February 6, 2017

Ayh Ne Biçim Pazartesi?

Kudi de gece bizimle yatmaya başladı bir süredir, ayakucuma kıvrılıyor. Bu sabaha karşı erken saatlerde kocam dürtüp "Kudi gitmiş, ayaklarını çek biraz" dedi. Çektim ve çıplak ayaklarım bir ıslaklığa temas etti.


Kudi yattığı yere akşam ne yediyse kusmuş ve tüymüş. Allah bilir kaç saat öyle uyumuşum ben. Neyse, kalktım, kendi tarafımdaki her şeyi toplayıp çamaşır makinasının önüne yığdım. Saat sabahın 6'sıydı. Kudi'yi salonda uyurken buldum, kahve yapmaya gittim, salona döndüğümde hem halıya hem koltuğa kusmuştu. Onları da temizledim.

Kahveyle sigara içmeye yeltendim, sigara yokmuş. Havanın biraz aydınlanmasını bekleyip bakkala gittim. Evden çıkarken de kendi kendimi darladım, tam işe gidiş saati, komşularla karşılaşacağım, konuşmak zorunda kalacağım filan diye. Apartmanın apartman değil kadim bir vampir barınağı olduğunu unutmuşum, geceyi insan emerek geçirmiş kat maliklerinden çıt çıkmıyordu.

Yapılacak işler listesi yazayım, kafamı da toplarım hem belki.

1. Çamaşır yıka.
2. Varlık fonu neymiş, iyice oku. Şunu buldum şimdi, buradan başlarım. Varlık fonu nedir bilmeden de yaşlanır giderdim, gidebilemiyorum çünkü Türkiya.
3. Aras Yayıncılık alışverişi kargoya verilmiş mi bir bak. Ay "Kuş-Yazı" diye bir Orta Çağ yazı sanatı varmış, görünce aklımı kaçırdım. Biraz da kitap aldım. Heyecanla bekliyorum.
4. Postaya vereceğin şeyleri ver artık kurban olduğum, masanın üstünde heder oldu her şey.
5. Su iç. İçmiyorsun doğru dürüst.
6. Oje sür. Tırnaklarını kemirme.
7. Terziye git, pantelonları al.
8. Oralara gitmişken güzel peynirciden zeytin al.
9. Yarısı kuruyan kaktüsün kurumayan yerlerini başka saksıya dik.
10. Sarajevo kitabını bitir, bir ay oldu, ne biçim insansın?

Yarısını yapsam iyi bunların. Giderken şarkı bırakayım, kaç gündür kafamda çalıyor ve neden bilmiyorum. En son Kayahan dinlediğimde 10 yaşında filandım, yazlık yer dolmuşundaydım.



Kafamda çalıyor ama yanlış çalıyor, "Yollaaaar duvar olsa önüğğmmeğ" diye. Neyse ama gene de Sezen Aksu'nun şarkı söylerken ne dediğinin anlaşıldığı seneler bunlar, sonra bir ara işler çığrından çıktı.

Ay tam giderayak şunu gördüm twitter'da:


Daha birkaç ay oldu bu köpeği alalı, zaten cins köpek arıyordu, millet üzerine çullanınca bu sokak çocuğuna razı oldu. Şimdi "Hade millet paylaşalım." Yani "çocuklar şımardı köpek diye, aldık biz bunu, şimdi yurt dışına gidiyoruz, bir saksı sardunyaymış gibi atacak yer arıyoruz".

Vay canına yani, beş parasız kardeşim ortalığı yırtarak götürdü köpeğini Almanya'ya, Hayko Bağdat (ki çılgınca Alman sponsorlu yeni bir işi var artık) götüremiyor. Çocuklarına da hayat dersi, köpek dediğin aileden değildir, bir şey olunca atılabilir. Ay ben bunu asla unutmam. Asla.

Of çok sinirlendim.

