January 25, 2017

(9) Rıntıntın tırırırının rıntıntın tırırırının (Melodili)

"Göç etmek zorunda kalsan yaşamak için seçeceğin ülke?" diye soruyor şalanj bugün, başka zaman olsa neler yazardım, şimdi ister istemez ciddiye alıyorum soruyu.

Zorunda kalsam seçme şansım olacağını pek zannetmiyorum, zorunda kalmazsam da göçmem zaten. Buraya aynen bir hobbitin evine bağlı olduğu gibi bağlıyım. Bence bu göçme işini çok çabuk, çok kolay telaffuz ediyoruz biz. Yani kolay bir işmiş gibi, sanki insanın hayatını yaran bir travma değilmiş gibi. Neyse, sonra yazarım bu konudaki hislerimi.

Şöyle ideal koşullar hayal edeyim, bir memlekete ışınlanıp hayatımı orada sürdürecek olsam iki seçenek geliyor aklıma. Yunanistan ve dahi adaları; çok yabancılık çekmezdim, deniz filan var, 13'e kadar sayabiliyorum, "Seni çok seviyorum" diyebiliyorum, "Yaşasın!" diyebiliyorum, arada ayaklanıp sokakları yakıyorlar, babam "grekofil" benim, çocukluğum pazar sabahları EPT kanalından pazar ayini ve Yunan bayrağının göndere çekilişini filan seyrederek geçti. (Merhaba İzmirliler!)

Gene iki arada bir derede yazıyorum, o yüzden şu meşhur sahneyi çakacağım aşağıya:



Diğer seçenek Bosna; gene yabancılık çekmezdim, 2'ye kadar sayabiliyorum sadece ama daha çok kelime biliyorum, çoğu alabildiğine saçma ("Milyaçka Nehri'nin suları çekildi mi?" "Sevgilim beni terk etti mi?", Dino Merlin sağolsun); Balkan coğrafyasının özünde bir manyaklık, bir kara mizah, bir her türlü varolmaya devam edebilme hali var, etnik gerginliğin bile eksikliğini çekmem çünkü o da var. Ya da ben susayım, şu şarkı konuşsun:



"Rakı" ve "anarşi" kelimelerinin kafiye yaptığı memleket kalp kalp kalp.

Eveth. Yün çoraplarımı dizime kadar çekip gidiyorum, gene çay koyuldu, ben gene geç kaldım. Yarın görüşürüz çünkü hiçbirini doğru dürüst hatırlamadığım anılarımdan bahsedeceğim 10. soru kapsamında.

7 comments:

  1. Kolay telaffuz edilme konusunda çok haklısınız. Göçmen olmayı turist olmayla karıştıranlar var. Kimse o durumda kalmasın, kendi isteğimizle güzel güzel gezelim dünyayı.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Di mi? Taşınmakla da karıştıran var. Ben buraları "başa gelen çekilir"e meyilli topraklar zannediyordum, meğer değilmiş. Ya da sırf kuru gürültü ama sıfır aksiyon, bu kadar göçme-kaçma tantanasını dinlediğimizle kalacağız. Umarım öyle olur zaten.

      Delete
  2. Benim de aklıma ilk Yunanistan geldi. Hiç görmedim ama kesin çok güzel memleket.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de görmedim, uzaktan beğeniyorum şimdilik.

      Delete
  3. Konudan bayaa alakasız foto altına yorum yapan anneler gibi bir link paylaşmak istiyorum ve gidiyorum. https://twitter.com/deathendless/status/824539258560118784

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay gördüm! Kim bize kart atacak şimdi İngiltere'den? Ühüühüüh hemen paniğe kapıldım :/

      Delete
  4. Benzer duygularla yazmışız anlaşılan. Göç konusunu erasmus veya turistik gezilere benzeten tiplere sinir oluyorum, bunun şakası olmaz diyorum, akla fikre davet ediyorum cümle milleti -_- Akdeniz ve Balkancıyız de heeey :D Cevabım da Akdenizden benim.

    ReplyDelete