June 28, 2012

o kahverengi yün yelek bana çok dokunuyor

nihayet eren efendi'yi anıtkabir'e götürdük. aşağıdaki resmidir. elalemin aile fotoğrafına daldı, çıkaramadık.


kurtuluş savaşı'nı çok bilmiyormuş, öğrenmiş oldu. türk ordusunun mücadelesine inanamadı, ne kadar az silahla neler başardığına falan. atatürk'ün eşyalarına baktık, ben kahverengi yün yeleğini görünce ağladım. sonra kılıçlarına, kitaplarına baktık. kitapların kenarlarına aldığı notlar çok hoşuna gitti çocuğun. cumhuriyet'in ilk yıllarından bi video vardı, arkada da 10. yıl nutku'nun ses kaydını veriyorlardı. gene ağladım.


akabinde nargileciye gidildi, türk kahvesi içildi, biraz önce de yarım ekmek kokoreç yuttu çocuk, şu anda bomonti birası içiyor. sanırım memleketimizi başarıyla tanıtıyoruz.


yarın da anadolu medeniyetleri müzesi'ne gitmeyi planladık, çok hastasıyım hem binasının hem içindekilerin, şimdiden heyecanlandım yemin ederim.

5 comments:

  1. şehirdışından gelsek yine aynı yerleri gezdirir misiniz yoksa dışhatlardan gelmek şart mı? o.O


    :P

    ReplyDelete
  2. o müzeyi ben de pek şık ve başarılı buluyorum içindekilerin yanı sıra.

    buraya da yolla vakti varsa, ben de gezdireyim :D

    ReplyDelete
  3. hiiiç farketmez içhat-dışhat, gezdirir, üstüne bi de aspava yidiririz.

    müze güzel olmuş, ben o savaş galerilerini ilk defa gördüm dün. çocuk da çok kalender ve neşeli çıktı, o yüzden şimdi tır tır düşünüyorum, 2-3 günlüğüne o taraflara gelsek mi diye. bi uçaklara bakayım ben.

    ReplyDelete
  4. uça daha pahalı olur. araç kiralayın.

    ama salı gidiyorum ben :/
    daha buradaysa öbür haftaya beklerim.

    ReplyDelete
  5. Merhaba;
    Anadolu Medeniyetleri Müzesi benim için çok başkadır. Üniversitedeyken arkeoloji bölümünden aldığım bir ders için çarşamba günleri oradaki eserleri çizmeye giderdik. O zamanlar neredeyse karış karış her yerini ezberlemiş her eserle temas etmiş, hissetmiştim:) Mükemmeldi. Sonraları alışkanlık yapmıştı zaten dersler bittikten sonra bile ayaklarım hep beni oraya götürür olmuştu. Özlemişim Ankara günlerimi. Artık A ile başlayan ne kadar kelime varsa benim için hepsi Ankara:) Anıtkabir'in ise eski halini biliyorum yenilendikten sonra hiç gitmedim. Keşke oradaki tatil zamanımı uzatabilsem şöyle çeke çeke:) Benim için gezin, havasını içine çekin. Sevgiler:)

    ReplyDelete