March 7, 2017

(15) - (18) Hayır Canım, Deli Misin?

Ay çok yayıldım, hemen ortalığı toplayarak şalanja yetişeceğim.

15, almış olduğum en saçma teklif. Saçma değil ama biraz gerçekdışı teklifler için kazılara gittiğim yıllara dönüyoruz. Peynir, salça, tereyağı, kilim, çeşitli boylarda testiler, havaalanlarında narkotik köpek delirtecek miktarlarda baharat filan gibi hayati malzemelerin dışında şahsıma keçi, buzağı, çoban köpeği yavrusu, çocuk ve tarihi eser de teklif edildi. Tarihi eser ve keçi dışında hepsi kabulüm bugün, o zamanlar küçüktüm, hayat beni nerelere götürecek bilmiyordum. Hayat beni bir yere götürmedi. Keçilerle anlaşamıyorum, tarihi eser de kişisel mal değildir, insanlığa aittir. Bilemiyorum tabii, belki çok zengin olsam yasal mıdır değil midir bakmadan toplardım, sonra da soyadımı taşıyan bir müze açar sergilerdim, kültür bakanı açılışa gelip beni tebrik ederdi. Bunlar olabiliyor hayatta.


Bahsi geçen keçiler. Keçiler çok zor.

16, kendimi çok değerli hissettiğim bir an. Övgü filan alınca utanıyorum ben, ne yapacağımı da bilemiyorum, asaletle övgü kabul edebilen biri değilim. Varsa eğer değerimi, eşim dostumun küçük jestlerinde arıyorum, bazen buluyorum. İyi oluyor.

17, annemden ve babamdan ne öğrendim. Ay şimdi oturup bir saat anamı babamı övmeye çok üşeniyorum, bir de bankaya filan gitmem lazım, evden çıkmak istiyorum, işte onlar da kendi çaplarında fena insanlar değiller.

Annemden bir hadiseyi anlatırken gaz ve toz bulutundan başlamayı, eski şeyleri sevmeyi, entel gibi giyinmeyi öğrendim. Babamdan da berbat bir espri anlayışı, sağa sola not bırakma huyu ve dahi türlü itlik kopukluk bana intikal etti.


Ben de biriktiriyorum böyle şeyleri, biriktirme huyu da babamın armağanı zaten. Beyazları yıka, beyazlar var, beyaz çamaşır, yıkarsan, beyaz. Sabah giderken harçlık bırakmış, üstünde Atatürk'ten tasarruflu olmaya davet eden not var. Bunlara gülerek büyüdüm, böyle oldu işte netice.

18, cadı mı vampir mi kurtadam mı, neden? Valla cadı deyince benim aklıma çayırlardan kıymetli otlar toplayan, etrafına faydası olan, akıllı ve bağımsız kadınlar geliyor. Ama hayatımın hiçbir döneminde bu cadılık müessesesini kutsallaştırıp sırf cinsiyetim tutuyor diye kendime bir etiket gibi yapıştırmadım, ben bu şekilde faydalı bir kadın değilim, bir bok da bildiğim yok. Bu tarif ettiğim gibi kadınların tarihin çeşitli dönemlerinde kitlesel kıyıma uğramış olduğu gerçeği, bilmemiz gereken tek gerçek. Cadılıkta bir romantizm bulamıyorum, tam tersine Orta Çağ karanlığında boğuluyorum düşündükçe.

Vampir diyeyim ben, böyle sorulara hep vampir diyorum zaten. Ölümsüz hayatla başa çıkabilir miyim emin değilim ama vampirliğe daha aşinayım, en azından zırcahil başlamam yeni kariyerime.

Böylece yetiştim, iki soru kalmış şalanjın bitmesine. Çok geç kahvaltı ettim, hafif bir reflü bastırmaya başladı, gidiyorum ben.

4 comments:

  1. Z'ARİF! Ahahaha :) Çok tatlı yav...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zerafetin sözlük karşılığı gibi biri olduğu için tabii :D

      Delete
  2. Mantar dolu bir tavanın yanında bulduğum "Zehirli olabilir ben az yedim" notunun bende saklarım:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay ahhahhahhhahhha :D Aman yarabbi o kadar güldüm ki :D Saklanacak notlar arasında ilk üçe girer <3

      Delete