February 23, 2017

(6) Cinooo Kuit Livin On Driiiimz, Cinoooo Layf İz Nat Wat İt Siiimz

Hastası olduğum bakkal ürününü yazacağım, hiç uzatmayayım. Şu:


Artık pek bulamıyorum, geçtiğimiz yıllarda bir yerlerde bulup almıştım, hala aynı sevgiyle yiyebildiğimi görünce de çok sevinmiştim. Çocukluğumun bakkalında satılan ve benim sevmediğim bir şey yoktu zaten, Doritos'un mesela Türkiye pazarına girdiği zamanı hatırlıyorum. Panço'ydu o zaman adı, hayatıma bir ışık gibi doğmuştu.

Şimdiki bakkalımızdan süt, yoğurt, sigara ve alkol mamülleri alıyorum. Baba ve iki oğul, bir nevi kutsal teslis olarak idare ediyorlar dükkanı. Ufak oğlanla kitap değiştokuşu da yapıyoruz, ne zamandır bu kadar iştahla ve süratle kitap okuyan biriyle karşılaşmamıştım, ben yetişemiyorum hızına. "Abla sende şu kitap var mı?" diye soruyor, varsa veriyorum, karşılığında bana son okuyup sevdiği kitapları veriyor. Oscar Wilde istemişti, evde yoktu, gidip aldım. Hemen uyandı satın aldığıma, bakkalın önünde "Aaaa yooo!" "Aaaa olur mu ama canım!" "Yoooooo!" "Yahu saçmalama!" nidaları havalarda uçuştu. Sonra dondurma dolabının yanına çöküp 3'ü 1 arada kahvelerimizi içtik. Ben kitaplık kolu başkanı abla olduğum için kahve, çay ve meyve suyu içiyorum. Barbar kocam barbar olduğu için dertli Türkiyeli usulü çömüp "Ne olacak bu memleketin hali" birası içiyor. Baba bakkalla tabii, yoksa oğlanlar babalarının yanında sigara bile içemiyor.

Bir ayı geçti, kalori saymaya başladım, doğru dürüst beslenmeye çalışıyorum. Dört kilo vermişim. (Bu yarattığım "Vermişim yani aslında farkında bile değilim" havası tamamen yalan, gün aşırı tartılıyorum, alınan-verilen her gramın peşindeyim.)

Ekmekten kurtulayım diye şu sıkıştırılmış talaş Wasa dörtgenlerini hayatıma soktum. Valla zorla yenecek şey değil, ben zaten seviyorum talaş, o yüzden ağlamıyorum yerken. Şu aşağıdaki çocuk gibiyim sabahları:

A post shared by 9GAG (@9gag) on

Gıda konusunda bir de itiraf yazmam gerekiyor ama bugün yapamayacağım, hem ruhen hazır değilim hem de salak gibi oje sürdüm yazının orta yerinde, hayatımdan bezdim şu anda aman değdirmeyeyim, kurusun diye debelenmekten.

Yarın görüşür müyüz? Görüşürüz gibime geliyor.

10 comments:

  1. Ay bir an boş bulundum el ve köpek bağlantısına, ürktüm yahu :)
    Boşuna mı sevdik birbirimizi, zaten aburcuburu bilmeyen nesle aşina değiliz, onlarla değil arkadaş olmak birlikte aynı televizyona bile bakmayız. Steril, sevimsiz şeyler kışt kışt :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vıff KOOHHÖA! Çocuk ekmeğinde, naapsın kuru kuru tereyağsız eli :D
      Ben şimdilerde kendimi "Kayısı kurusu da aburcubur sayılır" diye eğliyorum, ne bileyim havucu ince ince kesip yoğurda soksan cips gibi aynı. Ühü.

      Delete
    2. Hurma, tatlı krizinde hayat kurtarıcı, günde 5 e kadar zelbes.

      Delete
    3. Ay yaaa? Hemen alayım hurma, zaten kayısı kurusu bitmek üzere.

      Delete
    4. hurmanın çekirdeğini çıkartıp içine azıcık kakao koyup sıkıştrın buzdolabında bekletin bir gün
      ertesi gün yiyin
      baya baya çikolata..
      ;)

      Delete
    5. Ay çok seviniyorum bu hurma işine :D

      Delete
    6. pekmezli yoğurtta deneyebilirsin yemediysen

      Delete
    7. Aaa yok bak hiç ikisini karıştırmayı denemedim, deneyeyim bugün.

      Delete
  2. cinoya bende aşığım .Üç ayların başlangıcında buralarda şivlilik olur o zaman çıkıyo piyasaya bu kutu kutu.Çözemedim sadece bu dönem üretilmiyor ya.Şivlilikte bi kutu gönderirim istesen ben alıyorum hepsinide yiyorum:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay gugılladım şivlilik diye, hiç bilmiyordum, ne güzelmiş! Dur bakiyim ben buralarda arayım biraz Cino, ellerim boş dönersem yardım isterim :D

      Delete