January 31, 2017

(15) Yaşındaki Birine Nasihat

Ay bu soruyu ilk yazan her kim ise hayatında hiç 15 yaş ergeniyle karşılaşmamış. O yaşa nasihat vermenin olur tarafı yok, dinlemez ki. Üçe böleceğim cevabımı.

1. Tanımadığım 15 yaş:

Benden uzak olsun. Ergenlik çekilir şey değil çünkü. Dün plak almaya gittik Nadire'yle, sıkış tepiş dükkanda Bowielere Cohenlere filan bakarken arkamızdaki ergen metalci oğlan ile babası olduğunu tahmin ettiğimiz amca arasında şöyle bir konuşma geçti:

Baba: Bak, Ali Ekber.
Oğlan: Eeaaö?
Baba: Ali Ekber Çiçek.
Oğlan: Öaağ?
Baba: Haydar Haydar?
Oğlan: Hhhooeeğ?
Baba. Neyse. Bütçeni biliyorsun, ona göre al alacağını. Ben dışardayım.

Nadire'ye dönüp "Ben bunu plakla dövücem galiba" dedim. ALİ EKBER ÇİÇEK BEY'FENDİ DİYECEKSİN ULAN!!

Müziği hayatının merkezine oturtmuş ergenler aslında en sevdiğim ergenler ama bu tavır. Ah allahım bu tavır. Benim hiç sabrım yok bu tavırlı hallere.

Telefonlarımızdan yutup videosu açıp zorla kulağına tuttuğumuzu, dükkanda köşeye sıkıştırıp dövdüğümüzü filan hayal edip eğlendik. Sevgili ergen metalci evladım, bir gün bir yerlerde duyarsın, bir türkü ya da deyiş ya da nefes sana da tokat gibi çarpar, o zaman babanı ve plakçıda sana pis pis bakan bu kadını hatırla.

Asabiyetim bana şu olarak döndü:


Bahsi geçen plağı Nadire'nin tabiriyle "erken doğum günü hediyesi", benim tahminimce "ay çekilecek çilem varmış" rüşveti olarak kolumun altına alıp çıktım dükkandan.

Yani demem o ki 15 yaşla konuşarak olmuyor bu işler, sinsice planlayarak önüne kırıntılar bırakılabilir, kendi keşfetti sansın da nefret etmesin diye. O ninja kabiliyeti de bende yok maalesef, ben o züccaciyedeki filim çünkü.

2. Tanıyıp sevdiğim 15 yaş:

Nasihat filan vermem, bir şey sorarlarsa cevap veririm. Ama lafı dolandırmadan, kıvırmadan, dürüst cevap veririm. Soru sormazlarsa sadece şunu derim:


Bence nasihata değil, buna ihtiyaçları var.

3. Kendi 15 yaşım:

Valla düşündüm, sigara içme, spor yap filan gibi şeyler geldi aklıma ama anında vazgeçtim.
Hiçbir şeyi değiştirme 15 yaşım.
Müziğin sesini sonuna kadar aç. Hiç korkma. Daha çok isyan et.



İyi olacaksın. Her şey iyi olacak.

5 comments:

  1. ne güzel bir ebeveyn tavrı
    tebrik ediyorum seni
    nasihat etme!
    Eleştirme!
    benim misyonum da bu olsun isterim açıkçası
    sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben ebeveyn değilim, o yüzden böyle atıp tutabiliyorum :)
      Kendi 15 yaş çocuğum olsa ne yapardım bilmiyorum, düşününce bile dert basıyor :)

      Delete
  2. Sanırım ben de uzaktan boş beleş sallıyorum ya. Çocuğum olsa Trump'a dönüşürüm herhalde ne dersiniz (müzik konusunda) ? :/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben bu plağı kafasına vururdum, bundan çok eminim.
      Senin içinden de dev bir yeşil canavar çıkardı, şüphelerim bu yönde.

      Delete
  3. ebeveyn olunca biraz bir nasihat etme dürtüsü uyanıyor, kesin bilgi:))

    ReplyDelete