July 21, 2017

Yazlık Şarkılı Mim

Komşum Öneri Makinası, mim ile meydan okuma arası kısacık bir liste yapmış, hemen kendi listemle iştirak ediyorum. Fakat ben 2 senedir filan hiç doğru dürüst müzik dinlemiyormuşum, yeni hiçbir şeyden haberim yok, kim ne yapmış bilmiyorum resmen. Hemen panikle sağı solu karıştırdım, kendimi ayıpladım, eski halime dönmeye karar verdim.

Neyse yani, biraz tuhaf olmuş olabilir, biraz eğip bükmüş olabilirim soruları. Eveth.

1. Yazın çıkan, çok sevdiğin sanatçıdan/gruptan bir şarkı:

The National benim çok sevdiğim, barbar kocamın her duyduğunda sıkıntıdan fenalıklar geçirdiği bir grup. Albüm sonbaharda çıkacakmış, o arada iki single çıkarmışlar, Guilty Party'i hemen çok sevdim. Tımbır tımbır tımbır yaz bunaltısı.



2. Bu yaz en yeni keşfin:

Keşif değil ama şöyle bir durum oldu, gaz ve toz bulutundan başlayayım.

Spotify aldım kendime ve en sevindiğim şey halihazırda dinlediklerime benzeyen yeni gruplar, şarkılar filan önerecek olmasıydı. Öneriyordu da, kendi kendine hazırladığı Your Daily Mix listelerini beğendim. Sonra bir gün barbar kocam benim hesabımdan müzik dinlemeye başladı. Panikle aile için premium'a geçtim, kendi hesabını açtı, kurtuldum sandım. Ama kocama barbar dememin bir sebebi var, herif eline hangi telefon, hangi ipad geçerse pençeleriyle kapıp hoparlöre bağlıyor. Kendine liste hazırlamak gibi işlerle de uğraşmadığı için arama kutusuna 80'S ROCK, HAIRBAND filan yazıp bangır bangır dinliyor. Haliyle de Spotify benim hem dünyanın en ağlak gruplarını dinlediğimi hem de Judas Priest, Tesla, Mötley Crüe hastası olduğumu düşünüyor.

Geçen gün mutfakta yemek yaparken Foreigner çaldı, yani en bilmeyen bile I Want To Know What Love Is'i bilir herhalde, işte ben de 5 şarkılık filan aşinayım Foreigner'a. İlk defa sözlerine dikkat ettim şu aşağıdakinin, sinirlerim bozuldu:



"Konserden sonra naapıyosun? İstersen gizli bir randevu şaapabiliriz, sana aşk yapmak neymiş göstereyim, bütün gece kalabilirsin, anahtarımı da bırakayım?" diye özetleyeceğim sözlerine mihihihiih diye güldüm. Şarkı Haziran 1978'de çıkmış, yaz şarkısıysa yaz şarkısı. Özellikle yenice bir performansın videosunu koydum, 60-70 yaş grubu çalar söylerken daha da güzel.

3. Bu yaz sürekli dinlediğin bir şarkı:

38 yaşındayım, ergenlik idollerimin normal şartlarda benden önce öleceği fikrine aşinayım. Soundgarden pek dinlemezdim, hele Audioslave'i hiç dinlemedim fakat Chris Cornell ölünce çok yumuşak bir yerimden darbe aldım. Grunge patlak verdiğinde olaylara çok müsait bir yaştaydım, her şey bir anda mana buldu müzikle. Böyle kayıplar beni çok dövüyor.

Bu aralar onları dinliyorum. Hala müzikte aradığım şey bu.



4. Bu yaz en çok duyduğun şarkı:

Nasıl başardım bilmiyorum ama öyle bir şarkıya maruz kalmadan yazın ortasına kadar gelebilmişim. (Evden çıkmıyorum, o şekilde başardım.)

Her yerde en çok şunu duysam çok sevinirdim mesela, yenice çıktı videosu:



5. Bu yaz eski de olsa dinlemekten vazgeçmediğin bir şarkı:

Bu da dün akşamüstü ben mutfakta ter içinde yemek yaparken çalmaya başladı, her şeyi bıraktım, avaz avaz eşlik ettim.

Normal videosunu değil bu çatlayan patlayan konser kaydını koyacağım:



Çünkü bu biranın yasaklandığı 2012 One Love Festivali benim gittiğim son festival oldu. Binlerce insanın içinde mutlulukla ve müzikle aklımı kaybettiğim son gece aynı zamanda. Gördüğüm son yunusmuş o.

