September 29, 2016

(4) Burası Hep Ağustos

Gerçekten oturup düşündüm, hangi ay beni ifade ediyor diye. Ağustos ayında karar kıldım.

Çünkü hala yaz mevsimi, hayat yavaş, hava sıcak. Ağustos deyince aklıma cırcır böcekleri, hafif bir rüzgar filan geliyor. Dertsiz, tasasız. Bir yandan da yolun sonunda sonbahar var, okullar açılıyor, mevsim dönecek, biliyorsun. Bir gün önce ayağını kumlara gömerken bir gün sonra annen seni okul forması almaya sürükler, öyle bir ay.

Hayatına fon müziği seç deseler herhalde yaprak hışırtılı, cırcır böcekli filan bir şey seçerdim. Bana her şey yolundaymış hissi veriyor. Mevsim döngüsünü de çok mühim buluyorum, artık 4 mevsim yokmuş gibi geliyor bana, canımı sıkıyor uzun ilkbaharın yokluğu. Kazak ve paltodan bir anda tişörte geçemiyorum,  tişörte ruhen hazırlanmak için zaman lazım. Neyse, yaz mevsimini çok seviyorum; haziran neşeli, temmuz durgun, ağustos ise hem sakin hem de sıkıntılı geliyor. Ben de öyleyim.

Kalktım, kahve yaptım, camdan sokağa bakıyorum, bahçede ağaçlar var. Bir yerlere koşmam gerekmiyor, köpekler uyuyor, evde kendimi iyi hissediyorum. Güvenli, sakin filan. Kafamın bir tarafında da yapılması gereken işler, teslim tarihleri, yıllık planlar, banka hesapları, faturalar, verdiğim sözler, tutamadığım sözler ve daha neler neler var.

Zaten "amaaan bir kere geldik dünyaya" isyanına çok meyilliydim, son zamanlarda en temel hayat prensibim haline geldi. Kimsenin ağustosumu rezil etmeye hakkı yok, cırcır böceklerime uzanan eller kırılsın diyerek sözlerime son veriyorum. Hala biraz güneş parlarken çıkıp yürüyeyim biraz; arka bahçe ayva dolu, bu kış boku yedik bence.

Şunu da buraya bırakayım, bana yazı hatırlatıyor hep. Natural Born Killers'ı seyrettikten sonra aylarca soundtrack'ini dinlemiştim, o yaz da öyle geçti herhalde ki kafama kazınmış. Romantik bir şeysi yok maalesef, ben kusana kadar dinliyorum albümleri, o yüzden bazı şarkılar bazı zamanlara sabitleniyor. Yıllar sonra tekrar dinleyince de Bob Dylan'ın sesi bir acayip geldi. Ay neyse, haydi gittim ben.




11 comments:

  1. "bu kış boku yedik bence." Gerçekten üşüyorum ben. Kışın ne yapacağız..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay bilmiyorum, ben de çok üşüyorum :/ Bütün suratsızlığım küçük bir buz çağı bekliyorum bu kış; duble kazak, bere filan bakıcaz artık duruma.

      Delete
  2. Ben de kendimi Haziran'a ait görüyorum, yaz daha yeni ışıldamaya başlamış, renkler hep berrak, ışıltılı günler.. Tazelik kokusu.. Kendim kartlaşsam da, içim taze ;))) diye avutuyorum kendimi.. Bu ara senin yaşadığın tshirte birden geçememe hali bende de yaz başı çıplak bacağa şort etek giyme hadisesi olarak vuku buluyor, kış boyu gizlediğim bacaklarım sanki çok amele gibi geliyor birden salıverince..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haziran taze bir ay hakikaten, olasılıklarla dolu. Şort ve etek daha zor bir level benim için, asla emin olamıyorum :D Sandalet için de sokakta insanların ayaklarına bakıyorum ahhahhah :D

      Delete
  3. Ağustos kesinlikle hem çok sakin hem de çok sıkıntılı bir ay. Benim doğduğum ay olmasına rağmen hiç sevemiyorum, kaç senedir doğum günümde düğüne falan gidiyorum. Ben de "bir kereliğine geldik şu dünyaya" isyanı yapmak istiyorum seneye ağustos ayında :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Off tabii bir de bütün yaz mevsiminin düğünlerle dolu olması var. Bayağıdır düğüne gitmek zorunda kalmadım diye seviniyordum, tuhaf bir şekilde kocamın arkadaşları seri halde boşanmaya başladı. Düğüne gitmiyorum ama yeni sevgililerle tanışıyorum, herhalde düğün dalgası da vurur 1-2 seneye.
      İsyan et lütfen :) Her ay için ayrı isyan edelim :)

      Delete
  4. Of galiba ben de Ağustos ayı olabilirim... Gerçekten yani.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa şimdi okudum, hiç mi iyi bir tarafı yok ayol güzelim ağustos ayının?

      Delete
  5. Eveet, başladım şalanjınıza (başlarım yazsaydım küfür gibi olacağıdı galiba) ve bir batında 5 cevap yazdım. Hamaratım, yetenekliyim, gencim, güzelim, zayıfım :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahhahhahh :D Bir batında 5'i okuyunca güzel bir tekir kedi ve yavrular hayal ettim :) Hemen geliyorum o tarafa.

      Delete