May 9, 2013

hafif bi beyin sarsıntısı, 20 liralık internet, bi eşarp

bu anlatacağım hadise de nerdeyse 2 ay önce oldu, yazmak aklıma gelmedi.

kocam the barbarian'ın ofisinin bulunduğu apartmanın yaş ortalaması çok yüksek. karşı komşusu oya'aanım yalnız yaşıyor. ben oya'aanım ile tanışmadım ama yunanistan'da sokakta ölürken bulup buralara getirdiği, uğraşıp iyileştirdiği kedisiyle selamlaşmışlığımız var. camda oturup gelen geçeni teftiş ediyor çoğu zaman, siyah-beyaz ve orta boy bi koyun ebatlarında. kalimera diyorum, kaale almıyor beni pek.

oya'aanım geçenlerde sabaha karşı düşmüş evde, kafasını yere çarpmış. kocamı aradı, hastaneye gittiler. oya'aanım'ın hastanede fransızca konuşması, insanlardan cevap beklemesi  falan biraz ürkütücü olmuş ama bi şeyi yokmuş çok şükür.

aynı günlerde barbar kocamın bi başka komşusu gelip kızının kendisini ziyarete geldiğini, kısa bi süreliğine kocamın ofis internetini kullanıp kullanamayacaklarını sormuş. kablosuz ağın şifresini alıp gitmiş. 2-3 gün sonra elinde bi miktar parayla gelip "kızım gitti ama ben internetten kitap okuyorum, kullandığım kadarının ücretini ödeyeyim." demiş. 80 yaşında internetten kitap okumasını mı takdir edeyim, bu alman usulü dürüstlüğünü mü bilemedim. 2 aydır barbar tesislerinin ücretsiz internet hizmetinden faydalanıyor, kocama "bak, iyi karma hep bunlar" dedim, sevindi.

oya'aanım'a dönecek olursak, kendine gelince bi şişe şampanya hediye etti kocama. dün de eline bi torba tutuşturmuş bana vermesi için. torbayı görünce gözlerime inanamadım. içinden bu eşarp çıktı.


itiraf edeyim, görünce sadece "OHA DIOR MU BU?" diyebildim. hayatımda hiç dior bişeyim olmamıştı, torbasını falan atamadım.

oya'aanım'a en kısa zamanda bi iade-i ziyaret yapacağım, zaten kedisini de elleyememiştim bi türlü, içimde kaldı hayvanın gıdısı, yanakları falan.



12 comments:

  1. Sıradışı komşular, hoş ilişkiler. Son 10-20 yıldır "komşu" kelimesi olumsuz çağrıştırımlar düşürmeye başlamıştı beyinlerimize. Okumak hoşuma gitti doğrusu.
    Not: Eşiniz de iyi ki barbarmış doğrusu:) Ya barbar olsaydı :)))) (Tatsız espri ama silmiycem)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kocamın ebatları barbar :) ben de fena sayılmam aslında ama yanında kısa boylu falan kaldığım için en barbar o maalesef :)

      o apartman bi acayip, eski ankaralılar diyedir belki, bilmiyorum. komşulardan biri de benim yüksek lisans jürimdeki hocalardan biriymiş, yeni farkettim. ki aynı zamanda babamın da hocasıdır :) yaş ortalaması yüksek derken abartmıyorum :)

      Delete
  2. Oya'aanımıda sevdim ben.. Sağlıklar diliyorum kendisine..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sağlık dileklerini iletirim ilk fırsatta, bi uygun vakitte bi kutu makaron falan alıp giderim artık ziyarete :)

      Delete
  3. Ne garip eşyaları vardır yada yoktur niyeyse öyle geldi.nesli tükendi bu insanların

    ReplyDelete
    Replies
    1. oya'aanım'ın evine girebilirsem bi yazı daha yazarım, çok hoşuma gitti bu garip eşya fikri!

      Delete
  4. Merhabaaa;
    Oya'aaanımı ben çok sevdim kediyi alıp getirdiğini okuduğum andan itibaren. Keşke gözümde canlandırdığım halini resimleyip sana gösterebilsem. Biraz kokoş bir kadın gibi düşündüm onu ben, az biraz ses tonu kalın, buğulu, hani hep bakımlı olanlardan. Evinin muazzam olduğuna dair hislerim var. Belki fotoğraf çekmene izin verirse biz de görürüz ne güzel. Gidersen benden selam söyle taa Cezayirlerden de:). Teyzemin bir kapı komşusu vardı o geldi aklıma hemen nedense. Yalnız çok sevdim ben bu postu. Minik öyküler okudum adeta heyecanlı bir kitaptan. İnternet için para ödemeye gelen teyzeyi kucaklayasım geldi. Ne güzel kitap okuması netten, bayıldım. Böyle şeyler okuyunca ne biliym acayip mutlu oluyorum bir ohh diyorum sanki türk filmlerindeki iyi insanların buluştuğu bir mekan olmuş sizi oralar. Onca saçmalığa rağmen yine de böyle insanlar var işte. İnsan olmak özünde iyilik barındıran bir şey aslında da işte anlayana! Dior eşarbın da pek şık caaanımm:) Benim ki hiç dior bişeyim olmadı sanırsam:) Güle güle tak. Ben herhalde ondan kafama bandana yapardım:)Tebrik ettim bu nezaket dolu hareketinden ötürü oya'aaaanımcığımı..Sevgiler öpüldün..Öff gördün mü gene uzun yazdım:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. oya'aanım'a bu hafta uğrarım diye düşünüyorum, en azından yunan göçmeni kedinin fotoğrafını çekerim :)
      eşarbı kıyafetime uydurmayı başardığım anda fotoğrafla belgeleyip buraya koyacağım, henüz başaramadım :)
      ben de öpüyorum seni, hep uzun yaz, çok hoşuma gidiyor :)

      Delete
  5. Artık bir moda blogger'ı da olabilirsin bence!

    ReplyDelete
    Replies
    1. inşaatlardan falan bahsetmeyi kesersem bi ihtimal olabilir :)

      Delete
  6. Oya'aanım'a çok büyük geçmiş olsun. Gidince kedisinin fotoğrafını isteriz bak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kediden süper nalet titreşimler alıyorum ama deneyeceğim :)

      Delete