January 12, 2018

Gümrük Köpeği / Geçen Sene 7 / Şalanj Var Komşulaaaooar!

Barbar kocam ebay'den silecek lastiği gibi bir şey almış, postacı kapıya getirdi biraz önce. Paket paramparçaydı, "Ay nooluyo bu paketlere böyle son zamanlarda?" diye sordum. Gümrükte köpek açıyormuş paketleri. Sinirlerim bozuldu.

Hiçbir şey diyemedim, ne diyebilirim? Köpeğe de bir şey denmez ki, naapsın garibim çalışıyor o da gümrükte, "Kibar aç!" mı diyecekler?

Geçen sene haziranda Koko'yu derbeder uyurken yakalamışım:


Yaklaşınca uyandırmışım. Gene derbeder. Ve şaşkın:


Bu arada sabah Saçaklı'nın blogunu okurken 52 haftalık şalanj gördüm, şuradan bakabilirsiniz. Ben niyetlendim valla biraz, hafta başına bir soru düşüyor. Pazartesi ilk üç soruyu cevaplasam yetişirim. Sorular şunlar:



Hızlıca çeviriyorum hepimiz için.

1. Hafta: Nelere şükrediyorsunuz?
2. Hafta: Evim/yuvam dediğiniz yer hakkında yazın.
3. Hafta: Daha çok/sık yapsam dediğiniz 5 şey.
4. Hafta: Şu anda pencerenizden görünen manzara nasıl?
5. Hafta: Hayatınıza yön veren bir alıntı.
6. Hafta: Bu haftanın en güzel hadisesi.
7. Hafta: Sizi geren, endişelendiren bir şey yazın.
8. Hafta: Hayatınızı etkilemiş bir kitap.
9. Hafta: Bir çocukluk anınızı paylaşın.
10. Hafta: Dünyaya bakış açınız nedir, nasıl görüyorsunuz?
11. Hafta: Şu andaki müzik listeniz.
12. Hafta: En sevdiğiniz yerler/mekanlar hakkında yazın.
13. Hafta: Herhangi bir konuda kendinizi tutmanıza, çekinmenize ne sebep olur?
14. Hafta: Canlı, akılda kalan bir rüyanızı paylaşın.
15. Hafta: Şu anda üzerinizde ne var? (Ahhahhahhha ay!)
16. Hafta: Daha az yapsam dediğiniz 5 şey.
17. Hafta: Kendinizle ilgili sevdiğiniz şeyler neler?
18. Hafta: Sizi heyecanlandıran bir şey?
19. Hafta: Sevdiğiniz biri hakkında yazın.
20. Hafta: Bir kurgusal/hayali karakter olma şansınız olsa kim olurdunuz?
21. Hafta: Geçtiğimiz sene nasıl değiştiniz? (Merhaba çapsız çevirmen, merhaba sana! Yani insan olarak, kişiliğiniz, huyunuz filan, değiştiğinizi düşünüyor musunuz? Evetse cevabınız, nasıl bir değişim o?) (Ohh yarabbi.)
22. Hafta: Şu aralar en sevdiğiniz filmler?
23. Hafta: Gurur duyduğunuz bir şey.
24. Hafta: Bir pişmanlığınızı yazın.
25. Hafta: Çok önem verdiğiniz, "Bu böyledir, başka türlü olamaz. OLMAMALI!" dediğiniz bir konu.
26. Hafta: Nasıl rahatlarsınız/gevşersiniz? (Yorgunluk atmak gibi yani.)
27. Hafta: Sizi mutlu eden ufak tefek şeyler.
28. Hafta: Bu sene okuduğunuz en iyi kitap.
29. Hafta: Ergen halinize bir mektup yazın.
30. Hafta: Gitmek görmek istediğiniz 10 yer.
31. Hafta: Hayalinizdeki iş/meslek nedir?
32. Hafta: Hayali bir akşam yemekli parti veriyorsunuz, kimleri davet edersiniz?
33. Hafta: 10 sene önce neredeydiniz, ne yapıyordunuz?
34. Hafta: Bu haftanın inişleri ve çıkışları nelerdi?
35. Hafta: Kendiniz hakkında çok sık paylaşmadığınız bir bilgi.
36. Hafta: Hep hatırlamak istediğiniz bir şey.
37. Hafta: İnsanlar sizi nasıl tarif etsin/hakkınızda neler söylesin isterdiniz?
38. Hafta: Hayran olduğunuz/takdir ettiğiniz biri hakkında yazın.
39. Hafta: Halinizden memnun olmanız için ne lazım?
40. Hafta: Hatırlayabildiğiniz en eski hatıralarınızdan birini yazın.
41. Hafta: Söylemeyi en çok sevdiğiniz şarkı hangisi?
42. Hafta: Bunu iyi yaparım dediğiniz 3 şey.
43. Hafta: Hayattaki öncelikleriniz neler?
44. Hafta: Önümüzdeki sene hangi açıdan gelişmeniz/büyümeniz gerektiğini düşünüyorsunuz?
45. Hafta: Sevdiğiniz 5 tuhaf şeyi yazın. 
46. Hafta: Sizi korkutmuş bir şeyi yazın.
47. Hafta: Gelecek hakkında neyi bilmek isterdiniz?
48. Hafta: En son neyi kutladınız?
49. Hafta: Bir sayfada inandığınız şeyleri özetleyin.
50. Hafta: Para düşünmek zorunda olmasanız şu anda ne yapıyor olurdunuz?
51. Hafta: Hayatınızın bu dönemiyle ilgili sevdiğiniz şeyler.
52. Hafta: Yapmayı hayal ettiğiniz bir şey. 

