May 8, 2012

burun.piercing.gözyaşları

slash, rakınrol kontenjanından ilk büyük aşkımdır. çok hastasıydım, hala da kalbimde yeri var. böyle bilezikler takardım, kareli gömlek falan. burun halkası da sanırım bu noktada hayatıma girdi. teoride tabi, pratikte değil.

oysa dövmeye genç yaşlarda başladım ahhahahah! ben 17'ydim, dövmeci sarhoştu, şimdi olsa arkama bakmadan kaçarım ama o gün o dövme yapılmazsa ölürdüm herhalde. 50 alman markı vermiştim o dövme için. berlin duvarı yıkılmıştı, o kadar da yaşlı değilim.

ama piercing'ten bu yaşıma kadar uzak durdum nedense, kulaklarımda 4er delik vardı falan, onlar saylanmaz. uzun yıllar boyu hep burnumu deldirmek istedim, bi türlü olmadı.

nihayet geçen mart kardeşimin yanına brighton'a gittiğimde girebildim bi dükkandan içeri. o da kardeşimin ittirmesiyle oldu biraz. yoksa benim elim ayağım titredi heyecandan.

benim kıpırdamadan durmam gereken anlarda kafam titrer, bunu piercingçi adama da çok akademik bi dille ifade ettim. "olsun, ben kafanın titremesine ayarlarım kendimi" dedi, içim rahatladı. adam genel olarak inanılmaz sevimli ve şefkatliydi zaten. bittikten sonra kağıt havluyla gözyaşlarımı kuruladı kibar kibar.

acıyor mu diye merak ediyorsanız, acıyor evet. böyle çok ani ve çok keskin bi acı. lakin toplam 3 saniye sürüyor, şimdi deldi, şimdi durdu, şimdi halkayı geçirdi, şimdi de topu taktı diye bitiveriyor. gelelim tavsiyeler kısmına;

1. iyi bi yere gidin gözünüzü seveyim, iğneyle delen bi yere. tabanca falan, burun hassas bi yer, yavaşça delinmesinde fayda var, tabancanın travmasıyla şişen ve inmeyen burunlar gördüm.
2. ingiltere tarifesi 20 paund, ankara'da iyi bi dövmecide 80 lira demişlerdi.
3. ben yaptıralı tam 8 hafta olmuş bugün, hala biraz hassasiyet var, uzun bi süreç iyileşmesi.
4. halka biraz dertli oldu bu süreç içinde, elim çarptı, havluya takıldı falan. toplu minik bişey daha sorunsuz olabilir. ha pişman mıyım, değilim, halka istiyordum, halkam var.
5. bakım için iki yol var, yurtdışında tuzlu su solüsyonu veriyorlar. pamuklu çubuğu onunla ıslatıp deliğin etrafını ve halkayı temizliyosunuz günde 2 kere.
burnunuzu tuzlu suya daldırmak da iyi geliyor. ben salak gibi grip oldum arada, halka dönmemeye başladı. aktardan deniz tuzu aldık, bi fincan kaynamış suya bi çaykaşığı deniz tuzu karıştırıp su ılındığında fincana burnunuzu daldırıyorsunuz. 5 dakika öylece bekliyorsunuz. duşta ılık su tutmak da rahatlatıyor.
türkiye'de ise yara merhemleri veriyorlar.
ben hiç merhem sürmedim. deliği tıkar, yaranın etrafında birikir, en iyisi olanca vahşiliğiyle iyileşmeye bırakmak.
6. son olarak da, burnunuzu çarpmayın, ellerinizi iyice yıkamadan dokunmayın. gece usturuplu uyuyun. tamamen iyileşmesi en az 2 ay sürecek, kendinizi hazırlayın.

haftasonu çiçek dikerken koko koşarak üstümden geçti, o arada kafa attı burnuma, ağladım acısından. siz kendinize kafa attırmayın.
aşağıda kocam the barbarian'ı kendi piercingini kendi yapmışken görmektesiniz.


10 comments:

  1. ouvv.
    bedene yabancı cisim girmesi, düşüncesi midemi alt üst ediyor.
    ama güzel olmuş. güle güle döndürün halkaları.
    neden uyuşturucu yapmadılar? emla krem güzel bi'şey?

    ReplyDelete
  2. teşekkür ederim!
    yalnız çok komik, artık benim de midemi altüst ediyor, niye böyle oldu anlamadım, halbuki çok meraklıydım.
    uyuşturucu yapmıyorlar j., neden bilmiyorum, acıyı ekspiriyıns et diye olabilir. benle muhatap olan adamın kaşında gözünde o kadar çok halka vardı ki "ay beni uyuştur" da diyemezdim zaten, ayıp olurdu ahahaha!

    ReplyDelete
  3. pierced skin is so gross. and so awesome. (just as is inked skin!)

    ReplyDelete
  4. where.are.you.?
    are you back in berlin? i should write you an email, it's been soo long.
    pierced skin makes me wanna puke.

    ReplyDelete
  5. Ya ben de istiyorum!
    -her boku isteyen kız-

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay bak valla acıyor, hala düşündükçe kusasım geliyor benim delinme anını öhh. Ve de şu anda etrafı kızarık nedense, sanıyorsun ki 1buçuk senede artık varlığını hissetmez hale gelirsin, gelmiyormuşsun.
      Sen naapıyorsun blogun buralarında, gecenin 2buçuğunda? :D

      Delete
    2. Bu aralar küçük çaplı bir buhran yaşıyorum, gece gündüz bilgisayar başında gibiyim. Finallere denk gelmesi de çok hoş oldu -.-

      Delete
    3. Sen şimdi sömestirde eve gidersin, gitmeden bir buluşak, depresyonlarımızı tanıştırırız hem :)

      Delete
    4. Sen bir mesaj çak, ben giyinir çıkarım, işim yok bu aralar hiç :)

      Delete