May 9, 2016

(26) - (28) Gidemediğim Bazı Yerler / Söylemeye Çalıştığım Şeyler

Hemen 10 yer listesi, buraları ziyaret etmek istiyorum.

1. Persepolis çünkü şu heykelleri, sütunları, Perslerin muhteşem başkentini görmeden ölürsem gözüm arkada kalacak. Şiraz'ı da gezeyim istiyorum.


2. Atina. Çünkü Atina. Politeknik'in de önüne çiçek bırakacağım. Aslında bütün Yunanistan'ı dolaşmak en güzeli, hatta oradan feribotla İtalya'ya geçmek.

3. Rio de Janerio. Çünkü o İsa heykeli.


4. Kolombiya Karayipleri. Hem Karayip denizini göreyim hem de en sevdiğim romanlardan bildiğim Cartagena'yı, Barranquilla'yı ve Marquez'in doğduğu Aracataca'yı bağrıma basayım.

5. Urfa. Çünkü hep geri dönmek istiyorum. Ayrıca biliyorsunuz çekçek.

6. Dersim çünkü fahri hemşehrilik peşindeyim. Ayrıca kızlı-erkekli yüzme imkanı var. Çekçek yok diyorlar ama bence kesin vardır.


7. Sarajevo, yine geri dönmeli kontenjandan. Çünkü Sarajevo mon amour. Çünkü durup kendi içine bakıyor insan orada, başkalarının yüzünde kendi yansımasını görüyor.

8. İtalya, boydan boya. Üstüme kürekle atın İtalya'yı.

9. Şam. Kendimi bildim bileli görmek istiyorum, Orta Doğu'da yaşadığımızı idrak edemediğimden bir türlü harekete geçemedim. Motosikletle gitmiş ve gezmiş bir arkadaşım var, ben gitsem çok severmişim, öyle dedi. Bütün referansım bundan ibaret, zaten sonra başına gelmeyen kalmadı Şam'ın. Kadim şehirdir, devran döner eninde sonunda, küllerinden doğar umarım.

10. Kudüs. Kadim şehir kontenjanından. Bir yandan da öyle bir yerde turist olmayı içime sindirebilir miyim bilmiyorum.

27. soruya cevabımı alçak sesle veriyorum, dağınığım ben. Bir dağınık var benden içerü, kafam da dağınık. Hep böyleydim. Kendi içinde bir düzeni var dağınıklığın falan da demeyeceğim, biri evi toplasa çok memnun olurdum.

28. soru için en sevdiğim üç müzik grubu. Suede, Pulp ve The Smiths diyeyim çünkü benim için meselenin özü bunlar sanırım. Suede'in son albümünden şunu koyup gideyim.



5 comments:

  1. şarkıyı havada kaptım valla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Of yeni albüm çok güzel valla, kaybettiğim bir şeyleri bulmuş gibi oldum, deliler gibi dinliyorum.

      Delete
  2. Alla alla, neden oralar, tek tek yazmadım, yasaydım sonu goygoy olurdu, kısa bir liste ile geçtim, ama ne gezeeel tek tek yazmışsın <3 <3 <3 her toprak ayrı güzel ve ayrı açıklaması var.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahha ay ne bileyim, sanki oraya Şam yazıp geçsem herkes beni manyak zanneder gibime geldi :/ Ya da çok konuşuyor olabilirim, bilemiyorum :D

      Delete
  3. Suede mi? Oha hiç bilmiyordum ve ben de çok seviyorum *.*

    ReplyDelete