June 9, 2014

Refika'nın Tabakları

Evet efendim, emaye çılgınlığı dosyasına ekleyeceklerim var. Bu aşağıdaki üç adet kaseyi Refika'nın dükkanından aldım.


En büyük kase, bu kadar büyük. Ben de büyüğüm, öyle düşünün.



Refika, televizyonda yemek programı yapıyor bildiğiniz üzere; artık mutfağını mı kıskanıyorum, evinde mi gözüm var bilmiyorum, televizyonla itişmeye başlayınca ben, bizim evde seyredilmez oldu programı. En son seyrettiğimde şöyle bir mantı yapmıştı, bakınız;


"NEDEN YOĞURDU ATTIRIYORUZ TABAĞA? NEDEN İNSAN GİBİ KOYMUYORUZ?" diye yerlerde yuvarlandığımı hatırlıyorum. Programda daha çok attırmıştı, fotoğraf gene insaflı. Evet, neyse.

Güzel bir metin hazırlamışlar emaye ürünler için, fabrikaların kapandığını, bu zanaata destek vermek gerektiğini anlatıyor. Çin'den geliyormuş tabaklar, o yüzden fiyat kırarak rekabet etmek zorunda kalıyorlarmış. Uzun zamandır elime aldığım herşeyin altına bakıyorum, "meyd in çayna"yı gördüğüm anda da rafa bırakıyorum. Mesela Paşabahçe'ye girmez oldum bu sebeple, adeta Pekin'de bir market, neye baksanız Çin'de üretilmiş. İyi yerlerde ürettiriyorlardır, kalitelidir falan ama aynısını burda da ürettirebilecekken neden Çin? İşgücü ucuz tabi, yani o kadar ucuz ki ta Çin'den buraya taşımakla falan bile daha ucuza geliyor anlaşılan. Bizim o mavi emaye çaydanlıklar nerde üretildi acaba?

Velhasıl kenarları elle boyanmış bu dünya güzeli tabakları görür görmez verdim siparişi, çabucak geldi. Çok da güzel paketlemişler, sapasağlam ulaştı elime. Çok ucuz değil aslında ama olsun. Refika'ya ve fabrikanın yeni jenerasyonu, tabakları boyayan Hüseyin Bozkurt'a çok teşekkürler.

Yoğurdu da attırmazsak tabaklara, herşey yolunda.

33 comments:

  1. Bizde de sürekli izlenir refika ve o yemek yapıp yedikçe bana afakanlar gelir :)
    Hele geçen bir kuru fasulye yaptı ki kafayı yedirtti :)
    Bizde de çok var bu emaye tabaklardan annem hepsini Kars'tan almıştı. Ve hatta kovalar , şekerlikler hepsi de el boyaması. Şimdi beraber bakarken bak ben alırken kızıyordun dedi :)
    Güzel salatalar yap , ve güzel güzel gülerek ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa annelerin işine karışmamak lazım bak :D Sizdekiler daha kıymetli, annem de eskileri Urla'ya götürdü zaten, bende sadece bir tane çiçekli kase var o eskilerden.
      Ben tam bir öküzüm bu yemek sunumu konusunda, hiç attıramıyorum, konduramıyorum. Zaten yoğurdu da önüme çekerim hep masada :D

      Delete
  2. öyle valla herşey çin malı :(
    güle güle kullan tabaklarını :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vallahi üzülüyorum. Hepimiz birer zanaat öğrensek keşke.
      Çok teşekkür ederim, hemen başladım kullanmaya :)

      Delete
  3. Ahhhaahaa ben de aldım düüüüünn:) Bir blogda gördüm pek beğendim. Emaye aşkı zaten ezelden beridir vardır ailecek bizde. Yalnız bir ara gaflet anımda annemin eski emaye tencerelerinden ikisini kapıya koymuştum ertesi hafta onları bit pazarında gördük satıyorlardı:) Refika'da güzel şeyler varmış baya sevdim. O mermer havanda kaldı aklım ama çok para ayol, deli gibi. Bende fırın kabı ve yemek tabağı aldım. Ee hani şimdi gelicez ya biz evde kalırsak en azından plastik tabak kullanmayalım cici cici takılalım diye düşünerek aldım. Mavi çaydanlıklar çin'de olsa kabulüm valla çok aklıma taktım ben onları:) Bir de bu emayelerin çiçekli sini gibi olanları var onlara da gönlüm kayık bu ara:) Büyük emaye de baya büyükmüş gerçekten. Benim kargom da gelmiştir umarım yaa hemen geldi deyince sen pek bi heves ettim, annemler de bugün yazlığa gidiceklerdi du bakıym ben bi arıym hemencik...
    Güle güle kullanalım...
    Mavisi gelsin mavisini de alalım:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa yaşasın! Takım eşyamız oldu :D Havan da pahalı, tahta fırın kürekleri de, Refika'nın dükkan hiç ucuz değil :) İkea'da var bir taş havan, bence Kemeraltı'nda da kesin bulunur. O çiçekli sinilerden var eskicilerde, hatta instagram'da senin takip ettiğini görüp takip etmeye başladığım bir eskici var. Geçenlerde iki sini, birkaç tabağı makul bir fiyata sattı.
      Ben alacağım sana çaydanlık, cezve kalaylattırmak için Ulus'a gideceğim bir ara, çaydanlığı da kaparım. Sana whatsapp'tan fotoğraf yollarım dükkana gidince.

