January 26, 2016

Ayh Bayılıcam

Dün bunu twitter'da gördüm, sinirlerim bozuldu, güldüm kendi kendime.


Ben de şu aşağıdaki görseli ezberledim mesela, zaten google'a alevi yazınca çıkan ilk sonuç da bu.


İki dakika ara verip haberlere bakayım dedim, aha buyrun:


Evde iki kişi daha olsaydı kendi aleviliğimizi kendimiz de yapabilirdik ama tek başıma oturuyorum. Neyse.

Gidip kendime şu fincanı almıştım, şimdi baktıkça buna da sinirleniyorum, o kadar alternatifin içinden git bunu al.


Ben miyim hasbelkader? Belki biraz öyleyim ama neden her dolabı açtığımda yüzüme vursun değil mi? Öf.

Yüzüne vurmak deyince aklıma geldi, geçenlerde 9gag'de şunu gördüm:


"Bana Natalie Portman'ın kocasına baktığı gibi bakacak bir kadın bulmak istiyorum". Böyle aklını kaçırmış gibi bakacak bir kadın, biraz sonra ekmek bıçağını kocasının kafasına saplayacak ve saplamadan önce buna nedense üzülmeye başlamış gibi bakan bir kadın, kafa atacakmış ve bu fikri çok eğlenceli buluyormuş gibi bakan bir kadın. Bilemiyorum. Natalie Portman'ı hiçbir zaman sevemedim, belki bir tek bana bu kadar gıcık geliyordur.

Bana böyle bakıyorlar, böyle olabilir, buna itirazım yok. Çapım dar, ev soğuk.


Hem acıktım hem canım bir şey yemek istemiyor. İki tane makale okumam lazım, saat 3buçuk oldu, okumak dışında elimden gelen her şeyi yaptım. Bunu da ite kaka yazdım zaten, gideyim ben en iyisi. Ne bileyim, kafamda bere var yahu, ellerim buz gibi ve canım sıkılıyor her şeye.

32 comments:

  1. Aleviler hakkında gerçekten hep o tarz görseller kullanılıyor söyleyince benim de dikkatimi çekti şimdi :)
    Kköpişlere benden selam olsun , alsınlar seni aralarına ısıtsınlar seni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hep dönüyor Aleviler. Tam tembellik bu haber ajanslarının yaptığı. Köpişler de almıyor beni aralarına, birine yapışsam öbürü kaçıyor, mecburen başımın çaresine bakıyorum bereyle filan :)

      Delete
  2. Ne makaleleri bunlar? Soracağım hep unutuyorum, çalışmaya mı başladın tekrar? Neler oluyor? Neden habire makale okunuyor dahası neden bu bir zorunluluk?

    Yine çok cahilim, aleviler hakkında hiçbir şey bilmiyorum. Lisede bir arkadaşım vardı, alevi olduğunu söylerken suratı tuhaf bir şekil almıştı, anlam verememiştim. Hatta tüm salaklığımla omuz silkip çocuğa "Eee n'oluyor ki alevi olunca?" demiştim. O da biraz anlatmıştı, kültürlerinin daha farklı olduğunu falan söylemeye çalışmıştı, yine bir bok anlamamıştım. Buna da şöyle bir yorum getirmiştim "E ne var ki, ne güzel işte. Rahatsız olmuş gibi bahsediyorsun, çok tuhafsın." Aleviler ve alevilik konusunda ancak bu kadar düşünebildim yani.

    Köpenkler her zamanki gibi çok tatlı. Bir şeyler yazsa diye aç kurt gibi beklediğim tek blogger sensin şu sıralar.

    Ben şimdi Kerouac okumaya başladım, Gerry Mulligan dinlemiş aylarca sevgilisiyle, yani kitapta öyle diyor en azından. Açtım baktım, dinledim, sevdim fena değil. Ama galiba benim için sıkılmadan ve usanmadan Mulligan dinlemek mümkün değil. Mesela Radiohead dinleyip kendimi darlamayı daha tercih edilesi buluyorum. Bu çocuklara da içleniyorum. Kendimize de içleniyorum. Biz üretmeyi de beceremiyoruz. Meh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Üreterek değil çemkirerek varolabiliyorum. (Var olmak diye de yazılıyor olabilir, bakamiycam TDK'ya, çok soğuk.) Ama Gerry Mulligan kimmiş diye bakıcam şimdi.
      Ders çalışıyorum, öyle makaleler; çalışmaya da tam başlamak değil ama belki part-taym. Sana yazayım mektubumda, öyle akıntıya kürek haller. (Allahım neden kürek her seferinde kafamın içinde korkunç bir kafiye yapıyor?)
      Ben de az şey biliyorum Aleviler hakkında ama bence onlar beni biliyor. Bunu da bilahare mektubuma ekleyeyim, aslında çok mutlu olabiliriz. Lisedeki arkadaşının da suratı öyle bir hal almıştır çünkü allah bilir kaç nesildir neler yaşadı ailesi, kendi neler yaşadı. Alevilerin yaptığı yemeği yemeyen insanlarla aynı ülkede yaşıyoruz en hafifinden. Bana da böyle bir mezhep itirafı olmuştu lisedeyken, ben de anlamamıştım. (Çok güzel çocuktu, boylu poslu.)
      Ben gene internet radyosu dinliyorum, bu seferki sadece opera çalıyor, biraz daha az aptal hissediyorum kendimi, iyi oluyor.

