April 22, 2016

(9) (10) (11) Prens ve Diğer Şeyler

Dün akşam annemi aradım, "Anne, Prens ölmüş" diye. "Aaaaa ama gencecikti o çocuk?" dedi. 57 yaşındaymış, bize sorsanız 30 falan derdik en fazla. Prince gibi biri yaşlanmıyor çünkü, daha da harika biri oluyor yıllar geçtikçe. 57 ölmek için çok erken.

Annemin popüler kültüre olan ilgisinin boyutlarına hiç hakim değilim, yıllar önce bir sabah beni öyle uyandırmıştı, "Mina kalk, Prens yeni albüm çıkarmış", yaptığı müziği farketmemek mümkün değil ki. 80'leri ve 90'ları annemle yaşayarak geçirdim, bizim Prensimiz olmuş o arada.

Bir akşamüstü de eve "Bak Bono güneş gözlüğü aldım" diye girmişti, çok şükür Bono'dan önce vazgeçti o saçma sapan devasa gözlüklerden. Neyse, çarşamba dersi yüzünden şiştim meydan okumada, kaldığım yerden devam edeyim.

9. soruya cevaben hangi alanda iyi olmak isterdim diye yazmam gerekiyor. Üç gündür yollarda okuyorum herkesin cevaplarını, boşuna blog komşusu değilmişiz. Müzik ve buz pateni mesela, uzun yıllardır özenmekten patates püresine döndüğüm alanlar.

Puanlama sistemi değiştiğinden beri eskisi kadar takip edemiyorum, sevdiğim sporcular emekli oldu o arada filan ama hayatımdaki yeri çok büyük. Philippe Candeloro'ya ergenliğimin olanca şiddetiyle yanıktım. Video şovlu bir gösteriden ama meşhur numaralarını yapıyor:



Buz pateninin asi çocuğuydu Candeloro, hep böylelerine meylim var. İstiyorum ki hepimizin içinde bir ateş yansın yansın yansın, o yangınla dünyayı yıkalım, sonra yeniden başlayalım.


Robert Montgomery gibi şiirler yazıp yakmak isterdim. Delirmiş kralların kırık kalpli uşakları olmayalım da isterdim tabii ama gerçekten kırılmış kalbin tamiri ne zormuş yarabbi. Hırsımı alamıyorum, tek başıma hiçbir şeyi düzeltemiyorum, çoğu zaman kendi sesim kendime derin bir kuyunun içinden yankılanıyormuş gibi geliyor. Neyse, bu sorunun da cevabı sanat sanırım, kendimi böyle ifade edebilmek isterdim. Hiç olmadı buzun üstünde takla atabilmek isterdim.

10 ve 11, güçlü ve zayıf yönlerim. Daha önce güçlü yönlerime tarhana çorbası diye cevap vermiştim başka bir çelınc kapsamında sanki, hayal meyal hatırlıyorum. Ağlayanla ağlarım, bence başka bir numaram yok.

İradeli bir insan değilim, her an ruhen yere yapışmaya son derece müsaitim, herhangi bir şeyi yarına ertelemeye hep meylim var. Çok çabuk öfkeleniyorum, neyse biraz susmayı öğrendim yıllar içinde. Yutuyorum edemediğim hakaretleri, sonra midem yanıyor. Kendimi bu şekilde reflü ettiğimi düşünüyorum. (Saat 14:21'di ve hala kahvaltı etmemişti.)

Gideyim ekmek kızartayım iki dilim.

9 comments:

  1. Öf.
    Gerçekten öf diyebiliyorum sadece. Dün Twitter'ı açtım. Şöyle bakınıyordum ki bir anda bir tweet geçti, "Prince is dead.." Hangi prensmiş dedim kendimce bizim Prince olacağını düşünemedim o an. Arap prensi falandır zannettim (hiçbir resim de yoktu o haberde). Çünkü dediğin gibi gençti. Konduramıyor insan. Sonra bir tweet daha. 2-3 derken haber bir anda tt oldu. Bilgisayarı kapadım hemen. Telefonla arkadaşa haber verdim durumu. O da bir şok. İkimiz birbirimize bakarak anlayamadık. Onunla geceler boyu Prince konuştuğumuz bakidir. Hemen ertesinde babama söyledim. "Yok yahu, nasıl.. aaa .s" tarzında bir hata verdi. Sonra tekrar açtım bilgisayarı. Haberler akıyor. Taziyeler sürüyle. Aptal gibi davrandım 1-2 saat. iTunes bir yanda açık shuffle Prince gidiyor. Sonra bloguma döndüm, yazdım. Ve ondan sonra öldüğünü idrak edebildim. Belki Bowie'deki kadar perişan olmadık; ama yine de beklemiyorduk ve üzüldüm haliyle. Çünkü 80'ler ve 90'lar deyince Prince geliyor aklıma. İlk gelenlerden ya. Bowie öldü, MJ öldü. Prince de öldü şimdi (içimde ukte kaldı, bir gün izlerim onu sanıyordum). Madonna kaldı. Az mı dinledik onu ? Dün kraliçenin 90.yaş günüydü. Bir şey diyemiyorum. Dünyaya müzikle güzellik saçan bir adam. Vegan aynı zamanda; fakat 57'sinde ölüp gidiyor. Çok uzattım. Gidiyorum hemen.