      Delete
    2. Bence de yaşasınnnn!!!! Uzak bile olsak aynı objelerle yemek hazırlamak güzel olacak:) Fırın kürekleri de pahalıydı evet. Kayınpederime göstersem kesin alma sakın ben sana yaparım derdi! Bu mevzuyu bana hatırlat gelince onunla ilgili bir şey anlatacağım:) Taş havan'a bakarım olmadı kocaya yapıver bana taştan bi havan derim olur:) O siniler çok güzel yaa. Benim o izlediğim adam İzmir'de sanırım onu diyorsun sen ama görmedim o çiçekli sinileri yoksa atlardım. İnsan hangi birini takip edecek anacım, illa atlıyorum bir şeyleri, Hayret ki bu refika tabaklarını çabuk keşfettim:)
      Yaşasın Ulus! Orası acayip bir yer ya özlüyorum valla inan.. Tamam çaydanlığı almaya gittiğinde foto yolla bana ayy ne güzel oluuuurrrr:):) Ben de sana burdan bulabilirsem renkli bi kafepot alıym bari heeheee:):) Neden daha önce akıl edemedim acaba? Cevap, azıcık gerizekalıyım da ondan:)

      Delete
    3. Evet o İzmir'deki adam, çok çabuk gitti siniler. Ay ne gerizekalısı, sen benimle boy ölçüşemezsin o konuda, kaç gündür apartmanca ürettiğimiz kakalara bakıyorum ustalarla. Yönetici olurken aklım nerdeydi diye kafamı duvarlara vuruyorum. 3 aydır kanalizasyon için tamirat parası toplayacağız, toplayamıyoruz. Çok fena :)

      Delete
  4. Ay ben o mantının aynısından yaptım geçen yıl arkadaşları yemeğe aldığımda (yoğurdu attırmadan, edebiyle usulüyle koyarak :) Ve fekat bir cehennem azabı kardeşim o kadayıfları yağa bulayıp teker teker minik topcuklar haline getirmek. "Can" filmini açtım geçtim karşısına sar babam sar, film bitti mantı bitmez. Başlarım mantısına dedim (aslında daha kötü bir şey söyledim de burada aile var o bakımdan şeyetmiyim) kalan kıymayı 2 adet orta boy köfte haline getirip kızarttım yidim, kalanını da mantıya dnüştürdüm. Allah için güzel oldu ama bir daha da yapmam arkadaş. Ha bir de o Refika yemek yaparken niye sürekli elini kolunu kafasını oynatıp durur?
    Emayeler süpermiş, güle güle kullan. Ben geldim, buluşalım en kısa zamanda...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Buluşalım! Ben seni zodyak botla evden alayım mehhehehe :) Sonra da yeni açılan kanalları, gölleri gezmeye gideriz ehihiihi :) (Ay tamam, başladım mı duramıyorum öh.)
      Prensip olarak kadayıfın tatlıda kalması, kıymanın hamurla buluşup mantı olması taraftarıyım. Bu yüzden benden bi bok olmuyor sanırım :D Klozet falan ovdum biraz önce, ziyadesiyle mutsuzum.

      Delete
    2. Ben klozet gibi neler ovdum bir bilsen. 8 aydır boş olan ev bildiğin mok götürmece. Daha da çok iş var, nefret ediyorum ev işinden. Neyse mikrop kapmayacak kadar temizleyim evi hafta sonuna doğru buluşak, bacım da gelsin :)

      Delete
    3. Ay beklenen buluşma vuhuuu! Olur, ne zaman isterseniz, ben hep ortalıktayım :)

      Delete
    4. Arkadaşlar, Leylak Dalım,
      İsteseydiniz ben size yollardım emaye sinilerden, başka şeylerden:)
      ALt amblemi iş yerinde bastık, ayıptır söylemesi:) Bir müşterim de emayeleri verdi. Emayeyi bu kadar sevdiğinizi bilmiyordum:))))
      Emaye dediğin şey, nesilden nesile geçecek bir şey değil. Normal şartlar altında o kadar dayanmaması gerekiyor.:)
      Valla üzüldüm, iş yerindeki çeşit çeşit sinilerin fotosunu çekeyim de, ben de bloga koyayım bari:))
      Tuğba, geldiğinde haber ver, vereyim arkadaşım. Fermina, para vermeyin arkadaşlar:)))
      Adres verin adres:))))

