May 10, 2016

(29) Evlerden Irak

Hamamböceği. Küçücük hayvan, terliği yapıştırırsın ölür diye düşünenleriniz olabilir, saygıyla karşılıyorum. Bence küçük bir hayvan değil, terliği yapıştıramam ve ölmüyor bunlar. O parlak kahverengi sırtı, o hızlı hızlı hareket eden gövdeyi görünce kafam ısınıyor, kafam soğuyor, inme iniyor bana. Bir de büyüdüğüm şehir İzmir'de bir hayli iridir bunlar ve uçarlar. Ankara'nınkiler daha minyon, uçuyorlar mı bilmiyorum.

6 senedir evde hiç görmedim, sanırım bunun için evlilik müessesesine teşekkür etmem gerekiyor. İlla ki karşılaşırdık barbar kocam müdahale etmiyor olsa, bunlar ne azalır ne de tamamen ortadan kaybolur. Bütün dünya küle döner, hamamböcekleri yaşamaya devam eder.


Palyaçolardan uzak dururum. Derin, karanlık sulardan korkarım.


Bir anda uyansam ve kendimi kıyısı olmayan kapkaranlık bir denizin ortasında bulsam ne yapardım diye düşünüp kendimi bunalttığım oluyor bazen.

Geceyle ilgili envai çeşit şeyim var, şu aşağıdaki küçüklüğümden beri hep aklımda. Elimi yataktan aşağıya sarkıtmam.


Deep-dark-fears'den aldım bunu, insan aklının gittiği her türlü yer var orada, çok beğeniyorum.

Gideyim de yarının dersini toparlayayım. Son ders, sonra bir hafta tatil, sonra final sınavı. Çocuklarla beraber özgürlüğe doğru koşmayı planlıyorum, hem okuldan bu kadar nefret edip hem de inatla sağından solundan bulaşıyor olmam hayatımın en büyük gerizekalılığı.

12 comments:

  1. İlk paragrafta ortak korkumuz dile gelmiş, haydi ben köpenkten de korkuyorum ama sen evde iki adet tanker besleyen şahsiyet olarak hamam böceğinden korkuyorsan benimkisi normaldir, o uçan manyaklar rutubetli yörelere has, Ankara'da yoktur, burada yaz oldu mu mebzul miktarda çıkıyorlar, bir de her sabah balkonda yarasalar tarafından yenmiş artıklarını buluyorum, bırr korku filmi haltetmiş :)
    Ayrıca o yerek sarkan eli koymakla pek iyi ettin şekerim, carpal tunnel sendrom kaynaklı uyuşmalarım nedeniyle ben öyle uyurum, şimdi her gece biri elimi tutacak diye sarkıtamayacağım da :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhahhahha ev tankeri :D Tankerler ağır hareket ediyor, elimle itebiliyorum en azından. O yarasaların akşam yemeği sahnelerini görsem herhalde uzun süre dilim tutulurdu ouuvvvvv :/
      Sarkıtma elini lütfen, evrensel bir korkuymuş bak, kesin bir şeyi vardır. Belki en eski atalarımızdan falan kalmadır, ağaçtan elini sarkıtırsan gece gelip kaplan kemirir.

      Delete
  2. evlenme teklifimi geri alıyorum. ya da bi' üçüncü daha alalım yanımıza evlenirken mina. yoksa o böcüleri kim şey edecek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alma sen teklifini geri, yeterli sayıda kedi beslersek olur bence, önlemimizi öyle alırız. Bak yarasa da besleyebilirmişiz. Ya da Birgül şey edebiliyorsa üçümüz evlenelim?