6. Sence bu yazın en favori hiti:

Hödük gibi oturup hiçbir şeyden haberim olmadan yaşadığım için hit şarkı da bilmiyorum ama çok sevdiğim Queens of the Stone Age şunu çıkardı geçen ay. Bunlar hep bana hit:



7. Senin bu yazını anlatan bir şarkı:

Bu yazı anlatmak için şuraya 10. Yıl Marşı, Yüksek yüksek tepelere ev yapmasınlar, Üç de yetmez beş tane allahım bana 9 koca ver ver allahım ver, bir miktar Sezen Aksu'dan filan oluşan bir potburi yapmam gerekiyor. Salonumuzun baktığı sokakta bulunan Komşu Restoran'ın her geceki listesi böyle bir şey, aylardır bunları dinliyoruz geceleri. Türk insanı haykırıp çığlık atarak eğleniyor arkadaşlar, "HAAAİİİİYYYYYYYYYYY" diye ya, vallahi çok acayip.

10. Yıl Marşı çok tezahürat alırsa arkasından Karlı Kayın Ormanı filan patlatıyorlar, sonra gene normale dönüyor. Normalden kastım 3 milyon promilli sokak kavgaları ki gene bolca "HAAAAİİİİİİYYYYYYY" eşlik ediyor kavgalara.

Neyse. Şunu koyayım, "Nothing lost and nothing gained, life is just a lullaby. And everything will flow."



Gideyim işe yarar bir şeylerle uğraşayım. Ne o şeyler diye merak edebilirsiniz, inanın o konuda da en ufak bir fikrim yok.

13 comments:

  1. Yaa çok güzel liste ve yazı olmuş :). Yine gülerek okudum, harikasın. Hele iki numara :').

    The National'ı kaçırmışım bak, dinledim güzelmiş. Pulp, Suede ve Queen of the Stone Age'in bu şarkılarını da ilk kez dinledim sanırım, sevdim. Süper olmuş, güzel keşifler oldu :).

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa olmuş mu hakikaten? Valla hiç emin olamadım yazarken. Sevindim şimdi :) Hele bir de keşfe sebebiyet verdiyse süper :)

      Delete
  2. Haber içeriğinden bağımsız gönderiyorum. Görsel "şaşırtmadı".
    http://odatv.com/aleviler-lgbtye-nasil-bakiyor-2107171200.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhahhahah! İnanmazsın, aynı konuda bir yazıda bu görselin bir versiyonu vardı ki, bir panter gibi atlayıp bilgisayarıma kaydettim. İlk fırsatta buraya yapıştıracağım :D

      Delete
    2. Su link ile ben de size katiliyorum. Zihni benden once davranmis.
      http://haber.sol.org.tr/toplum/danistaydan-cemevi-karari-203768

      Delete
    3. Gün geçtikçe çığ gibi büyümekteydi görsel :D
      Ay yeni yazıya yapıştırdım bir tane daha, bir bak lütfen.

      Delete
  3. Enfesss bir list olmuşş!
    Barbar kocan ve sen bence kendi radyonuzu bile kurabilirsiniz. Emin ol çok dinlenir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. O radyoyu kurma aşamasında bu yuva yıkılır, ben bunu dilimleyip buzdolabı poşetleri içinde buzluğa kaldırırım. Dün gece With Or Without You U2'cusu olduğunu farkettim; ben kaldıramam o yüzeyselliği, o sığlığı.

      Delete
  4. Ya bu Spotify krizini biz de yaşıyoruz. Çok affedersiniz önerilerimin içine sıçılmış durumda. Premium'a geçsek ve asla telefonuma dokundurtmazsam bir çare olur mu? Eski önerilerim bana geri gelir mi? Mutfakta yine tatlı tatlı müzikler dinler miyim?
    Rumuz: Spotifyzede

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahahhahha ay yaşasın, yalnız değilim! Sen de yalnız değilsin Spotifyzede, mektup yazmakla iyi ettin.
      Valla premium'a geçmek bu yancı istilasını kesmiyor. Telefonunu alıp ona ayrı bir hesap açsan mesela, premium olmayan? Ya da şu andaki hesabı ona terket, yeni bir email adresiyle filan kendine baştan kur spotify ve telefonuna dokundurtma?
      Eski önerilerin geri geleceğini sanmıyorum, ancak bir süre sadece sen müzik dinlersen toparlar gibime geliyor.
      Premium'dan memnunum ama. Aile taklidi yapan 5 kişi olarak kullanıyoruz, ayda 20 lira. Henüz bir şey arayıp da bulamadığım olmadı. Mutfakta hayat normal ve müzikli seyrediyor.

      Delete
    2. Hesabı terk etmek mi? Asla! 17380 listem var orada, emegim var, zamanım var, karpal tünel var, dinlendirici gözlük var o hesapta. Ama aile şeysine geçsek iyiymiş, ablamgilleri de alırız bizim de aile bağlarımız güçlenir. Biz bir de bir hesabı dört faklı cihazda kullanıyoruz. cimriliğin böylesi...
      İlginiz ve cevabınız için çok teşekkur ederim Fermina Hanım. Gelişmelerden haberdar edecegim. <3

      Delete
    3. Ahhahhahha dev isyan! <3
      Ve ne kadar haklısın. O zaman sen kendini kurtar, telefonunu yanından ayırma, hallolacak bu iş, çok eminim şu anda.
      Merakla ve heyecanla bekliyorum gelişmeleri.

      Delete