      Delete
    5. Ahhahhahha :D Ay koy bloguna ne olur, aydınlat bizi bu emaye konusunda :)
      Valla evde tek tük vardı emaye, anneannemden kalma, annemin sağdan soldan aldığı Bulgar işi, Yugoslav işi falan, işlevinden çok hatırası yüzünden saklanan. Kaplaması çıt diye gider, o zaman da kullanmamak lazım di mi?
      Derken bir furya patlak verdi, bak geçen yaz Urla'daki antika pazarında ahı gitmiş vahı kalmış bir emaye kaseye 60 lira istedi adam, ağzımdan bir "oha!" kaçıverdi :D
      Bekliyoruz fotoğrafları Özlem! :D

      Delete
    6. Ayyy emaye konuşmasına ortak olmadan duramadım kiiii ben. Özlem sen neler dedin öyle yaa bak ben krize giricem şimdi burada. Biri çiçekli emaye mi dedi. Ben geldiğimde nereden bulurum diye tırım tırım netten aramaya yapıyorum şu günlerde. Çok seviyorum ki ben onları.Ayy valla açık adres yazacağım ben şimdi buraya:) Ama yok utanırım ben:) Nazik teklifine teşekkür ederim şu emaye konusunu yaz sen bence bir ara ben oldukça merak ettim:):)
      Minoooooooooooo İzmir'e az kaldı, heyecanlıyım ve bolca ev toplayıp bavul yerleştirme zamanlarına girdim sıkılıyorum. Hiç bir şey yapmadan elime bi çanta kapıp gelesim var ama olmaz öyle. SOnrasında dönerken eşyalarım burada kalınca ağlama durumu da olur biliyorum. O yüzden sabırla ayıklamam, yerleştirmem ve evi toplu bırakmam lazım. Offff tuvalet temizlemek bence ütü yapmaktan daha iyi. Çarşafları güzelce ütülemeden yattığımı bilse annem kalp krizi geçirebilir şişşşş söylemeyin sakın!!!

      Delete
    7. Özlem'e adres vermek yerine iş yerinin adresini öğrenip basalım bence :D
      Çarşaf, üstüne yatınca ütüleniyor zaten, annen duymasın :) Dün gece yarısı başladığım ütü macerası hala devam ediyor, o arada üç tane "en zeki seri katiller" belgeseli seyrettim :)
      Bak hava açık ve güneşli bugün, sen gelene kadar normal yaz havası olacak umarım :) Sonra turunç kafayı da alıp deniz kenarında oturmalar, çarşı gezmeler falan, az kaldı :)

      Delete
  5. Güle güle kullan Fermina! Aynı blogları takip ediyoruz herhalde, Refika'nın emayelerini başka blogda da görmüştüm. Neyse ki bende yok o merak. Hem pahalıydı hem de yeni bir şey alınca koyacak yer yok. O mermer havandan Eminönü'nde satıyorlardı kaç sene önce herhalde hala oralarda vardır. Ama mermer olduğu için pahalıydı. Bir de mermer havan iyi hoş da belin kopar onu kullanırken, yıkarken ya da rafa kaldıracağım diye. Yok o da bana göre değil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teşekkür ederim! Gördüm evet ben de takip ettiğim bir blogda, o blogun sahibesi hep çok güzel sofra ve ev köşeleri fotoğrafları çekiyor, ben aslında kafama geçirip çekmiştim, sonra utanıp vazgeçtim koymaktan :) Esas, instagram'da buldum tabakları, öyle dolanırken.
      Ya havan aldım, bir kere de kullanmadım, duruyor ortalıkta. Havanla ne yapılıyor unutmuşum ben :)

      Delete
  6. merhaba,
    güvenlik caddesi üzerindeki bir züccaciyede de (k ile başlıyordu dükkanın adı, atıyor olabilirim) emaye satılıyor, ama yerli mi bilmiyorum.
    teşekkürler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kıtır diyesim geliyor, anladım hangi dükkanı dediğini. Bir bakayım yerli mi Çinli mi, gerçi daha fazla tabak koyacak yerim yok iki metrekarelik mutfakta ama yarın ineceğim or'lara, keşif yapmış olurum.
      Ben teşekkür ederim, estağfurullah.

