July 12, 2018

Hoşçakal Dilim Karpuz

Markette dilim karpuz satışı kalkmış, belediye sorun çıkarmış, öyle dedi manav reyonundaki abi. Yani gerçekten, küçücük bir şeye sevinmiştim, onu da elimden aldılar. Üç tane şeftali aldım hüzün içinde. Bir de buğday aldım bir paket, bu yazın geri kalanını ayran çorbası içerek geçirmeye karar verdim. Çok sıcak.

Dün sabah uyandığımda hasta oluyordum, burnum akıyor, hapşırıyorum. Hafiften sürünerek spora gittim, grup dersi vardı. Oğlan ders başlamadan "Rahatsızlığı olan var mı?" diye sorunca "Ben üşütmüşüm galiba," dedim. "Ben de ya. Evet, şınav pozisyonu alıp bekliyoruz.." dedi oğlan ahhahhha! Şınav pozisyonu aldım mecburen ama iyi geldi oğlanın akan burnumu filan zerre umursamaması. Üşütmek zaten dev bir trajedi değil, bir de klimanın altında oturmuştum bütün gün, tamamen kendi gerzekliğimden oldu yani. Kendim de dahil olmak üzere kendi gerzekliği yüzünden hasta olan insanlara hiç sempati duymuyorum.

Spora gitmemin sebeplerinden biri de yaşlılık yıllarıma yatırım yapmak. Normal kilosunda, kendi kendine oturup kalkabilen, sosyal hayatını sürdüren, evi radikal biriktirici evine dönüşmemiş, sokağa çıkınca evsiz sanılmayacak, tavsiye alabilen filan bir yaşlı insan olmayı umut ediyorum. Benim hayatımdaki 60 yaş üstü katır inadı bireyler bu maddelerin birini tutturuyorsa üç tanesinde çuvallıyor.

Ay dün akşamki maç ne heyecanlıydı! Pek anlamıyorum futboldan ama vallahi hop oturdum hop kalktım. Yugoslav klasmanından Hırvatistan'ı tuta tuta geldik buralara kadar ama vallahi haketmişlerdi dünkü galibiyeti. (Ay etmedilerse bile çökük avurtlu Balkan akrabalarım dururken suratsız İngilizleri tutacak değildim allah allah?) Maç biter bitmez İngiliz damadımızın üstüne çullandık, mağlubiyeti pek olgunlukla karşılamadı. Biz de galibiyeti olgunlukla şaapmadık zaten. Şöyle şeyler yollayıp katır gibi güldük karı koca:


"Çıkacağım bu gruptan, yeter!" yazdı, "Groupxit" yazıp bir daha güldük tepine tepine. Ankara'dan Almanya'ya, oradan da Romanya'ya taşındılar, hala beyran çorbası diye ağlıyor oğlan, üzülüyorum aslında haline.

Yemek deyince aklıma geldi, son İzmir'e gidişimizde barbar kocamı Kemeraltı'na sürükledim, Mennan'a oturduk. Sokağı şaşırmışım, birine sordum "Ay burada Mennan vardı?!" diye, az daha yürüyecekmişiz meğer. Sorarken sesimdeki korkuyu, o ağlamama 30 saniye kalmış halimi görmeliydiniz. Çocukluğumun pastanesi, çocukluğumun kazandibi üzeri karadut dondurması. Ay allahım, kaç sene sonra aynı tad, aynı heyecan. İzmir'e turist gibi giderseniz bulup oturun Mennan'ı, vallahi pişman olmazsınız.

Gideyim köpenkleri besleyeyim. Yetişkin köpek mamasından yaşlı köpek mamasına geçelim diye düşündüm, vallahi içim bir tuhaf oldu sipariş verirken. 1 yaşından büyüklermiş gibi gelmiyor ama 8 oldular. Kudi'de değil ama Koko'da bir takım alametler başladı. Bıkmadan yazmaya devam edeceğim, cins kedi köpek peşinde koşmak bildiğiniz zalimlik. Biz de yedik o boku, o yüzden biliyorum. Bırakalım genler karışsın, doğanın işine karışmayalım, ırsi hastalıkları taşıyıp durmayalım. Sokaklar dünya güzeli köpeklerle dolu, barınaklar cins köpeklerle dolu. Cins ile cins olmayan arasında sizin hayatınızı etkileyecek tek fark cins olanların nesiller boyu yavrularına aktardıkları boktan hastalıklar.