      Delete
  3. Minaaaaa;
    Neyse ki yazabiliyorum şu an çok mesudum:) Okuyorum bu çelıncı epeydir, detay detay okuyorum hem de. Nasıl özlemişim yazdıklarını okumayı. Tanıştık ya bir de sarıldık ya falan, o zamandan beri okudukça karşımda konuşuyormuşsun gibi oluyor, hoşuma gitti bu durum. Yaz gelsin de gel sen de bu taraflara istiyorum. Konuşsak bol bol, denize girsek falan ne biliym.
    Bizim evde hamam böcüğü var. Alt katta bir depo var, kombi falan duruyor, onun kapısının altı açık, yani öyle salakça bir yükseklikte yapılmış. Sanırım oradan giriyor. Uçmuyor bunlar ama kocamanlar. Kabukları çok kalın ve basınca ölmüyor, ölürse de çok vıcık bir ölüm oluyor. Geçen öldürmek istemedim raid sıktım hayvan 4 gün can çekişti, sonra bir kere üzerine boya kovası koydum yine ölmedi, sonra bir kere de bezle üzerine bastım bu sefer öldü ama bezi atmak zorunda kaldım. Yani işte arada çıkıyorlar. Ama alt kat güzel oluyor, en eksik yer orası. Kitaplığım da yok hala, kitaplarım bavullarda. Keşke kitaplığım hemen yapılsa ve sen gelsen kitaplarımı birlikte yerleştirsek. Neyse işte böyle. Mektup kağıtlarım bantlarım nerede hangi yığının içinde bilmiyorum ama yazıcam sana uzun uzun bir ara. Öpüldün çokça.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay bakalım, umarım geleceğim bu yaz da köpek-tankerlerimi alıp :)
      Tuğba onlar uçuyordur, sen daha denk gelmemişsindir o sahneye. Bahçeli ev sizinki, onlar gelecek ara ara, size de bir kedi ordusu öneriyorum. Kediler ne yapacaklarını biliyor :)
      Yaz mektup, ben de iyice salladım bu aralar mektup-kart işlerini ama tekrar başlayacağım yazmaya.

      Delete
  4. Hayvanların tamamına saygım var. Fakat hamamböceğini sevmediğim gerçek. Ve dediğin gibi ölümsüzler. Hani demiş ya Jagger, "bir nükleer savaş çıksa bir hamamböcekleri bir de Keith hayatta kalır diye" aynen öyle. Bizim burda yeşillik çok ve o yüzden midir bilinmez elim kadarlar. Geçtiğimiz sene evde oturmuş film izliyorum. Oda karanlık. Kedi de dolanıyor altta. Bir takırtı oldu, anlayamadım. Işığı açtım, kedicim, cağnım, bir hamamabiyle dövüşüyor. Patiyle vuruyor ama yemiyor, patiyi çekiyor. Ben ne yapacağımı bilemedim çünkü genç irisi bir tane. Peçeteyle alıp atamadığım tek canlı. Utanarak söylemeliyim ezmeye çalıştım. Vurdum, ölmedi. Vurdum ölmedi. Şu oyun salonlarındaki gibi. Böyle var ya kafalar çıkıyor deliklerden vuruyorsun, ölmüyor. Aynen durum bu şekildeydi. Allahım..

    Ben kedi sanardım elime bir şey değse ve ölü gibi yatmaya devam ederdim. Korku filmi gibi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahhahah hatırladım hamamböcekleri ve Keith meselesini :D
      Bu senin maceranın bir benzeri benim başıma geldi, o zaman da korkardım bu hayvanlardan, o gergin geceden sonra iyice pekişti. Ben öldürdüm sanıp bıraktım, ertesi sabah yoktu bıraktığım yerde. Evde kedi köpek de yoktu. Resmen ölü numarası yaptı bana ay allahım sen aklıma mukayyet ol!

      Delete
  5. Ahh uçan böcekler bende hiç sevmem !! bir de kısgırgaçlılar oluyor iğğğğ ... Ben de akşamları koridorda yürümekten korkarım sanki arkamdan biri geliyormuş sanırım ya da akşam kalın perdem tam kapalı olacak hafif açık olsun sanki beni biri izliyormuş gibi hissederim böyle garip korkularım var :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bak karanlık koridorda yürümek beni de korkutuyor, sen yazınca aklıma geldi.
      Böceklerin bence uçmaması lazım, çok büyük bir biyolojik hata bu :)

      Delete
  6. Sayende yeni korkularım oldu. İçim ürperdi okurken yeminle!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kendi yazdığımı okuyunca sinirlerim bozuluyor ahhahha :D

      Delete