      Delete
  7. Bu da benden gelmisti
    http://jardzy.blogspot.de/2014/05/praha.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aaa e ama gördüm ben bunları, yazıyı da okumuştum, hödük gibi okuyup çıkmışım. Emaye çaydanlık ve şahsım adına teslim alayım tekrar, benim çaydanlık biraz bozulmuş olabilir Çek akrabalarının süsü yanında :)

      Delete
    2. Ahh ben de gördüm o şahane emayeleri.. Görmez olaydım diyorum kabul, aklıma düştüler ne yazık kiii:( Tek umudum İzmir Kemeraltı:)

      Delete
  8. Güle güle kullanın. Bayağı kullanışlı duruyor, rengi de güzelmiş. Ama gereksiz pahalı geldi bana. Gerçi ucuz olsa ne yazar, alma niyetim olmadıktan sonra. :D Refika'nın Mutfağı'nı ben de bir ara izliyordum, biraz döke saça ama şahane yemekler yapıyor kanımca. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim, bence de pahalı. Refika, mutfakta yaratıcı olmasının yanında ticaretten de anlıyor sanırım, tam da hepimiz yaldır yaldır emaye peşinde koşarken çıkarıverdi bu tabakları :)

      Delete
    2. Ahhh ticaretten anlıyor hakkaten, zaten bu ara sanki herkes anlıyor gibi ticaretten bir ben varım herhalde anlamayan. Ama malesef çok döküp saçıyor hakkaten ya ne zaman izlesem elime bez alıp tezgahı temizliyorum:) Yaratıcılık böyle öğretilmedi bize. Bizde makbulü her yemek yaparken kullandığını biriktirmeden yıkamaktır, bunu adına kadınlar için çin işkencesi de diyebiliriz. Yine de hala birileri örnek davranış olarak gösterebiliyor:):) Ahh tabaklarım gelsin de yiyeyim bir an önce içinde renkli yemekler. Her konuşmaya daldım bugün kusuruma bakmayın, geliyorum diye heyecanlıyım biraz ve bitmeyen badana işlerimizden dolayı sinirli:( Stres atıyorum yazarak. Bugün daha çok blog okuyup yorum yazarım ben bu gidişle.

      Delete
    3. Valla bu yemek programları içinde en beğendiğim İngiliz bir şef, Nigel Slater diye. Ufak bir sebze bahçesi var, ordan ne toplayabilirse o malzemeyle yemek yapıyor. Bir de kimsenin yüz vermediği balık türleri ve etin ucuz taraflarıyla. Yemek yapma alışkanlığı ezberlenmiş gibi, dışına çıkmıyoruz, Naycılım başka türlü de yapılabileceğini anlatıyor. Bir de suratsız tekir kedisi var :)
      Ben de uzun zamandır evde ne varsa onları pişiriyorum, "Ouuvvv 4 tane havuç kalmış, 2 tane patlıcan ağlıyor dolapta" falan diye. Zaten hiç iddiam yok yemek konusunda :)
      Neyse, sen iyice yerleşince belki Naycıl'ın tariflerinden deneriz birlikte. Ay sen yaz yahu, kim kusura bakacak, aylavyu <3

      Delete
  9. "NEDEN YOĞURDU ATTIRIYORUZ TABAĞA? NEDEN İNSAN GİBİ KOYMUYORUZ?" ahahahahaha geberdim buna :D

    Hiç anlamıyorum ya mutfağa dair şeylerden. Emaye memaye. Sadece yemeyi biliyorum. Biz yemesini de iyi biliriz :/ Asdsdsafdsgdfg

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay iyi bak en azından anlamadığını itiraf ediyorsun, bazen mutfak kapısının önüne TOMA gibi park etmek istiyorum barbar kocam girip de yemek yapmaya kalkışmasın diye. İnsan her salata yapışında lavaboyu tıkar mı ya? Ya da her yemek aynı renk olabilir mi? Ne koyuyor içine bilmiyorum ama ne pişirse kahverengi oluyor :D
      Bu attırmalı, füzyonlu, denemeli şeylere bildiğin 70 yaşında muhafazakar teyze tepkisi veriyorum, bir dizlerimi dövmem eksik :D

      Delete
    2. http://www.inciemaye.com/ShowCategory.aspx?KatID=6 inci emaye turk markasi ve esimin isyeri eski cicekli sini bakrac ve nicelerini inci emaye markasi ile bulabilirsiniz sevgiler

      Delete
  10. http://www.inciemaye.com/ShowCategory.aspx?KatID=6 merhabalar farkli emayeleri inci emaye markasi ile bulabilirsiniz tamamen turk uretimidir 27 yillik bir fabrika

    ReplyDelete
  11. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederiz Birsen Hanım, ellerine sağlık tüm çalışanların. Emaye peşine düşenler bu adresten faydalanacaktır eminim, ben de bakacağım. Çok selamlar, sevgiler.

      Delete