Ya valla kusura bakmayın, ayı gibi oldu biraz ama umarım anlaşılıyordur. Gideyim ben, makale filan okuyayım. Hadi öbtüm.

Gelcek misiniz şalanja? Gelseniz ne güzel olur valla.

28 comments:

  1. O kıvrılan pati , uyanınca ucundan çıkan o ufak dil. Yarabbi aklıma sahip çık . :)
    Usulca boynuna doğru kafamı sokup uyuyasım geldi.
    Ben yapıcam bu şalanjı. Pazartesi başlarım artık .
    Hafta içine de bir şey bulsak ne iyi olur ya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. O "Neredeyim ben?" bakışı, o kendine gelememek. Yaşlandıkça korkunç bir şekilde horlamaya başladı, esnerken de tuhaf gürültüler çıkarıyor. Evde yaşlı amca varmış gibi sesler.
      Ay valla ya, hafta içine de şöyle kısa kısa yazdıracak bişiy bulalım.

      Delete
  2. Eveeet geleceyiiiizz. Ya gecen de Sacakli'ya yazdim ne mim ne salanj, hic bisi yapamiyorum yogunluktan. bu seneye kendimi affettirerek baslamak istiyorum. Bu salanji cok cok kisa cevaplar ile 1 seferde yapayim, sonar size izlerim. Oteki turlu oldurseler takip edemem islerden guclerden.
    Bloglarda bulusmak uzere. Obtum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gördüm yazdığını, uzun uzun okumaya geleceğim. Ay sen ara ara yazıp olan bitenden haberdar etsen yeter bana. Bol fotoğraflı yazılar çünkü senin fotoğrafları da çok beğeniyorum <3

      Delete
  3. O gadan çevirmişsin onca işin arasında gelmek farz oldu gari bacım. Englişçe görünce caydımdı ama şimdi kurtarıcı yazı sebebi olarak atladım :) Artık Antalya'ya dönünce başlayayım, 3-5 birarada cevaplar yetişirim. Yaşasın haftanın bir gününü kurtardık böylece :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Geliniz Leylak Hanımcığım, iştirak edelim hep beraber, ne edeceyik zaten başka.
      Ya biriniz tez danışmanıma çaktırmadan söylese bari, ders çalışmadım ama şalanj çevirdim, üj-bej puan versin bana. Elmamı kızartsın, ne bileyim.

