May 8, 2016

Annem Hakkında 21 Şey

Bayansilvia'da görünce hemen çok heyecanlandım, onun bir soruya verdiği cevaptan ben iki soru çıkarmışım. 20 soruluk anneler günü şalanjına verdiğim 21 cevap şöyle:

Annemin adı Emine. Ama Boşnak bunlar, hepsinin isimleri Türkçe'ye uydurulup öyle yazılmış nüfuslarına. Emine aslında Mina, Kıymet aslında Kimeta, Zeynep Zineta. Bir tek Ahmet zaten Ahmet. Dayım olur Ahmet. Çok eski aile fotoğrafı koyayım:


Annem telefon edip söylenmeye başlamadan yazayım, annanem çarşaf giymezdi normalde, dedem öldükten 1-2 gün sonra çekilmiş bu fotoğraf, yas tutuyormuş. Evde yazma bağlardı, sokağa eşarp takardı. Annem sağdaki küçük kız.

Annem kızmayacaksa eğer annem 65 yaşında.

Annemin iki mesleği var, edebiyat öğretmeni ve avukat. Avukatı sonradan oldu, ben paçasına yapışık yaşarken bir yandan öğretmenlik yapıp bir yandan da hukuk bitirdi. Ben de o arada yan yatmış güneş gözlüğü ve tarak filan çiziyordum defterime, ancak okumayı sökebildim.

Annemin gözleri açık bir ela.

Annemin saçları açık kumrallı sarılı, bilemiyorum tam ne renk. Açık renk. Ve kısa.

Annem kaç kilodur bilmiyorum, sormaya da korkuyorum. Kilosunu söylemeyeceğinden değil, çok saçma bulacağından bu soruyu. Durup dururken mantık çerçevesine davet edilmek istemiyorum. Fena değil annem, zaten akşam yemeği yerine meyve filan yer.

Annemin en sevdiği renk çeşitli yeşiller olabilir. Valla hiç hatırlamıyorum aslında. Ama küpe müpe alacağı zaman hep yeşil taşlı şeyler alıyor.

Annemin en sevdiği yemek patates kızartması. Bir de dondurma. Hayatımda böyle dondurma yiyen insan görmedim, bayağı aklını kaçırıyor. Bazen sadece o patates kızartması yesin diye hamburgercilere oturuyoruz.

Annemin en iyi pişirdiği yemek diye bir tane seçemedim, insan en çok annesinin yaptığı yemekleri seviyor. Boşnak böreği hariç, o böreğin içine bir şey koyuyor ve ben tadını sevemiyorum. Ne koyduğunu da söylemiyor. Böyle bir kriz var. Zaten ben gittim Bosna'ya, ya şehrin bütün börekçileri yanlış böreği yapıyor ya da annem 40 senedir bizi kekliyor. Böreğin Boşnaklığı annemin etnik kökeniyle belirleniyorsa bilemem tabii.

Annem en çok kısa paçalı, dar pantolonlar, uzun gömlekler ve uzun hırkalar giyer. Boynuna da eşarp sarar.

Anneme en çok hikaye anlatmak yakışır. Annem eski hadiseleri, tarihi meseleleri, kitapları, filmleri çok güzel anlatır. Hiçbir şeyi unutmuyor, yalnız bazen "Şu şöyle şöyledir ama tabii siz nereden bileceksiniz, gençlik pek ilgisiz" falan diye eziyor anlatırken. Ezsin, her türlü hakkı var.

Annem en çok Russian Travel Guide diye tuhaf bir kanal var uyduda, onu izler. Ural Dağları, Kamçatka'da balıkçılık filan, bunları hep anneme sorabilirsiniz.

Annemin sayesinde Alparslan Türkeş'e neşeyle el salladığımızı biliyor musunuz? Oran'da kalıyorduk, sabahları yürüyüş yapıyorduk. Bir makam arabası çıktı yan sokaktan, annem "Kızlar haydi Ecevit'e el sallayalım" dedi. Cam ağır ağır aşağı indi, Ecevit'in kasketi yerine Türkeş'in dev kafası ve gülümsemeye çalışan ağzı belirdi. O da şaşırmıştır diye tahmin ediyorum. Komşuydular Ecevit ve Türkeş Oran'da, annem makam arabalarını karıştırmış. Yavru asenalık kariyerim annemin "Ay!?" diyerek ani bir hareketle önüne dönmesi ve bizi iterek uzaklaştırmasıyla başlamadan bitti.

Annem neye çok güler bilemedim. Bir süredir internetteki hayvanlı komik videolara gülüyor mesela, buzdolabında oturan kedi, sırtını kaşıtan rakun filan.

Annemin en yakın arkadaşı benim. Ben değilsem Çomar.


Annem kardeşimin başarılarına mutlu olur. Benimkilere "zaten öyle olması gerekiyordu" gözüyle bakar. Ben süper başarılı bir insan olduğum için değil tabii, her şeyden kaçmaya meyilli biri olduğum için. Yap denileni yapmadığım, başladığım işi nadiren bitirdiğimden annem için esas heyecan oralarda. Bir işi bitirdiğimde annem de süreç içinde ruhen bittiği için delice sevinemiyoruz. "Evet." falan diyebiliyor sadece.

Annem paramı har vurup harman savurunca, ağzım bozulunca falan çok kızar.

Annem kızdığı zaman şunu der diye yazabileceğim bir şey gelmedi aklıma ama kelime haznesi geniştir. Zaten esas kızıp susunca korkmak lazım.

Annem bana Mina, Minnoş, nadiren Minoşka diye seslenir. Minoşka'yı babam daha sık kullanıyor.

Annemi neyden daha çok severim? Bayansilvia'nın cevabı çok güzel ve samimi, "annemi onun tahmin ettiğinden daha çok severim".

