April 13, 2016

(2) Bir Temenni Olarak Göbek Adım / Forgotten Magic / Mara

Efendim, göbek adım Gülsün. Hiç kullanmadım, kimse bilmez, o yüzden annemi arayıp sordum, nereden çıktı bu ad diye. Aşağı yukarı şunu dedi: "Ülkenin hali korkunçtu, ne olacağımızı bilmiyorduk, akşamları seni uyutmak için ninni söylerken ağladığım oluyordu. Nasıl bir yerde büyüyeceksin diye çok endişeliydim. Gülsün bu çocuk diye düşünüp koydum."

Babam ilk adımı yazdırmak için bir miktar mücadele vermek zorunda kalınca nüfus müdürlüğünde, Gülsün kaynamış arada. O zamanlar bu kadar yaygın değildi, Müslüman adı mıdır değil midir diye tartışmışlar memurla. Halbuki sonradan mümin aileler de çok koydu bu adı kızlarına, şimdi zaten kıyamet gibi ergen kız çocuğu var adaşım. Barbar kocamın adamı sıkıntıdan öldürecek derecede sıradan soyadıyla birleşince hele, benden yüzlerce var sosyal medyada filan. (Oooooo benden çok var, beni mi buldun şimdi, çok işim var, rıttırı rıttırı rıttırı rıttırı RIT!)

Rober Hatemo'dan Robert Montgomery'ye geçiyorum. Yarabbi, ne güzel şeyler!


Bütün sabahı insanlığın taştan şiir çıkarmasını anlatarak, çocukların benim duyduğum heyecanı duymalarını umarak geçirdim. Türümüzün yaptığı tek güzel şey bu bence, biraz uyanıyorsa o unutulmuş sihir bende, böyle şeylere uyanıyor.

Annemin temennisi gerçekleşti mi emin değilim. Bu ülke beni de orta yerimden ikiye kırdı ama bir yandan da mutsuz biri değilim. Hatta heyecanlı biri bile sayılırım; hem tembel hem heyecanlı. Koltukta, kanepede heyecanlanıyorum yani, öyle düşünün.

Haydin tüydüm ben, kardeşimin geçici ev olup sonra da 10 günlüğüne İtalya'ya gitmesi sebebiyle yatılı almak durumunda kaldığım köpenki sokağa çıkaracağım. Köpenk şu:


Adı Mara. Tam pansiyon yatılı, geçici ama belki de biraz kalıcı.

19 comments:

  1. Ne oluyorsa başkalarına da.. İsteyen istediği ismi koysun -_- Bildiğim kadarıyla "uhrevi" bir tarafı var galiba isminin ? Çok anlamıyorum da bu isim işlerinden. Benim ismim hiçbir kutsal metinde geçmiyor.

    Mara'ya sevgiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. İşte şu dağ var Mekke'de. Oranın Müslümanları koymaz bu ismi, Arapça liman demek çünkü :) Boşnak ismi diye anneannem koymuş bana.
      Ne yaparsak yapalım hiçbirimiz Elif Şafak ile yarışamayız bu konuda. Şehrazat Zelda ve Emir Zahir; ortada sadece iki adet çocuk var, dikkatini celbederim.

      Delete
  2. Şapşik ya, surat çok tatlı! Gülsüm vardı bi tane tanıdığım, neden Gülse ya da Gülsün değil diye düşünürdüm, battı bana ayrı yazılması gerektiği halde yazılmayan -de eki misali.. Halbuki bana ne, isteyen istediğini koysun..
    Dönüşün çok güzel oldu bu arada, bize mesafe koyman yaramış :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Şapşik ve kaşık surat ama içinden yavaş yavaş bir diva, bir Bülent Ersoy hanımefendi çıkmaya başladı. Asla doymuyor, gece kalkıp 30 kilo kebap sipariş edecek diye korkuyorum. Arada hepimize havlayıp herkesi susturuyor, sonra kıvrılıp uyuyor, "ÇIT ÇIKMAYACAK BURDA!" :D
      Ben de uzun süre kendimi Gülsüm zannettim, ona da alışık sayılırım.
      Saçaklı kurtardı vallahi beni o sessiz bataklıktan, ne yazacağımı bilmiyordum, bildiğim zaman da içim daralıyordu. Böyle iyi oldu hakikaten :)

      Delete
  3. Derslerine geleyim mi? Çok işsiz güçsüzüm her zamanki gibi. Bi de yeni şalanja da mı el atsam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 2 ders kaldı, arada da kızlarla oğlanların sunumları var. Neden akıl edemedik bunu en baştan, ne güzel gelirdin. Gel haftaya istersen, çarşamba sabah 10'da 100. Yıl'da olabilir misin, alayım seni oralardan?
      Şalanja el at mutlaka, çok istiyorum okumak senin cevaplarını <3

      Delete
    2. El atacağım şalanja ama iki gündür çantamın içinde aypodumu çıkarmaya muvaffak olamadım ilk soru için. Haftaya gelmek isterim, çok heycanlı.

