June 28, 2016

Tadilat Ya Resullullah

Ay ne kötü bir espri yaparak başladım ama aklıma başka bir şey gelmedi. Alt komşumuz taşındı, ev sahibi satmış daireyi. Yeni komşularımızdan önce ustalarla tanıştık, bir haftadır bütün evi yıktılar, ne oda kapısı kaldı ne mutfak. Bu sabah bizim salonun altına denk gelen odadalar, evden kaçacağım ama köpenklerime haksızlık olur gibime geliyor.

Bizim kadar tadilatla yaşayan başka millet var mıdır acaba? Yeni komşulara çemkirdiğimden değil, bizim de mutfakla banyoyu yenilememiz lazım, tembellikten girişemedik bir türlü. Malzemeler boktan, bu mutfak dolapları sunta üzeri kaplama değil de ahşap olsaydı şu anda böyle dökülüyor olmazdı.

Yeni komşulara son derece önyargılı şekilde not verebilmek için iki kriterim var; şömine ve balıksırtı parkeler. Bunları koruyacaklar mı yoksa söktürecekler mi, ona göre karar vereceğim. Çocukluk arkadaşım eski parkeleri söktürürken kendimi yerlere atmışlığım var "Hayıır!" diye, dinlemedi beni, laminant parke döşediler bütün eve. Bu eski parkeler daha güzel, gerçek tahta, ulan organik malzeme. Hala içimde yaradır, her gittiğimde ayağımın ucuyla fıt fıtı eşeliyorum laminantları, sonra gözlerimi deviriyorum.

0,99 kuruşluk kampanyaya dayanamadım, Spotify aldım. Hazır listeleri dinliyorum, neler var başka, neler oluyor? Her türlü öneriniz çok makbule geçer valla. Zaten uzun zamandır doğru dürüst müzik dinlemiyorum, hiçbir şeyden haberim yok.

Kocam the Barbarian Belçika'da bir heavy metal festivaline gitti iki hafta önce. Her gün şikayet dinledim, şehre servis azmış, Belçikalılar birbirlerini dövmüş servise binebilmek için, yerlere talaş dökmüşler, tavşan kafesi gibi kokuyormuş bütün festival, biri bunun paçasına işemiş falan derken nihayet Iron Maiden sahneye çıktı.


Yaşasın heavy metal kardeşliği! Döndükten sonra youtube'dan konser videoları seyrettik, festival alanına girerken merchandise standları varmış, tişörtler, plaklar. Biraz kafasını duvarlara vurdu barbar kocam, görmemiş o standları. Brüksel'de eski plakçı bulup Haydn, Verdi filan almış. Heavy metal çılgınlığından Haydn ile döndü yani.

Conan Efendi'nin festivalde dinleyip sevdiği bir grubu koyup gidiyorum. Sanki biraz Led Zeppelinimsi, biraz The Doorsumsu, ben de beğendim. Kudi gene hoparlör kablosunu, üstelik de tamir edilmiş yerini tokatladığı için ben tek hoparlörle ve alt kattan gelen matkap çığlıkları eşliğinde dinliyorum, sizin şartlarınız daha iyidir umarım.




10 comments:

  1. spotify efsane. neredeyse 1 yıldır kullanıyorum, türkçe müzik arşivi biraz eksik de olsa benim için çok dert değil. facebook'ta güzel listeler paylaşıyorlar, özellikle de kullanıcıların yaptıkları listelerin tadından yenmiyor, göz atmanı öneririm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hah işte tam öyle listelere ulaşmak istiyordum, yaşasın :) Baktım hemen facebook'a, dinliyorum bir takım yeni şeyler, çok teşekkür ederim <3

      Delete
  2. Ajlan ve Mine'nin sarkilarini arsivlerine aldiklarindan beri aramizda buzlar sogudu kendisi ile -goz devirme smile'i-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niye ayol? Ay sen nasıl hatırlıyorsun Ajlan ve Mine'yi?

      Delete
    2. Bir miktar 30 yaşındayım :( Çok severdim küçükken.

      Delete
    3. Gözümde asla 23'ten gün almayacaksın.

      Delete
  3. Ben de neredeyse 3 yıldır kullanıyorum Spotify'i. Kendi kendime listeler hazırlıyorum ama benim listeler seni açmayabilir açıkçası. Ben daha pop ağırlıklı müzikler dinliyorum.
    https://open.spotify.com/user/mertkytrk buradan benim listelerime bakabilirsin. :) Nobody Knows Why benim kendim hazırlayıp en çok dinlediğim playlist.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hemen takip ettim seni. Nobody Knows Why'da sevdiğim bir sürü isim var, yihhu! Bilmediklerimi de öğrenirim, ay çok sevindim. Teşekkürler en sevdiğim otter :)

      Delete
  4. Sana kendi listemi bırakacağım çünkü canım ben. Alakasız duygusal geçişler de yaşamana yardımcı olabilir
    https://play.spotify.com/user/cessiebalik/playlist/4oIfVcYx2Wz8WOve3vxSP0
    Barbar kocan bir efsane dshajdhsa

    ReplyDelete