Annemi en iyi anlatan kelimeler, "Ama anne?" Çünkü bunca senedir şaşkınlıktan şaşkınlığa sürüklüyor beni, her gün yeni bir şey. Annemi "anne" kategorisine sokup üstüne başka bir şey eklemeden bırakmak haksızlık olur, annem olmasaydı da arkadaş olurdum, çok beğenirdim. Annem mücadeleci ve çalışkan bir kadındır, mütevazi ve merhametlidir, güzel sanatlara meyilli ve ince ruhludur.

Üç saat sürdü şunları yazmam, bu kadar zor olmasını beklemiyordum. Çok da övmeyeyim dedim, neticede herkesin annesi kendine şey. Gideyim de biraz feysbuk'ta filan dolanayım, çocuk doğurmanın nasıl da dünyanın en inanılmaz mucizesi olduğunu iyice öğreneyim. Ay şimdi okuyunca kızacak annem, "İnsan çok seviniyor çocuğa, sen anlamıyorsun" diyecek. 7,5 milyar insan var dünyada, belki o kadar da inanılmaz bir şey değildir doğurmak, ne bileyim?




22 comments:

  1. Ayyahhaha comar'in elini koymasi gordum orda bittim, valla aklima pencere onunde bizden daha cok sevdigi saklilari ve cicekleri geldi ama cirkinlesio kiskaniyorum o cicekleri eklemedim mim'e ahdkahsh, cok tatlis olmus cevaplar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elele fotoğrafları da var, bunu koydum. Annemin yatağının başucunda kedimiz Mi'nin çerçeveli fotoğrafı var, 10 senedir.

      Delete
  2. Ay bi kıskandım mı ne? Benim yazacak annem kalmadı, oğlumun da bu tarz sosyal medya şeysileriyle hiç alakası olmaz, olsa da yazmaz zaten. Kız annem ayağıyla kendi kendimi mi yazsam ki hihihi, yer misiniz?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tabii ki yeriz. Sen bence bu yazdıklarımı da üstüne alınabilirsin :)

      Delete
  3. Annen bence de çok hoş bir kadın. Bunu şimdi ben yapmaya kalksam bir ımm öfke kusuşa falan dönüşür, hiç ceserat edemiyorum. Annelerinden böyle bahsedebilen insanlar olması çok hoş.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Annemden böyle bahsedebilmem için 40'ıma dayanmam gerekti :) Sık dişini, insan geliyor bu noktaya.

      Delete
    2. cessie balığım, benim de bi 30 devirmem gerekti o suların sakinleşebilmesi için. sonra bir şeyler oluyor ve mina'nın dediği o nokta var gerçekten. vallahi sık dişini bebişim.

      Delete
    3. çok umut verici oldu. birimiz diğerinin ölümüne sebep olmadan birbirimizle barışabilsek çok güzel olacak :D

      Delete
  4. marmelat ve tarhana çorbasını tatmış biri olarak havamı atmak istiyorum. :)
    bence de annen olmasaydı arkadaş olurdunuz. ben de pek sevdim dinlemeyi. <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eve uğrayanlara çorba içirmek, bilmiyorum nerenin adeti (gözlerimi devirdim).

      Delete
  5. Ne hoş kadınmış anneniz :)
    İlk müsait olduğum zaman bende uygulamaya geçeyim bloğuma :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim :) Lütfen geçiniz uygulamaya, ben de gelir hemen okurum :)

      Delete
  6. Replies
    1. Yap hemen. Cessie seninkini de okusun :)

      Delete
    2. az önce okudum :D yorumum aynı olacaktı, ses etmedim.

      Delete
  7. Ne de güzel olmuş mim .. anneciğinin anneler günün kutlarım . öperim sizi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anneni ne kadar özlediğini biliyorum, ışıklar içinde uyusun. Ben de öpüyorum seni.

      Delete
    2. Öyle işte özlem bitmiyor ..Teşekkür ederim canım

      Delete
  8. Uzun zaman almış ama değmiş. Çok güzel yazmışsın, güzel anlatmışsın. Anneni merak ediyordum şimdi daha çok ediyorum. Biraz tırsıyorum aslında neden bilmem ama sana sarıldığım gibi ona da sarılasım var. Aslında sana da tam sarılamadım çekindim biraz:) İkinci görüşmede hem sarılır hem ağlarım belki. Fotoğrafları da sevdim en çok da annenin pencere kenarındaki halini, köpenki tutuşunu, okumasını, boynuna şal takmasını da seviyorum. Söyle bunları ona. Onu tanımıyorum ama benziyorsunuz birbirinize. Öyle bir hissiyatım var yani. Sadece ciddiyetinden biraz korkuyorum:) Sen gelmeden bir gün kalkıp gidesim var urlaya yalnız söyliym kendimi zor tutuyorum:) Hadi gel artık sen de fazla uzatma ama arayı...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay git lütfen, çorba içirip marmelat yediriyormuş bak, ikramlar biraz tuhaf ama kapı hep açık. Bütün arkadaşlarımla da benden daha iyi arkadaş, bütün ciddiyeti bana bence.
      İlk buluşmayı başardığımıza göre bundan sonrası daha kolay olur, artık sarılmalı ağlamalı gülmeli falan, hepsi olabilir bunların :) <3

      Delete
  9. Annenize hayran kaldım doğrusu :) Okumak çok keyif verdi.
    Çook geç oldu ama anneler günü kutlu olsun.<3 Fotoğrafa da bayıldım:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim, ileteyim hemen anneler günü tebriğini de :)
      Ya valla, biz kedici insanlardık, köpekler nispeten yeni hayatımızda. Annem meğer sürü lideriymiş, biz de şaşırıyoruz :)

      Delete