      Delete
  3. Natalie Portman'ı ben de hiç sevmiyorum ayrıca o soyadından dolayı o kadın bana elbise askısıymış gibi geliyor. Kocasına da "burnunda sümük var haberin yok gerzek" der gibi bakmış, nesine imrendilerse :)
    Burası da çok soğuk, ayaklarımın yerinde birer buz kalıbı var, asla ısınmıyorlar o da karın ağrısı olarak geri geliyor. Ortada dönen karınağrısı lafları benden kaynaklı yani :))))
    Özlediydim len seni, çemkirir gibi yazsan da iyi etmişsin, haydi selekafayla, fırçakulaka selam et, seni öper, onların patilerinden toka ederim.
    Ha benim "hissikablelvuku" şu an yanımda, ondan başkasıyla su içiyorsam namerdim bu aralar :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay çemkirmişim evet, saatlerce ekrana baktıktan sonra anca bunun çıkmış olması daha da acıklı ahahhahah :D Selekafaylan fırçakulaka birer dilim bayat ekmek verdim, çok sevindiler. Selamını da tokayı da iletiyorum.
      Hissikablelvukunun asaleti yeter, hasbelkader böyle ne bileyim, arkasına bakmadan kaçarmış gibi.
      Natali elbise askısı olsa ayakta duramaz, kafa ağır çeker bir tarafa devrilirdi.

      Delete
    2. Gündemi bulandıranın sen olduğunu da tahmin etmeliydim, Mata Hari gibisin.

      Delete
    3. Bundan sonra bana aile arasında Mata deyin :)

      Delete
  4. 30 yaşındayım, aleviyim, hiç de şöyle dönemedim ahahahahahahahhaah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sen sağ elini kaldır kibarca, ben de kafamı eğip geliyorum, halledicez bu işi, gerçeğin demine hü.

      Delete
    2. aaa bayan bayansilvia ile aynı mezheptenmişiz, bi siz eksiksiniz sevgili fermina, heeeheeee.

      Delete
    3. Yaa şenaybeyciğim, sizinle de Yunus Market'te filan karşılaşıp dönsek aslında. Laik muhit burası, bişiy demezlerdi, yeter ki din işlerini market işlerinden ayıralım. Ben eksik kalmaz gelirim aslında ama ateyizliğim yüzünden geçiş dilekçesi veremiyorum.

      Delete
  5. Ahh! Sen bence her yazının içine, kenardan köşeden de olsa çocukları sıkıştır böyle. Onlara baktıkça mest oluyorum! Ne olur benim için, öp, sıkıştır, mıncır şunları. Burunlarını falan ısır, ne bileyim. Offf çok tatlılar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Olur sıkıştırayım :) Ben sıkıştırmasam da onlar kendilerini sokuyor zaten, günlük hayatımda en çok bu ikisini görüyorum :) Şimdi yanak sıkıştırması, pati mıncırması ve kafa tepesi ısırması için yanlarına gidiyorum, "Eylül gönderdi" diycem :)

      Delete
  6. "Bunu da ite kaka yazdım zaten"'i "Koko kabız mı oldu ki?" olarak algıladığım yetmiyor gibi, kafamda da epey kurcalayıp doktora gitmek, reçete yazmak gibi ba$ka çe$itli eylemler olarak kurguladım. Mallıkta bir dünya markası olu$umu ise an itibariyle (03:25) yapmaya çalı$tığım Sydney - Melbourne çapraz bütçesine veriyorum. Kanguru tepiğine gelesice mü$terimin teaaammhhalexanderskarsgårdgsdfddfdgd..

