August 9, 2012

urfa

bi kahve yazısı yazıp yolladım yeni açılan kahveli bloga, bakalım beğenip yayınlayacaklar mı? yazarken de urfa'yı özledim gene. bi aralar ekşi olmayan bi sözlükte yazmaya kalkmıştım, 6 sene önce urfa için şunları yazmışım.

iki fotoğraf buldum, o zamanlarki telefonumun kötü kamerasıyla çekmişim. gene de hoşuma gidiyor bu iki kare, heyecanla çekildiler çünkü.

gece kazı evine giderken sokak manzarası, dolunay olunca sokak lambasına gerek kalmıyor, ay ışığı kireçtaşını çok acayip hallere sokuyor.

bi sabah gözlerimi açıp bi baktım ki bu kedi'aanımla senkronize bi şekilde uyumuşuz gece. o arka bacağının özgür haline güldüm, sonra kalkıp çalışmaya gittim, o güneş iyice doğana kadar uyumaya devam etti. fotoğrafın açısı bi tuhaf, ben yer yatağında yatarken çektim bunu, kedi de dam duvarının üstünde yatıyordu.

19 comments:

  1. Yav nasıl beğenmeyiz, nasıl yayınlamayız, başköşede yeriniz var Fermina Hanım. İran filmlerinde Hanım'ı ismin önüne alıyorlar, biraz da a'yı uzatıyorlar: Haaanım Fermina:))
    Gayet değişik bir yazı ve fotolar oldu sağol, keşke bir mırra fincanı da olabilseydi, sağlık olsun, bir dahaki gidişinde bizim için çekersin.
    Sevgiler gelsin sana.
    Not: Bugün 4 kartım daha oldu, Ankara postasından memnunum posta kutusu yerine rast geldiği deliğe sokuştursa da:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. yaa evet, hiç aklıma gelmemiş mırra fincanı çekmek, internetten de almak istemedim. şimdi artık her kahveye "bloga yazar mıyım?" gözüyle bakacağım ben zaten :)

      ben de bi ineyim aşağı, posta kutusuna bakmadım bugün hiç!

      Delete
    2. Canım yazını yayınladım, netten bir mırra resmi aşırarak (telif haklarına saygılı bir şahsiyetim, kaynağını belirttim:)
      Çok teşekkürler, yeni fincanlar, yeni kahveler, yeni mekanlar, yeni paylaşımlar bekliyorum. Sevgiyle...

      Leylak

      Delete
  2. Kötü telefonla diyorsunuz ama ne kadar güzel görüntüler. O sokaktan mutlaka geçmişidir, sokaklar, duvarlar, kapılar genelde birbirine çok benziyor...

    Kedinin görüntüsünü tam zamanlama ile almışsınız, süper...

    ReplyDelete
  3. teşekkür ederim, biraz bulanık fotoğraflar ama bi iddiam yok zaten. bu kedi ve bikaç tanesi daha bize arkadaşlık ettiler o yaz, uzun ince perişan hayvanlardı hepsi. o sıcakta ve açlıktan anca o kadar kedi olunuyor herhalde.

    ReplyDelete
  4. Urfa'ya ilk gittiğimde öyle bir yağmur yağıyordu ki, Mardin'de ralli var diye otellerde yer olmayınca geçmiştik. Ne Mardin'i görebildik ne de Urfa'yı. Ve o gece Urfa'yı sel basmıştı. Mor Manastırı, Balıklı Göl tamam ama eksik hala bende. Ya da sende olduğu gibi bir doyumsuzluk hali.

    Ekim'de Urfa'ya tekrar gitmeyi planlıyoruz. Mardin, Diyarbekir, Gaziantep falan kapsamlı! Fotoğrafçı kankam, BK ve ben!
    Evlenseydim Mardin'de yapardım düğünü. Büyülü bir yer.

    ReplyDelete
    Replies
    1. j. ekim'de çok süper gezersiniz, çarşı pazar gezip rahat rahat dolanırsan geçer o eksiklik bence. bi an düşündüm de, biz de yapışsak size negzel olur ha!

      Delete
    2. Mardin'e beni de alın..!

      Aklımın, kalbimin, ruhumun bir parçasını orada bırakıp döndüm diyorum..! =(

      Delete
    3. yaa mardin'de nasıl ve kimle evleneceğimi bilen ablaya fal da baktırırdık. süryani şarabı alırdık. çok güzel bi lokanta biliyorum, tadilattan çıktıysa, 3 kuruşa tam inek getiriyorlar masaya!

      Delete
    4. o zaman Mardin ayağında buluşalım??

      Delete
    5. bana olabilir gibi geliyor vallahi. tek derdimiz koko'ya bikaç gün bakacak birini bulmak.

      Delete
  5. cok güzelmis gercekten urfa... kalbinde yer etmis belli, sözlüge yazdiklarini okurken dokundu bana cok... gidip göresim geldi... nasil giderim bir basima, nerede nasil kalirim dedim.. bir arastirma yapicam artik.. hangi mevsimde gidilmeli oraya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. baharlarda daha iyi olur leyla, eylül sonu mesela, yağmurlar başlamadan ya da mayıs başı, sıcaklar iyice çökmeden. tek başına gitmeye kalkarsan ben sana doğru dürüst otel yazarım. ben de çok istiyorum gitmek, olmadı toplaşıp gideriz, birbirini tanımayan insanlar hepberaber, sosyal tuhaflıklara bayılırım zaten ahahhaha :)

      Delete
    2. eylül sonu iyi gibi sanki! cok heyecan yaptim simdi aksam aksam, ne güzel olur toplasip gitsek...

      Delete
    3. o zaman söz, ben gitmeye kalkarsam muhakkak seni de arayacağım leyla!

      Delete
  6. kedi sabah jimnastiği de yapıyor gibi biraz :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. esnek yavrum, cılız ama esnek :) senle de gidemedik bi türlü urfa'ya, toplaşak da gidek bari, bi ivme oluştu yukarda bak ehihihi :)

      Delete
    2. gidelim, her daim hazırım ben :)

      Delete
    3. ben bu planı ciddiye aldım çok. size göbekli tepe turu yaparım la! yalnız şartlarım var, bi önceki gece mastır tezimin fotokopilerini dağıtırım, sabah kahvaltıda küçük bi test yapar, göbekli'yi gezerken de şaşırtmacalı sorularla okuyup okumadığınızı anlarım. akşamına da sıra gecesi ekibinden aylavyu aylavyu duyulavmi yesaydu'yu istek yapar, hepinizden katılım beklerim. el çırpmalı olamk kaydıyla.

      Delete