September 27, 2012

gene hayvan yazısı

bu hayvan hakları yasası değişiklikleri beni bi kaç sebepten geriyor. şu saate kadar değişiklik teklifini bulup da okuyamamıştım, ceren'in yazısında iki tane link var, ordan okunabiliyor. facebook'tan takip ettiğim çeşitli hayvan derneklerinin sayfalarına bakıyorum, bu protesto toplantıları eşzamanlı, her şehirde bu pazar günü ama bazı yerlerde ankara için nedense 7 ekim yazmışlar.

bu teknik sıkıntılar bi yana, bu "tehlikeli köpek cinsleri" tanımı beni inanamayacağınız kadar korkutuyor. yeni teklifte 4 köpek ırkı sayılmış, sonra da eklenmiş "ve bunlar gibi tehlikeli köpek ırkları" diye. böyle listelere dobermanları da ekliyorlar, derdimi kime anlatabilirim bilmiyorum. geceleri bize sarılıp uyuyan, çocukları sırtına bindiren köpeğimizi almaya kalkarlarsa ne yaparız bilmiyorum. sokakta her zaman tasmalı, her zaman bize yapışık yürüyen ve en büyük hadisesi bazen insanların alışveriş torbalarına burnunu sokmak olan köpeğimizi ve bizi, köpek dövüştüren aşağılık insanlardan ayırabilecek mi bu kanun?

bu şahsi dertlenmem. bi yandan da böyle kanunların meseleleri yeraltına indirdiğini düşünüyorum. urla'nın göbeğindeki evinin bahçesinde horoz dövüştürdüğünü gözlerimle gördüğüm, her hafta başka bi iri köpeği bahçesine bağlayan, sonra o köpeği arabayla gelen birilerine verip yeni bi iri köpek getiren adamı defalarca şikayet ettik, gelip köpeği aldılar, pitbulldu. adam bahçesindeki pitbullun kendisine ait olmadığını iddia etti, "haa öyle mi, peki o zaman, kib byeee" diye kapandı konu. ertesi gün yeni bi köpek geldi bahçeye. bu adamı, ağaca yarım metrelik iple bağladığı pitbullun yüzüne tarım ilacı sıkıp eğlenirken gördüm ben. sonra neden köpek agresif diye merak ediyoruz? ya da mesela koko'yla çıkıp dvd almaya gittiğimizde, dvd'ci oğlanın "aaabi benim de pitbullum var, dün akşam bi oynamışız, duvara çarptım, sert oynamayı seviyorum ben ehemehe" demesini ne yapacağız? hiç bi canlının duvara çarpılmaktan zevk alacağını zannetmiyorum.

başka bi hikaye, arkadaşımın komşuları bu insanlar. ergen oğulları istiyor diye eve köpek alınmış ama dini inançları gereği evin içinde barındırılmayan, oğlanın da hevesi geçince balkona atılmış, yaz-kış bütün gün o küçücük balkonda kendi kakasına bulanmış vaziyette ağlayan köpek ne olacak?

geceleri süper kahraman kostümüyle sokağa çıkıp bütün bunları düzelttiğimi hayal ediyorum. parasını bastırıp istediğiniz hayvanı alabildiğiniz sürece daha çok köpek acı çeker, insanlar huzursuz olur sokaklarda. barınaklardan hayvan sahiplenecek yapıda insanlar da değiliz, çankaya belediyesi barınağı'nın sayfasına bırakılan yorumların %80'i cins köpek soruyor, "rotvaynır var mı, goldın var mı?" diye. o rotvöynör, o cnmmm goldınnn çHoq tatlıaaa falan bi kaç ay sonra gene sokakta, ben size söyleyeyim.

bu benim karamsar tarafım. iyimser tarafımı alıp o mitinge gideceğim, hala hangi gün olduğuna tam olarak emin olamasam da. daha iyi kanunlar hazırlanabilir, daha iyi barınaklar yapılabilir, hep birlikte buna kudretimiz olduğunu düşünüyorum. ömr-ü hayatımda bi kere daha "ördeğe tecavüz eden adam" diye haber okumak istemiyorum, bi keresi bile çok fazlaydı.

3 comments:

  1. Ben bizim çocuklarımız olan neslin daha medeni ve insana-hayvana saygılı olacağını düşünüyorum. Yoksa ebeveynler buuncaaa parayı özel okullara niye döküyor değil mi?!
    50 ene önce hayvan hakkı bile olduğunda şüpheliyim, şu an en azından bu haktan haberdar çoğunluk. Gitgide daha iyi olabilir.
    Yürüyüşler olması da çok iyi, senin gibi katılanların olması da.
    Ördek olayının sonrasında dalga konusu olması bile sinir bozucuyde bence. Eğer reenkarnasyon varsa o işi yapan ibibiğin bir sonraki hayatına mutsuz bir ördek olarak gelmesi dileklerimle yorumuma son veriyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeni nesil daha girişken olur umarım, daha yüksek sesli, daha cesur. bu konuda da hem karamsar hem iyimserim.
      o ibibik de insan içine çıkamıyordur inşallah, en azından bu olsun. ben de illet oldum dalga konusu olmasına, bunu komik bulanlarda da bi tuhaflık var.

      Delete
  2. Hayvana değer verilmeyen bir ülkenin hayvansever vatandaşları olarak üzülüyoruz, umutsuzluğa düşüyoruz.. Koko gibi nice donermanlar var mülayim, çünkü sevgiyle doğru eğitimle yetiştiriliyorlar. Ve nice dobermanlar var nefretten başka davranış görmeyen.. Buna çok katılıyourum. Tehlikeli ırk diye tanımlanan köpeklerin listesi belli, bunlar ne yazık ki sonradan üretilen kırma ve saldırgan ırklar, e onların da en azından gelecekte önlerinin alınması bence yerinde olur. Evdeki köpekler arasında bu ırklara ait olmayan köpeklerin toplanacağını sanmıyorum Fermina, endişe etme, bu uluslararası hayvan haklarına aykırı. AKP de bu tip uluslararası kötü reklamdan çok çekiniyor. Ama zararlı ırkların da bu tip insanlar tarafından belli amaçlar için kullanıldığı bu kadar aşikarken (ben normal ve ılımlı kimsenin elinde pitbull görmedim, kusura bakmasın kimse) belki de bu köpeklerin dövüşte ölmesindense iğneyle ölmesi daha iyidir.. Bilmiyorum ya bu çok hassas bir konu.. Keşke yazımda da dediğim gibi öldürmek yerine bu ırkların kısırlaştırılıp, anti saldırganlık eğitimi verilip sertifika sahibi insanlara teslim edilmesi.. Hayal ama belki de gerçek olur bilmiyorum..

    ReplyDelete