October 8, 2012

zeki müren ve m.m.

antika pazarını şöyle bi çabucak gezdik. algıda seçicilik en sevdiğim psikolojik şeylerdendir (şeyler?, ay neyse.), her yer kartpostal doluydu. lakin 3 liradan aşağı fiyat söylemediler, ben de kolleksiyoncu olduğumu düşünmüyorum, o yüzden almadım kartpostal. bu kolleksiyon meselesini bi düşünmem lazım.

gelelim aklımı kaçırdığım dakikalara. şu aşağıdakini bi tezgahta gördüm, fiyatını sorduk, antikacı amca da benim kadar heyecanlanmış olacak ki öyle az buz bi rakam söylemedi. uzaklaştık. yarım saat sonra geri döndük, kocam the barbarian pazarlık yaptı, anlaştığımız rakam ne beni ne antikacıyı çok memnun etmedi. ama almasaydık ben kendime gelemezdim.



zeki müren, marilyn monroe'nun mezarında fatiha okuyor. antikacının dediğine göre geçenlerde vefat eden bi müzisyenin evinden çıkan onlarca fotoğraftan biriymiş, arkasında 1963 yazıyor.

istikamet çerçeveci, bi ikonaymış gibi asacağım duvara, her geçişte bi fatiha da ben okuyacağım, ikisinin ruhuna.

12 comments:

  1. cok iyiymis gercekten! tam ikona niyetine duvara asilasi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. istiyorum ki böyle yaldızlı, oymalı devvv bi çerçevesi olsun ahhahah :) ama neticede el kadar bi fotoğraf, kendime hakim olmaya çalışıyorum.

      Delete
  2. Ahh o antika pazarı:) Efkarlandım ki ben şimdi. Oraya ne sık giderim hiiiiç kaçırmazdım. Eskiden çarşambaları oluyordu sonra duydum ki pazara almışlar. Hiç denk gelemedim döndükten sonra. Oradan ilk aldığım fotoğrafta bir tuareg çölde çay yapıyordu biliyor musun? Taa o zamanlardan bir işaret yollamış bana hayat. Belki daha önce bahsettim hatırlamıyorum:)Zeki müren fotosuna bayıldım iyi ki almışsın. Orada bazı şeyler inanılmaz pahalı oluyordu o zamanlar bazı şeyler de şaşırtıcı derecede ucuz çoook dolaşmak lazım:)En çokta sahipsiz fotoğraflara içim giderdi benim hepsini alasım gelirdi. Ama bilmediğim insanların fotoğraflarına manyak fiyatlar söyleyince hep caydım. Evimi dekore ederken oradan birkaç şey almak var aklımda inşallah başarırım:) Benim için de gez. Geldiğimde çok denk gelmek isterim pazarın kurulduğu güne. Ne zamanlar kuruluyor şimdi? Pazarı içeren programları hep sevmişimdir:) Sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. antika pazarı, her ayın ilk pazar günü, denk gelsen ne güzel gezerdik hakikaten! tuareg bulamasak bile iki kişilik porselen çay takımı alırız, ingiliz asilzadesi gibi çay saati yaparsınız evde :)

      bana pahalı geldi fiyatlar, sanki dükkanları bulup girsem daha ucuz fiyat söylerlermiş gibi bi his geldi. bilmiyorum, belki uyduruyorumdur.

      ya o sahipsiz fotoğrafları geçen gün kardeşimle konuştuk, nasıl düşüyor onlar pazarlara, çok üzücü. ben de almak istiyorum, bi evleri olsun istiyorum. dün sormadım ama urla'daki antika pazarında 1 lira falandı siyah-beyaz sahipsiz fotoğraflar. (ay çok hoşuma gitti bu "sahipsiz" lafı, hüzünlü hem de biraz.)

      Delete
  3. Muhteşem :) Fotoğraf sahibini bulmuş.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mezarlık ziyaretine iki dirhem bi çekirdek giden zeki bey'in hastasıyım :)

      Delete
  4. Gerçekten çok güzel, iyi ki almışsınız.

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyi ki aldım hakikaten, çok mutlu etti bu fotoğraf beni.

      Delete
  5. Harikasın Fermina, busun işte, nasıl gaza getiresim var seni :) Zeki Müren'i çoookk severim, özellikle kişiliğini. Fotoğrafta bana neler hissettirdi neler... İyi ki almışsın, fotoğraf sahibini bulmuş diyen ne güzel söylemiş.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehihihiih alkışlarla yaşıyorum :) ben de çok severim zeki müren'i.

      Delete
  6. Ferminanım,
    Bugün senin için Altın Portakal'a stand kuran PTT'cilerden yeni mahsul Antalya pulu aldım ve zarfa yapıştırıp Altın Portakal heykelli ilk gün damgası vurdurttum. Şu festival bitsin bir de güzel kart alıp postalayacağım sana, sanırım önümüzdeki haftaya yollarım. Bu satırları okuyorsa aynı zarftan Dışavurum için de var. Hadi yine iyisiniz, Leylak ablanız seviyor sizi:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. ay gerçekten mi? allahım çok sevindim! çok teşekkür ederim, merakla bekliyorum.
      bu arada bütün ahval ve şerait beni pul kolleksiyonculuğuna doğru sürüklemekte, meğer barbar kocamın da pul kolleksiyonu varmış, şimdi bi de onun peşine düştüm.

      Delete