February 27, 2017

(8) Uçan Tüp (9) Torbalı (10) Tarhana

Ay Oscar töreninde skandal patlak vermiş, ouuvv! Eskiden hazırlanırdım törene, bütün aday filmleri seyrederdim, ne zamandır öyle bir heyecan kalmadı içimde. Hafta sonu kompüteri açmaya elim varmadı, şalanja yetişeyim hemen.

8. soru, en büyük çılgınlığımı soruyor. Biraz da bozularak öyle bir çılgınlık olmadığını ifade etmem gerekiyor. Vallahi. Komik hadiseler hatırlıyorum, alabildiğine saçma hadiseler filan ama çılgın yok. Yani Gediz'le iki yaz önce Çeşmealtı akşam pazarını gezerken standların birinde yangın çıkmıştı mesela. Üstünde çay filan demledikleri tüp alev almış, oradan standa sıçradı. İnsanlar kaçışmaya başladı. Pazarcı abi yanan tüpü standdan çıkarayım diye tutup üstümüze fırlattı. Ben "Aaaa tüp?!" diye olduğum yerde durmaya devam ettim. Sakinlikten de değil, idrak sorunum var bence. Sonra Gediz sürüdü de çıktık pazardan. 10 dakika sonra deniz kenarında çiğdem çitliyorduk zaten.

9, çocukken en korktuğum şey. Bunu ikiye ayıracağım, ilk grubu ananemin anlattığı masallar oluşturuyor. Kesik kafalar, ormandan gelip kızları kaçıran ışık topları, değirmenciye musallat olan yaratıklar, ölmek isteyip bir türlü ölemeyen tuhaf karakterler filan. Ananem zemini bu şekilde masallarla hazırladı, üstüne de oturup Alacakaranlık Kuşağı seyretmeye başladık. Herkes yattıktan sonra, anane-torun aktivitesi olarak.

Diğer korku faktörü de annemle babamın uydurduğu, laf dinlemeyen çocukları toplayıp götüren Torbalı. Torbalı Adam da değil, sadece Torbalı. The Torbalı gibi. İçini nasıl doldurmuşlardı hatırlamıyorum, sadece "Aaa galiba Torbalı geliyor!" diye tehdit edildiğimi hatırlıyorum.

Sonra bir gün otobüsle bir yerlere gidiyorduk, camdan bakarken şunu gördüm:


Torbalı hayatımdan bu şekilde çıktı.

10, en sevdiğim ve en sevmediğim özelliklerim. Daha önceki şalanjlarda da cevapladık bu minvalde sorular, kendime tembel ve dağınık ve son dakikacı diye diye bir hal oldum. Bir de yersiz coşkuyu ekleyeyim bari diğerlerinin yanına, olmadık şeylere coşup ağlayan insanım.

En sevdiğim özelliğime yine "Çok güzel tarhana çorbası pişirmem" yazarak kaçıyorum.

6 comments:

  1. Çorbayı içmeden inanmam :)
    Ben bugün şalanja ara verdim, Oscar'ı yazdım. Dün gece Los Encılıs'daydım ama uykum gelince yarısında kapatıp Törki'ye geri ışınlandım. Eksiklerimi sabah basından tamamladım ve siz değerli kârilerimi Oscar yazımdan mahrum bırakmadım :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay çorbada bir numara yok bence, kendimden ziyadesiyle bunalmam neticesinde çorbaya ulaştığımı tahmin ediyorum.
      Bekliyordum zaten tören yazısını, geliyorum hemen :D

      Delete
  2. Ahahahaha tüpe mi güleyim torbalıya mı bilemedim :D Yinelemem lazım, hikaye ve anı kitabı yazmalısın :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay tüpten kurtulduk, pazarın çıkışına ulaştık, kendi halinde yanan tüpten terör saldırısına varmayı başarmıştı insanlar. Bir de elalemi düzelttik "Tüp yandı ayol, ne terörö?!" diye.
      Yazayım, insanlar okurken fenalıklar geçirsin :D Zaten düşünüyorum da temel arzum da bu sanırım, neden hep birlikte fenalıklar geçirmiyoruz bilmiyorum :D

      Delete
  3. hahaha torbalı'ya çok güldüm ayrıca yaşlıların şu cinli minli korkunç hikayeleri neden anlattığını uzun süre düşünmüşümdür. benim de böyle hikayelerim ve korkularım var zira. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Valla bilmiyorum, masal dediğin şeyin veciz bir tarafı olması lazım değil mi? Ne bileyim mesela zorla evlendin, adam canavar ama sarayı var, çok zengin, sen sebat et, zamanla seversin, belki adam canavardan normal adama dönebilir, kadın kısmı sebat eder filan. Böyle anafikirler. Uçan kesik kafalardan nereye varmamız gerekiyordu bilmiyorum :D

      Delete