    En yakın arkada$larımdan birinin, teytey milattan önceki sevgilisine alevi olduğunu söylediğinde matmazel manda boku kıvamlı karıdan "aa? insana benziyordun sen?" diye bir cevap almı$lığı var. Yine benimkinin be$eri tarafına gelmi$; "bak $uradan daha yakın, hadi bisigigit" demi$. Kafayı duvara sürtüp kıvılcım çıkarsaydı da olurdu halbuki.

    Atlar anırmaz benim bildiğim ama at ağızlı Natalie için bu durum pek geçerli değil sanırsam; https://youtu.be/hCldJmJ4Aaw

    Tam porsiyon kapçık aaazlı olu$umu da gıybet bardak altlığıyla tasdiklediğimi dü$ünüyorum. Obarey.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayyy bir de düşünüp hazırlamış o espriyi, üstüne de fenalık geçirir gibi gülmüş kocaağız off. Çok seviniyorum bu ortak Natalie-sevmezliğimize :)
      Benim de gıybet bez çantasında gözüm vardı, evdeki bez çanta dağlarına bakıp vazgeçtim. Gıybet de çok güzel, neşeli bir çukur hissi veriyor.
      Arkadaşının eski sevgilisi, şimdiye kadar duyduklarımın en fenası olabilir, oha. Belki de her ilişkinin başında -olsak da olmasak da- aleviliğimizi açıklayıp karşı tarafın insan mı lağım mı olduğunu kontrol etmemiz lazımdır. Oha.
      03:25'te Kokolar kabız, reçeteler saykodelik, Nataliler at olabilir; bunlar hep olabilir. Bir de sabah erken kalktıysan bugünü de çok maceralı geçiriyorsundur, umarım bir an önce güzelce uyursun :)

      Delete
  7. Senin görseli ben de ezberledim ya. Nasıl bir kalıp düşünce tarzıdır insanlardaki. Hmm acaba üyelik kabul ediyor musunuz Natalie Portman sevmeyenler derneğine ? Ben de varım çünkü. Havalar pek fena, kremler yetmiyor artık çatlaklara ellerimi korumak için on kat eldiven sarıp evden çıkmayı düşünüyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. KocakafaNatali Derneği olarak seni aramızda görmekten onur duyarız :) Şimdilik 4 kişiyiz ama hislerini açıklayamayanlar da vardır eminim, yavaş yavaş gelirler.
      Görsel kullanımı kangren olmuş, bunu koymasalar ne koyacaklar, aşure mesela?
      El kremi değil de vazelin işe yarayabilir. Gece yatmadan bol bol sür, öyle uyu.

      Delete
  8. Niye o kadar soğuk o ev? Neden o köpüşleri de alıp battaniyeyi kafana kadar çekip yatarak okumuyorsun o makaleleri? Neden bu insanların alevileri döndürme meakı bu kadar bilinçaltından görselliğe yansımış? Neden?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çatı katı burası ve cam-çerçeve çok eski, sanırım bunlar evi bir hayli soğutuyor. Üçümüz aynı anda koltuğa sığmıyoruz, battaniyeyi genelde bunlara kaptırıyorum, yatağa girsem anında uykum geliyor, Kudi beş dakika sonra bunalıp kaçıyor. Makaleleri hala okumadım, bugün biraz daha az sıcak sanki hava, kendimi "Şu ütüleri yapayım da öyle okurum makaleleri" diye düşünürken yakaladım. Alevi dünyasının yapıtaşlarından biri inat gibi geliyor bana, "dönen dönsün, ben dönmezem yolumdan".