      Delete
  4. Ne acayipli şeyler öğreniyoruz çelınçlar sayesinde...
    Beni iyice ne yazayım derdi sardı. Onuncu kere sorucam anneme yok mu benim göbek adım diye. Sen uydurmazsan ben uydurucam diye tehdit edeyim bari.

    Mara'yla güreşmek isteyen ev sakinleri oluyor mu? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Anne hiç mi yok?" ahhahhahha :D
      Güreş talepleri oluyordu, daha yeni karşılık bulmaya başladı. Ebat sorunu var, bu zavallı zıplayarak dahil oluyor güreşlere ama gözleri neredeyse kör olduğu için her şeyi anlamıyor, arada çok sinirleniyor. Barbar Conan Efendi de güreş talep etti, onu da pek anlamadı çocuk :)

      Delete
  5. Gülsün çok mu yaygın? Gülsüm yaygın, onu biliyorum. Gülsün iyi isim aslında?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gülsün değil, Mina yayıldı çok, ilk adım o. Bence de güzel Gülsün ama nüfus cüzdanımda yazmıyor, hiçbirimizin aklına gelmedi bunca sene, kaldı öyle.

      Delete
  6. İki gündür bir hareketlilik var burada. Hoş. Bende yapmak istedim gece gece. Yarın ne olur bilmiyorum. Ama çelıncı herkes istediği gibi yapıyor herhal kimi günlük, kimi üç günlük, kimi beş günlük, kimi 30 günlük!! Ama hepsi güzel. Blog denizinde kabaran dalgalar gibi. Bende kıyıya vuran bir dalga olacağım sanırım. 😀

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay lütfen yap sen de, ne güzel olur :)
      Güzel kartların geldi geçen gün, cevap yazacağım! Özlemişim valla :)

      Delete
  7. Benim ismimi de "Riki riki rambo paritimbo hari pori puşki paritimbo" koyacaklarmış ama nüfus kağıdındaki yer dar gelmiş, babam kızmış isimsiz kalsın madem demiş, sonra dayım halime acımış da şarap sunan anlamına gelen "Nuşin" koyun diye mektup yazmış. Bereket anam o Nuşin'i yanlış okumuş, şimdiki güzellik doğmuş. Neyse yine de Nuşin'den iyidir yav :) Çelinça ben de başladım ve bugün ilk 3 soruyu birden yazdım, yazdımsa da seni saklandığın delikten çıkarmasının yüzü suyu hürmetinedir, sevildiğini bil :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaaa <3 <3 <3
      Biraz biliyorum sevildiğimi, ama yan cebime koydum hemen :)
      Ben seviyorum adını, bir yandan da bana geniş bir yelpaze sunuyor canım Gülşen Abim :D

      Delete
  8. biri bana "mina'nın göbek adı ne sence?" deseydi hiç düşünmez "minoshka" derdim. gerçi düşününce demeyebilirmişim de. niye bir insana mina minoshka densin? üst üste ikisi anlamsız ama az daha düşününce bu boşnak kızlarının anlamsızca uzun olmasıyla ilişkilendirebilirdim de. ay mina uyumadım ben dün gece yine. çok kafam karıştı şu an. kısacası seni çok seviyorum gülsün!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Şöyle bir film vardı: http://www.imdb.com/title/tt0084865/
      Galiba benimkiler oradan ilham alıp çoook eskiden evde öyle seslenirlerdi, Mina Minoşkaaa diye. İşte sonra ikinciyi doğurdu annem, benim de saltanatım çatırdadı. Safkan Boşnak annem ancak birinciyi uzun Boşnak çıkarabildi, ikinci uzun ve karakafa oldu.
      Ay çocuk İtalya'ya gitti, hasetimden aklımı kaçırıcam yemin ederim. Instagram'da fotoğraflarını beğeniyorum bir de sinsi sinsi, ablalık da çok zor müessese. Köpeğini de bıraktı buraya, evde 3 köpek, kompil tüyle kaplıyım günlerdir. Siyah, beyaz, kahverenginin tonları tüyler her yerde. Bu sabah 7'de nedense hepsi birden yatağa çıkmak istedi. Biri zaten benle yatıyor, öbür ikisi bir türlü aynı anda çıkamadı, ağlamalar sızlanmalar. Şu anda da içini boşalttıklar bir tane oyuncak fareyi paylaşamıyorlar, yakalayan koşa koşa saklayacak yer arıyor, o koşarken diğer ikisi arkasından ağlayarak koşuyor. Yetiş ya Hızır, sen anlarsın bu işlerden kurban olduğum ühüühüüh :/
      Ben de seni çok seviyorum ceylan gözlü yarim :D Kalplar, kalpler <3

      Delete
  9. Sizi çok seviyorum güzel aile

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay esas biz seni seviyoruz, yavrumuzun manevi annesi <3

      Delete