun :) tek keşimeyle ba-yıl-dım özellikle de kartposttallara ve şallara !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa valla koleksiyon sayılıyorsa ne mutlu bana :)

      Delete
    2. Yaa valla koleksiyon sayılıyorsa ne mutlu bana :)

      Delete