      Delete
  9. Portman sevmezler cemiyetine üyeliğimi talep ediyorum bu biiiir,
    o fotoyu ben de gördüğümde söylediklerine çok benzer şeyler geçirmiştim içimden.
    Köpenk taifesini tepene çıkaralamışsın bu ikiiiii,
    "Kopya çekeni yakarım, ben kül yutmam!" edasıyla "Beni ısıtmayana ekmek de yuvarlak şeyler biriktirmek de yok" diyebilirsin.
    Bir de bu fotolarda beni de rahatsız eden bir şey vardı ama çözememiştim, kafamda ampüller yandı bu da üüüüüç. Sorunu farkettirmenden sonra bundan böyle daha da rahatsız olacağım gördükçe. Bütün bu etiketler, isimler, sınıflar, sınırlandırmalardan çok fena sıkıntı bastı. Şu soğuk günlerde elime yelpaze alıp küçük çaplı bir havalandırmaya ihtiyacım olacak kadar darlandım sanırsam. Eğer ki özgür bir insansam kendi etiketimi yalnızca kendimin koyduğu, etrafıma, eşe-dosta, etkileşime girdiğim insanlara "Merhaba, ben 123 Turuncu, aspirine inanıyorum, yuvarlak tepsileri düşünmek hoşuma gidiyor" desem bile yadırganmayacağım bir dünya istiyorum. Sinir bastı yeminle.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay cemiyet tabii ki, dernek olur mu hiç. Cemiyet anında klas getirdi birlikteliğimize, yihhu!
      Tepeme çıkaraladım bunları, evet. Yalnız inanamıyorum yuvarlak şeyler koleksiyonunu hatırlamana! Ben çaktırmadan attım bütün o yuvarlakları, iyi ki blogu okumuyorlar. Sabah yatakta çaresizce kaşık yapayım dedim Koko'ya, bir bakış baktı ki bütün varlığımı sorgulayıp usulca kalktım. Kedilerle daha sosyal demokrat bir ilişkimiz var, yani eskiden öyleydi, evde kediyle yaşarken. Ben köpenk insanı değilmişim aslında.
      Yuvarlak tepsileri düşünmek benim de hoşuma gitti biraz düşününce, ne güzel olurdu. Zaman yanlış, coğrafya yanlış, biz de galiba çok yanlışız bu zaman-mekan bağlamında. Kompüteri kapatıp kalkayım bari, biraz açılıyor insan öyle yapınca.

      Delete
  10. Yuvarlak şeyler koleksiyonu aklımdan çıkmadı ki hiç, unutayım. Hatta kedi-köepk-martı seven bütün tanıdıklarıma gösterip anlattım. Koleksiyon bir bizim hakkımız değil sonuçta, bu ufak zevkleri hoşuma gidiyor. Sen o koleksiyonu yok etmiş olabilirsin ama bir başkaldırı olarak o koleksiyonun yeniden başlayıp başlamadığından emin olmazsın.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Evet, evin nerelerinde neler başlıyor, kim ne biriktiriyor bilmeme imkan yok ve asla da peşine düşmeyeceğim senin şu yazdıklarından sonra. Herkesin koleksiyonlarına kimse karışamaz. Yaşasın domestik başkaldırılar!

      Delete
  11. Portman ben de sevmem, demek o yüzden birbirimizi bulmuşuz. Bu arada Leylak'ın Mata mahlasına çok güldüm:-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sanırım 6 kişi olduk şu anda sevmeyenler cemiyeti olarak, çok heyecanlıyım :)
      Yaaa Leylak Dalı filan, çok romantikti zaten, Mata ne güzel, hem gizemli hem tehlikeli ve biraz da buğulu :)

      Delete
  12. evet dönüyoruz, dur durak bilmeden, yarın yokmuşcasına dönüyoruz. dönmek ve mumsöndü ve hatta dedenin yıkandığı sudan pilav yapmak falan bunlar hep fıtratımızda var. mesela ben de tumblr kızları gibi "çantamın içindekiler" postu yapsam önce zülfikarımı ıslak mendilimle siler, kompozisyonu ona göre oluştururum. bütün bunlar hep alevilik. :)))

    minoshkam natali'yi sevmeyenlere beni de yaz. hatta prenses amidala rolünde onu görünce hafiften bi' sinirlerim bozulmuştu.

    keşke bu kız hani böyle küçükken bir filmde oynayıp sonra yok olan (ve böylece gözümüzde devleşen) küçük oyuncular gibi kalsaydı. leon'daki halini sevmiştim çünkü ben. ha bir de paul mccartney klibinde oynadılar bebeğim coni ile. ona da yakışmış.

    diyeceklerim bu kadar, hüüü demine :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay dedeli pilavı duymamıştım, ouvvv! Uğraşsam bulamam böyle motifler, nasıl yahu?
      Sen de ben de biliyoruz ki şu anda "çantamın içindekiler" yapsak köpek kılından etrafı göremeyiz ahahhahha :D
      Hemen yazdım seni de Portman Sevmezler Cemiyeti'ne. Galaksi prensesi mi lazım, Natalie, delirmiş balerin mi lazım, koş Natalie, V'ye vendetta mı lazım, aman Natalie. Şimdi de Jacquelin Kennedy olmuş, seneye seyrederiz. Aslında çok da isabet olmuş, Jackie de aynen böyle sevimsiz bir koca kafaydı bence. (Off nasıl bir gıybet pazartesi pazartesi.)

      Delete
  13. Gerçemten bayıldı galiba... Dönmüyor... Tülay geri döööön..! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ve fekat dönüşüm şalanjlı oldu :D

      Delete
  14. Replies
    1. Ne güzel :) Aslında normalde böyle biriyim ama bazen çok sinirleniyorum :)

      Delete