November 29, 2012

çarşamba aktivitesi

dün gece can bonomo konserine gittik. neden gittik? taa zonguldak'tan kalkıp buraya müzik dinlemeye, kafasını dağıtmaya gelen bi arkadaşımız var çünkü. ayrıca bi çarşamba gecesi pek de alternatifimiz yoktu.

can bonomo hakkında bildiğim şeyler çok sınırlı. izmirli olduğunu biliyorum, 2 şarkısını duysam tanırım, bi de örövizyona gitti geçen sene.

dün geceki konserden sonra şunlar eklendi bildiklerime; sevimli bi çocukmuş, grubu da sevimli. konserin ortasında şiir okudu, tahmin ettiğim kadar tiksinmedim şiirden. ben pek sevmem böyle teatral şeyleri. "kalbim ege'de kaldı"yı söyledi, bi tek ona eşlik edebildim ki onu da pek bilmiyormuşum. örövizyon şarkısını söylemedi, bunu popüler şeylere meraklı biri olarak üzüntüyle karşıladım ama kendisi için iyi bi şey yaptığını düşünüyorum örövizyonu hayatından çıkararak.

netice itibariyle uygun bi noktada durup 2 bardak votka-tonik içtim, dışarı çıkmak iyi geldi. arada izmir'i düşündüm, büyümek için ne güzel bi yer olduğunu falan. şehir içinde vapura binerek seyahat etmenin ne hoş bi şey olduğunu, hayatın izmir'de biraz daha hafif olduğunu. bilmiyorum belki de benim ruhum daha hafifti o zamanlar. "ignorance is bliss" der ya gavurlar, cehalet saadettir. buraya uygun düşüyor. yaşlanıyor olmaktan ziyadesiyle memnunum aslında, daha keskin kararlar alabiliyorum, hiç karar almamanın huzurunu yaşayabiliyorum. 30'ların ortasına doğru ilerlediğim şu zamanda annemi daha iyi anlıyorum.

anne demişken, bugünün planı dahilinde kayınval'deaanımı anıtkabir'e götüreceğiz, bi diyeceği var sanırım, yoksa kaç yıllık ankaralı neden durduk yerde ata'nın huzuruna çıkmak istesin. ben de o arada bi daha gezmiş olurum.


8 comments:

  1. Güzel bir aktivite, bizim buralarda pek öyle ona gidelim, buna gidelim diye bir şey olmaz. Bulursanız gidersiniz.

    Bir kaç tane şarkılı türkülü gazinomuz var, mahalli sanatçıların söylediği. Oralara da gidenlere pek iyi gözle bakılmıyor. Bu sıralar içeri girerken silahların güvenlikçiler tarafından emanete alınması da iyi oldu.

    Ne de olsa ilerleyen saatlerde birbirine sataşmalar olduğundan efendi gibi gidilecek bir yerlerimiz yok gibi.

    Kayınvalidenize bol ömürler, ne düşündü acaba?

    Anıtkabir dediniz de, ilk defa Canım Halam götürmüştü beni oraya. O sıralar Gülveren İlkokulunda öğretmendi. Ben de 9-10 yaşlarındaydım. Daha sonraları kendim gidemedim ama Şrf ve çocuklarım devamlı gittiler. Ank. doğumlu olmama rağmen pek iyi bilemiyorum oraları.

    Çarşamba ve Perşembe günü Ank. olacağım, inşallah gitmek, görmek istiyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. sakin bi gece oldu, asayiş berkemaldi yani :) gençlerin, öğrencilerin falan gittiği bi yerdi burası, pek öyle hır çıkmıyor.

      kayınvalidem ne düşündü öğrenirim bugün. ben bi sene anıttepe'de oturdum, kalkıp bi kere bile gitmedim anıtkabir'e. insan "nasıl olsa giderim bi gün" diye düşünüyor.

      biz de haftaya izmir'e gitmeyi planlıyoruz, herkese bi seyahat hali gelmiş :)

      Delete
  2. konserine hiç gitmemiş, duysam şarkısını tanıyamıyacak biri olarak sadece twitterdan takip ediyorum kendisini ve memnunum takipçiliğimden :) ama şimdi merak ettim, izmir'e gelirse giderim :)

    haftaya İzmir, wuhuuuu! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. benim izmir dediğim urla aslında, dur bakalım nasıl organize olucaz :) jardzy'aanımla seyahat etmek niyetindeyim, yolda durup testi, çömlek falan almama müsaade eder diye düşünüyorum :)

      bu arada evden çıkıyorum diye aradım, kayınvalidem beni beklemeden fırlayıp gitmiş bile anıtkabir'e, aslanlı yol'daymış, neler oluyor allahım ahahhaha :)

      Delete
    2. Ne olur Karaburun'a da uğrayın, üşenmezseniz. İskele'de deniz kenarında bir balık yiyin hava uygunsa, bol bol mandalina, limon alın yollardan e mi?
      Bu arada bu tezcanlılığın nedeni neymiş çok merak ettim!

      Delete
    3. yolda ne satılıyorsa almak istiyorum :)
      memleketin halini şikayet etti kayınvalidem, fatiha okudu, atatürk'e ayrı, ismet inönü'ye ayrı. babası 5. süvari kolordusunda savaşmış, fotoğraflara falan baktık. meğer 2 senedir gitmek istiyormuş anıtkabir'e, nihayet gidebilmenin heyecanıymış.

      Delete
  3. bonomo iyi bir çocuğa benziyor.
    İzmirde son zamanlarda oraya kafamı takmış bulunmaktayım,orada yaşayabilirim.
    Kayınvalideninde ellerinde öptüm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyi bi çocuk gibi geldi bana da.
      izmir civarında hayat hepimize iyi gelirdi.
      kayınvalideme de iletirim elinin öpüldüğünü :)

      Delete