Vallahi gündelik politikaya, değirmen gibi insan öğüten canım memleketimin değirmenliğine değinmeden bu kadar yazmayı başardım. Önümüzdeki günlerde sinemaya gitmek, hayvan gübresi almak, kendime bir yazlık pantolon bulmak, evdeki okunmayı bekleyen kitap kulelerini eritmek, e-kitap okuma şeysine kılıf dikmek gibi hedeflerim var. Binali Yıldırım meclis başkanı seçilmiş arkadaşlar biraz önce, umrunuz da mı? Önümüzdeki yerel seçimler umrunuzda mı? Meclis yansa koşar bahçesindeki köpekleri kurtarırım, sonra da bir kenardan yangını izlerim, vizyonum bu.

9 comments:

  1. Önümüzdeki günlerde yapacaklarına beni de ekle, sen beni sevmiyorsun galiba artık. Zaten diz mr'ım berbat, B12 depolarım neredeyse boşalmış, üstüne üstlük bir de 60 yaş civarına mok atmışsın, sanırım eski kuşakla takılmak istemiyorsun. Ne diyeyim, büktüm boynumu gidiyorum :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay aşkolsun :D Ya buluşalım çünkü dert anlatıcam biraz, ben B12 getireyim, sen limonata ısmarla, katık eder içeriz naapalım. Haftaya hafta içi bi gün mesela, bir meteorolojiye bakayım da serince bir gün bulalım.

      Delete
    2. Haftaya perşembe pek şükela olabilir, konuşuk ederiz tilifonda :)

      Delete
  2. Annem bu karpuz durumuna çok üzülecek :// Ben yemediğim için kadıncağız ne zaman bana uğrasa elinde tek dilim karpuzu olur.

    Ben kararlıyım. Bu muhalefetle bir yere varılmaz. Zaten bu saatten sonra seçimlerde oy kullanmak da çok mantıklı gelmiyor. Seçim günleri evimde usulca oturup kitap okurum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay belki annenin tanıdık manavı vardır, umarım vardır ve dilim karpuzuyla uğramaya devam eder sana <3
      Ben de benzer hisler içindeyim, bizi bu kadar yıldırdıkları için de affetmeyeceğim. Biraz umudumuz oluyordu, onu da yerle yeksan ettiler.

      Delete
  3. Ooo o grupta ne muhabbet dönüyordur şimdi!
    İsmine de bayıldım Groupxit" :)))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haline üzülüp Adnan Oktar ve kedicikler fotoğrafı yolladık, sevindi. Onları biliyor çünkü. Hala aklı almıyor kedicikleri ama en azından futbol bahsi kapanmış oldu :D

      Delete
  4. kıllıda 10 oldu ama ben hala "yaşlı maması" na geçemedim. asla yemiyor. neden? çünkü zekası 3. o yüzden yıldım. biraz daha dikkatli ama yaşlı olmayan mamalar alıyorum. ama bu demek değil ki masadan ona buna saçma olmuyor, vicdanlara oynamıyor:))) azcık köepnekli foto mu koysan yeaa özledik çocukları

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay yumuşak kakaya sebep oldu yeni mama :/ Neyse, düzelirler diye umuyorum biraz daha yerlerse. Ya ben de bi bok bildiğimden değil, belki minerali vitamini filan daha uygundur bu gerzeklere diye aldım, bilmiyorum. Zaten yarım porsiyon kuru mama, yarım porsiyon da bir şeyler pişirip bir porsiyona tamamlıyorum. Artık ne alabildiysem, tavuk, ucuz balık, az sebze filan.
      Bunlar da masa dilencisi, tabii ki masa dilencisi :D 8 sene önce bir kere peynir verdim masadan, bilmiyordum dev bir hata olduğunu.
      Koyayım köpenkli foto :D

      Delete