14 comments:

  1. Ben de gece yatarken kafamda liste yapmıştım,sabah baktım hava kapalı yağmur yağacak gibi, 2. yarıyı iptal ettim. İlk yarıda senin ve Funda'nın kargo vardı, paketlendi ayakkabılıkta bekliyor. Saat 13.30 da postaya emanet edecem. Şimdi güneş çıktı ama 2. yarının iptali devam, oturup film izleyecem şamfıstık yiyerek, sefam olsun :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Su içip çamaşır yıkadım sadece ama çıkıyorum evden, bikaç maddeyi de yollarda hallederim. Yeter ki kimse kusmasın :D
      Ay erken dönsem eve de bi film de ben izlesem şamfıstıklı.

      Delete
    2. Kargon yola çıktı, bi ara veririm numarasını. Al Kaptan Fantastik izle tam senlik:
      http://www.fullhdfilmizlesene.org/komedi-filmleri-izle/captain-fantastic/

      Delete
    3. Ptt'den sms de geldi o arada, aldım numarayı. Ay bu Kaptan Fantastik'i izlemeye oturdum ben, daha ilk av sahnesinde sinir bastı bana. Sonra bi de çocukların okudukları kitaplara zum yaptı da yaptı kamera. Dönüp Şafak'a bağırdım "Gördün mü kitapların başlıklarını? Emin misin? İyice gördün mü? GÖRDÜN MÜ KİTAPLARI?!" diye. Çıt diye kapattı televizyonu.
      Hunt for the Wilderpeople diye başka bir film öneriyordu bi blog komşumuz, aşağı yukarı aynı havada ama daha az göze sokmalı. Onu seyredicem.

      Delete
    4. Ya aç kalmamak için ormanda avlanıyorlardı, sonraki sahnelerde yok öyle bişi, neyse izleme o zaman. "A Man Called Ove"yi dene bakalım bir de...

      Delete
    5. O zaman ben yemek yiyip kan şekerimi yükselteyim, sonra da Ove'ye bakiyim :D

      Delete
    6. Hunt for the Wilderpeople'ı ben de öneririm. Hem gülmekten öldürmelik hem içini cız ettirmekten ağlatmalık. Film Festivali'nde keyif aldıklarımdandı. Sam Neil amca yaşıyla eksilmemiş, artmış. Haikular da cabası. :) Sevgiler..

      Delete
    7. Ay hala oturup da ne onu ne de Leylak Dalı'nın önerdiği filmi seyredemedim. Oje sürerken seyretsem bari birini bu akşam, hem listeden bir madde eksilir. Çok merak ediyorum.

      Delete
  2. Oha ya o ha!!! Hayko Bağdat'a gıcık oldum şimdi. Avrupa da kedi köpek götürmenin en kolay olduğu yerlerden biri ya hu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sildi bu tweetini. Böyle insanlar kafamda ayrı bir kategoride depolanıyor, benciller.
      Valla bizim tek sıkıntımız uçaktan sağ salim çıkacak mı olmuştu, tıkır tıkır yaptık bütün işlemleri gıkımız çıkmadan, veterinerle Tarım bilmemne işleri arasında mekik dokuyarak. Almanya'da da karantinaya filan sokmuyorlar, havaalanından çıkıp eve gidiyorsun, atla deve değil.
      Şu saatten sonra umarım bu köpek gerçekten başka bir yuva bulur kendine, Bağdat ailesi şimdi değilse bile elbet bir gün atacak bu köpeği. Bunun daha yaşlılığı filan var.

      Delete
  3. Kudi neden kusuyor? İyi mi? :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. O akşam dev boy içi dolgulu çubuk yemişti, hazmedememiş. Yoksa iyi yani, zıp zıp dolanıyor evin içinde.

      Delete
  4. Türkiye Varlık Fonu Yönetim a.ş anahtar kelimen olsun diğerlerine yardımım olmaz hani pantelonları filan terziden alamam tabiki:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay Fon Yönetimi diye gugıllayınca şurası çıkıyor:
      https://www.google.com.tr/search?q=sa%C3%A7+j%C3%B6lesi&espv=2&biw=1920&bih=950&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiCgYC_0f3RAhXJuRoKHeUYD8wQsAQIRw

      Meh meh meh :D
      Aldım pantelonları, listenin yarısını hallettim :)

      Delete