December 28, 2011

khouloud'un elbiseleri

FITE, mikro-kredi dedikleri gelmiş geçmiş en iyi, en insani fikirlerden birini hayata geçirmek için çalışıyor. benim, aldığım dermalogica exfoliant sayesinde haberim oldu hıyar gibi. bunu elif savaş felsen'e dönüşmeden nasıl yazacağımı bilmiyorum. kutudaki kodu web sayfalarına girdim, bi bölge seçmemi istediler, orta doğuyu seçtim. bi de iş kolu seçmem gerekiyordu, dokumacılık ve kıyafet'e tıkladım. aldığım ürüne verdiğim paranın bi kısmını kadın bi girişimciye ulaştıracaklarını ve bana haber vereceklerini söylediler.

bugün bi email geldi. khouloud'la tanıştım. lübnan'lı, 22 yaşında, 2 çocuğu ve kocasıyla geçinmeye çalışıyorlar. kocası inşaatlarda çalışıyor, khouloud da evde terzilik yapıyor. 1100 dolara ihtiyacı var, kumaş ve malzeme alacak, işlerini büyütecek. ilerde kendi dükkanını açmak istiyormuş. benim küçük bağışım ona gitti. bütün varlığımla o dükkanı açabilmesini diliyorum.

ben açıkçası reklamcı elinden çıkma parlak, neşeli ve umut dolu bi fotoğraf bekliyordum. yüzünü göstermeye utanan, kardeşimden bile küçük bi kızla karşılaşınca çok fena oldum. email'de "facebook'ta paylaşın" düğmesi vardı, onu yapmam, beni okuyan siz 5 kişinin birer kalbi var biliyorum, sizle paylaşıyorum.

6 comments:

  1. Ankara'da olduğuma göre iki tane alabilirim. Birilerine bir katkım olsun.

    ReplyDelete
  2. tanımadığımız birine yılbaşı hediyesi olsun di mi? hem senin "dağıttıkça çoğalır" fikrine de uygun :)
    yüzüm çok fena benim, alnım yağlanırken yanaklarım kurur pul pul dökülür, dermalogica iyi geliyor.
    bi de fite'nin web sayfasından dermalogica'sız da mikro-kredi verebiliyorsun, minimum 25 dolares. bunun bi türk versiyonu da vardır umarım, ona da bakacağım.

    ReplyDelete
  3. Bu hsonu Hürriyet'in ekinde vardı bu, sanırım Banu Tuna yazmıştı. Bir kenara not etmiştim ben de göndermek için. İyi oldu hatırlattığın :)

    ReplyDelete
  4. ya evet be n.şum, 3 kuruş borçla hayatı değişecek kızların ve ailelerinin. biraz bu kızlara, biraz kedilere köpeklere, biraz da öğrencilere.

    ReplyDelete
  5. ben her gün scrub yapıyorum. her gün! dönünce alırım artık, bugün yalan oldu!

    ReplyDelete
  6. turkiye`de mikrokredi organizasyonu hic duymadim cunku baska sistem bazi bolgelerde daha iyi isliyor diyorlar hep, ama lubnan olduysa turkiye neden olmasin?

    ReplyDelete