      Delete
  4. Memur olan köpekler çok şeker bence. Ciddiyeti var fakat gene bir o kadar da ehil ^^ Seviyoruz hepsini. Biricik hayvanlar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çalıştıkları için mıncırmak mümkün olmuyor, ona bozuluyorum biraz.
      Ve fakat içinde sadece plastik olan pakete neden atladı çocuk, bunu düşündük sonra. Yoksa bir takım gümrük çalışanları tekme tokat girişiyor paketlere ve suçu köpeğe mi atıyorlar?

      Delete
  5. Ay ben gelicem galiba, heveslenmekle tirsmak arasinda gittim geldim 52 haftayi gorunce ama aslinda tam da yapmak istedigim sey her hafta mutlaka yazmak... Haftalik derleme toplama yazilari yazacagim demiştim, bi de bunu yaptim mi kus gibi hafiflerim yaza yaza :) ay cok mutlu oldum şu an ❤

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya valla bak, haftada bir çok güzel bir tempo. O arada bir-iki yazı daha yazmaya muvaffak olsak, ohooo bayağı aktif blog hayatı olur :)
      Gel sen kesin <3

      Delete
  6. uuu ben de varım. yani umarım varım, haftalık olması güzel olmuş.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bence yaparsın haftada bir, valla özledim yahu <3

      Delete
    2. yazdım yolladım demin. ben aslında yazıyorum ama siz görmüyorsunuz. saçaklı söyledi geçen gün, kapalı diye okuma listelerine düşmüyormuş blog. tam bu noktada hissikablelvuku'ya ihtiyacımız var sanırım. :) neyse en azından hafta sonları yazacağım kesinleşti.

      Delete
    3. Ay kaç tane yazı kaçırmışım ya :/ Neyse demin uğrayıp okudum hepsini. Ben bakıcam sana 2-3 günde bi bundan sonra <3

      Delete
  7. Kısmetse inşallah, şu çelınca gelmek istiyorum. Çeviri için teşekkürler. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay estağfurullah, yeter ki komşularla coşalım, soruları cevaplayalım :) Gel lütfen, bak valla çok eğlenicez :)

      Delete
  8. ay bunlar bu kadar gerizekalı olmasaydı nasıl eğlenecektik? toynak <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya galiba aynı şeyi annem söylemişti eskiden, Zeynep'le ben için.

      Delete
  9. Koko'ya o kadar güldüm ki fotoğrafını alıp telefonun kilit ekranına koydum.2.fotodaki hangi yıldayız bakışı ahahah paylaştığın için çokk teşekkürler :D

    Challange için de ayrı teşekkürler ben de şimdi yazdım dayanamadım artık pazardan pazara cevaplarım
    iyi haftasonları <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhahhah evet tam "Hangi yıldayız?" bakışı :D
      Hemen gelip okuyorum şalanjı, iyi pazarlar ve hatta iyi haftalar :) <3

      Delete
  10. Yeni şalanj hayırlı olsun. Sorular epey sıkı!
    * O pembe dil? O şaşkın gözler? Allahım yerim onu yeriiimmm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Valla girdik bi işe, bakalım tünelin ucunda ışık var mı meh meh mehe :)
      Ya o pembe dil ve şaşkın gözlere emekli amca aksırması filan da eşlik ediyor artık, köpek yaşlılığı ile imtihanımız başladı sanırım. Bundan sonrası hep aksırmalı tıksırmalı, ağzı açık uyumalı filan artık :)

      Delete
  11. Replies
    1. Yaşasın! Gittikçe kalabalıklaştık, çok seviniyorum :)

      Delete
  12. Challenge için çok teşekkür ederim. Paylaşacaktım ama bir türlü yazıyı bulamıyordum. Sizin sayenizde artık katılabileceğim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa rica ederim, ne demek <3 İyi çelınclar, mutlu haftalar diliyorum :)

      Delete