    buz pateni mi..korkarım. Olur ya düşersem çömlek gider diye..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dün bir yerlerde okudum, "Prince, erkek olmanın tek bir şekli olmadığını gösterdi dünyaya" yazmış biri. Dün gece oturup bulabildiğimiz videolarına, konser performanslarına baktık, bir kere daha ağzımız açık kaldı. Şunu gördün mü: https://youtu.be/7NN3gsSf-Ys
      "You sexy motherfucker" diyebildim arkasından, canım sıkıldı. Ay Madonna'yı ben de çok seviyorum ama gözümün önüne o konserlerde plönk plönk gitar çalan hali falan geldi kadının. Kim sanatçı, kim "product" bilemiyorum.
      Kraliçe vampir olduğu için ölmüyor. Kalbi yok.
      Bir kere çıkmışlığım var buz pistine, hiçbir şey buzda düşmek kadar morartamaz çömleği. Mor da değil, kapkara çürüyor. Evlerden ırak :)

      Delete
    2. Görmez olur muyum harika ya <3 Madonna, 2012'de Super Bowl'da sahne aldığında herkes müthiş, en iyi Bowl şovuydu vs yazmıştı. Ben de bu linki atıp peşinden -_- bakışımı göndermiştim hepsine. Yağmur da cabası. Şu performansın üzerine kendisinini hala popçu olarak gören var mıdır acaba ? Hangi popçu gitar çalmayı biliyor, dahası şöyle bir şey yapabiliyor:

      https://www.youtube.com/watch?v=6SFNW5F8K9Y&feature=youtu.be&t=3m27s

      Garibim Madonna bence gitar çaldığını zannediyor. "İki tele vuruyorum süper rockçıyım oh yeah" Prince ise gitar çalıyor :) Acı ama gerçek :D Superfunkycalifragisexy diyorum ben de onun arkasından.

      Delete
    3. Eklemeyi unuttum, sayfamda paylaşmıştım son şarkısını; "Baltimore". İzle babam izle. 2 gündür. Yine izliyorum. Yine hak veriyorum. "Peace is more than absence of war"..

      https://www.youtube.com/watch?v=cieZB0Ab7xk

      Delete
    4. Ay kurban olsunlar Prens'e gerçekten. Baltimore'u da dinleyeyim hemen.

      Delete
  2. ay hatırlıyorum bu adamı, rocky balboa olup atmamış mıydı kendini piste bu? başka şeyler de var ama hayal meyal onlar. bu işin doğasında buz gibi olmak var gibi geliyordu bana o zamanlar, herkes aşırı soğuk, buzzzz kere buz! böyle deli tipler olunca seviniyorduk biz de abimle, onlara daha bi' kanımız kaynıyordu falan. ayh şu deliler her yerde lazım evethh! bir de sporcuların emekli hocaları olurdu ya hep yanlarında. özellikle kadın hocalar. hep bir "aksaray'dan yeni geldim şekerim kürküm var hiç öpmiyim" rus hocalar ahahaha

    reenkarnasyon olursak bulcam seni ben; tekler, çiftler kategorsine "kızlar" diye yeni bir soluk getirip partner olcaz bak kimseye söz verme. ilk müsabakamıza da bir zeki müren eseriyle çıkarız. lutzlu saltolu, süzülerek böyle "elbet bi güüünnnn buluacağıııızzz" ay gece gece yine destan yazdım. mucuk *_*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tabii ki hatırlıyorsun, kim unutabilir o Rocky performanısını ahahhahha :D O Rus kadın hocalardan televizyonun karşısında bile korkuyorum ben, insanın hazırola geçesi geliyor :)
      Tamam, ben seni havada çevirir yere indiririm, bence çok güzel olacak yeni kariyerimizi.

      Delete
  3. Fermina ben annenin bu "kalk Prens albüm çıkarmış" demesini hatırladım!!! Gene dövüne dövüne gülmüştüm. Beni bir cümleyle dövüne dövüne güldürtebilen ender insanlardansınız. Hala gülüyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay yemin ederim ben de hala dövüne dövüne gülüyorum, dünyanın en tuhaf sabahıydı ahahhahha :D

      Delete