January 30, 2017

(14) Nurullah Hamdi Müren Bey

Dün gece Kocam the Barbarian'a sordum, ünlü bir arkadaşım olsa kim olsun isterdim diye. Osman Hamdi Bey dedi. Aslında Ahmet Hamdi Bey dedi ama Ahmet Hamdi Tanpınar'a olan sevgim hakkında en ufak bir fikri olmadığı için Osman Hamdi demek istediğini tahmin ettim.


Ne güzel fotoğraf. Bana hep böyle numaraları olan bir adammış gibi geliyor, karşılıklı oturmuş kibar kibar sohbet ederken birden bire akıl almaz bir anısını anlatıverecekmiş, sonra da hiçbir şey olmamışçasına çay servisi yapacakmış gibi.

Sanat ve arkeoloji sohbetleri ve dahi gıybetleri için Osman Hamdi Bey.

Geriye kalan sohbetler ve sonsuz bir naletlik için Nurullah Ataç. Barbar kocam anlamadı neden seviyorum Nurullah Bey'i. Anlamaz çünkü Günceler'i okumadı.

Büyük ihtimalle anlaşamazdık, adam aksiymiş, ben de fazlasıyla esnek ve lakaytım ama en azından devrik cümle kurmaya meylim ile biraz gözüne girerdim gibime geliyor. Nurullah Ataç'la arkadaş olmak istememin sebebi, kendime çok yakın bulduğum o aksiliği. Ne bileyim mesela "Biz Heybeli'de her gece mehtaba çıkardık" çalmaya başlayınca "Her gece mehtap mı olur?!" diye sinirlenmesi filan. Nerede okumuştum bunu hatırlamıyorum, gerçek değilse bile fikir veriyor, Nurullah Bey asap bozucu bir şekilde realist ve huysuzmuş.


Sabahlara kadar konuşmalar, içli anılar, kalp kırıklıkları ve yakası açılmadık çekiştirmeler için de Zeki Müren.



Bu videoyu bilhassa seviyorum, ortalarına doğru elbisesinin kolundan bir iplik takılıyor göğsüne, bozuntuya vermeden onu koparıyor. Arkadaş olsaydık belki bir gün cesaretimi toplayıp "Zekiciğim ben kör olmaya çok yaklaştım, bu doreyi biraz kıssak mı?" derdim, cevabını kürek gibi ağzıma vururdu.

Kendime çubuklu pijama mı alsam?

10 comments:

  1. Nurullah Bey'in (Tehlikeli İlişkiler çevirisiyle gözdemdi) kitaplarını okuyamıyoruz. Buradan YKY'ye seslenmek istedim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay niye, basmıyorlar mı? Ben de Ömür İklim Demir'in Muhtelif Evhamlar Kitabı'nı arıyorum, YKY'den çıkmıştı. Bulursam 3-5 tane alıp hediye edeceğim. Yok yok yok. Kitap fuarında da yoktu.

      Delete
  2. Nostalji öldürür beni. Demekle acaba nostaljiyle nefes alıp veriyorum mu demek istemişimdir diye kendi kendime sorugularım zaman zaman. Şarkıların gözü mü kör olur, bence şarkılar gözü kör olanların gözünü açar ve kalbine işler doğrusu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Off ben de hem nostaljinin bunaltısından dem vurup hem de nerelerden hayali arkadaş ediniyorum kendime. Nostaljiyi bilmiyorum ama şarkılar konusunda ben de aynen böyle düşünüyorum; göz açar, kalbine işler, insan eder.

      Delete
  3. Sondaki cıbıklı picamayı okuyunca şu şarkı aklıma geldi. Sen daha portakalda vitamin bile değildin tabii ama geçen Örovizyon şarkıları dinlerken takılmıştır kulağına, Cici kızlar'dan: "Delisin, delisin, delisin" :)))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nurullah Bey eminim bu şarkıyı da cıvık bulur ve cümle yapılarını düzeltirdi :D
      Alıcam çıbıklı picama, neyim eksik benim?

      Delete
  4. Replies
    1. Ahhahhah ne varsa yaşlı ve huysuz amcalarda var :D

      Delete
  5. Ay üçünü de hatta Tanpınar'ı da sayarsak dördünü de ayrı ayrı çok severim.:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Valla ben de. Sevmeyenler çok şey kaçırıyor :)

      Delete