August 8, 2012

cinayetli kitaplar

niye okuduğum kitapları yazamıyorum ben bi türlü, ne acayip?

şunları okudum geçen ay.

artık arı kovanına çomak sokan kız'ı anlatmaya kalkanı dövüyorlardır herhalde. şahsım adına hikayenin bitmesine sevindim. lizbeth'in fotografik hafızası ve dövüş sporlarındaki muvaffakiyetleri sinirlerimi bozmaya başlamıştı. ama avrupalı polisiye-macera kitabı okumak her zaman için serin bi hissiyat yaratıyor bende, hoşuma gidiyor.

james patterson'ın swimsuit'i türkçe'ye "bikini" olarak çevrilmiş. bi manken kızın mayo çekimleri sırasında ortadan kaybolmasıyla başlıyor, seri katilli bi şekilde devam ediyor. bu kadar fütursuz bi seri katil okumamıştım şimdiye kadar, hakikaten hiçbi şey umrunda değildi kitap boyunca. james patterson da seri bi şekilde yazıyor bu kitapları, eğlenceli okunuyor. çok şükür ki insanlar havaalanında falan alıp gittikleri yerde bırakıyorlar adamın kitaplarını, benim elime hep böyle geçiyor bunlar. swimsuit'i jardzy yollamıştı, hala eritemedim o koliyle gelen polisiyeleri!

bir cinayetin psikanalizi'ni sahafta gördüm, "cinayetliyse olur o zaman" diye aldım. kapağında "2007'de ingiltere'nin en iyi kitabı seçildi" yazıyordu, biraz da ona güvendim, hızla okuyup bitirdim, karakterleri arasında sigmund freud ve carl jung da olan hikaye 1900'lerin başında amerika'da geçiyor. katil kim diye okurken bi yandan da new york'un nasıl büyümeye başladığını, ilk zenginleri, ilk gökdelenleri, gündelik hayatı falan da okumuş oluyorsunuz. düğümler bi yandan psikanalizle, bi yandan da zeki bi dedektifin çabalarıyla çözülüyor. tavsiye ederim, güzel yazlık bi kitaptı.

normal koşullarda isteyene gönderirdim ama bu seferlik affediniz. kayınvalidem çılgınlar gibi polisiye okuyor, ona söz verdim! ve fekat çabuk okuyor, bitirince yollayabilirim.

15 comments:

  1. Orijinal dilinde kitap okuyabilenlere çok özeniyorum ben *.* İngilizcem bunun için yeterli değil henüz. Anca blog okuyabiliyorum çat pat.

    Şu Freud'lu olan ilgimi çekti, çekmez mi? Bir dönem "Birkaç sene (!) önce yaşasam bir Freud olabilirdim -.- " diye homurdandım durdum.

    ReplyDelete
  2. ben de ispanyolca okuyabilmek isterdim çok.

    dur bakayım, bi organizasyon yapayım ben, belki sen okur bitirirsin kayınvalde'aanımdan önce?

    ReplyDelete
  3. ben bu kitabi gordum kitapcida burda! bestseller kisminda, baktim baktim almadim sonunda para harcamayayim diye ama cok ilgince benziyordu hakikaten.

    burayi 50 shades of grey cilginligi sarmis durumda.

    ReplyDelete
  4. "Cinayetliyse olur o zaman", bu güzel bir cümle:) Polisiye okumak güzel, hem kıvrak oluyor, hem de zeka ürünü. -iyiyse tabii.-

    ReplyDelete
  5. Sen Mehmet Murat Somer'in "Hop Çiki Ya Ya" serisi polisiyelerini okudun mu? Müthiş eğlencelidir...

    ReplyDelete
  6. Bu arada karta yazdıklarını çok sevdim, hitabına ayrıca bayıldım:)

    ReplyDelete
  7. para verip alma bence, o senin ürdün'de havaalanından aldığın kadar güzel değil mesela. çıtayı öyle ş'aapıyorum artık :)

    indircem ben e-kitap olarak bulursam 50 shades of grey'i, yaşıma göre bence tam ahahhahaha!

    ReplyDelete
  8. leylak dalı ablacığım! :)
    yaa okumadım, alayım o seriyi ben. merak ediyordum ama kaynadı hep arada. ben de lawrence block severim mesela, alkolik dedektif matthew scudder polisiyeleri çok güzel. bi de aynı yazarın "kibar hırsız bernie rhodenbarr" serisi var, onları da elime geldikçe okuyorum. şimdiye kadar içlerinden en beğendiğim "kendini humphrey bogart sanan hırsız" oldu.

    ReplyDelete
  9. Ay ben onlara da bayılırım. Bir de kedili seri vardır süperdir... Hop Çiki Ya Ya çok eğlencelidir. Ekimde yeni kitap çıkacakmış "Pembe Tütülü Amiral". İsmi bile yeter:))

    ReplyDelete
  10. kedili seri! lilian jackson braun'un siyam kedili pos bıyıklı gazetecili serisini mi diyorsunuz?

    ennnnn sevdiğim seri o! koko'nun adı eski kedimden, eski kedimin adı da kitaptaki koko'dan geliyor :)

    4-5 tane bastılar türkçe olarak, sanırım ben amazon.com'dan falan geri kalanlarını alacağım, yoksa gözüm açık gidecek.

    ReplyDelete
  11. james patterson'ın lüzumsuz pahalı kitapları bana bu ev ile miras. :)

    ben de okudukça orada burada bırakmak istiyorum ama exlibrisimden sonra!!

    şu son kitap için ben de sıradayım.

    ReplyDelete
  12. tamam! ben de senin kitapları ayırıyorum zaten kenara, exlibris bekliyorlar.

    ReplyDelete
  13. bernie rhodenbarr çok güzel gerçekten! bana son verdiğin mondrian'lı bernie rhodenbarr'a BAYILDIM. devamını alıcam burdan.

    ReplyDelete
  14. ay ben de nerde o kitap diye bakındım bugün! al ama sahaftan al, kaç senedir basılıp duruyor onlar, vardır kesin ikinci el. sizin okulun kütüphanesi yok mu? odtü'de bile var bernie rhodenbarr, pfff :)

    bu yorumlara cevap yazma meselesini çözmem lazım, kime ne dediğim belli değil.

    ReplyDelete
  15. ayrı pencerede açıldığı için yanıtla seçeneği ortadan kalkıyor.

    ReplyDelete