April 15, 2016

(4) Der Hölle Rache

Şalanjda dördüncü güne geldik, kim veya ne olmadan yaşayamam? Neden yaşayamam?

"Ailem olmadan asla!" yazmak istiyorum ama bana karşı tavırlarında bir gıcıklık seziyorum. Şu kocam:

Şu da annem:


Süryani şarabı almıştım, sürpriz olsun diye. Yani hangi insan annesine Mardin'den köpek yollar? Haydi onu geçtim, ben nasıl bir insanım ki annemin aklına ilk gelen şey bu? Mardin'in köpeği meşhur da ben mi bilmiyorum? Yarabbi.

Neyse yani, başka zamanlarda iyi insanlar oldukları için sesimi çıkarmıyorum. Zaten soktum da hayatımıza yeni bir köpek bu mesajlardan üj-bej ay sonra. Pfff, şöyle bir hayat felsefem var, 37 yaşıma gelmeyi başardım bu şekilde:


Bir de kızlar var, hayatımdaki kızlar, onları da çok seviyorum. Müzik de hayatıma anlam katıyor. Bir de çeşitli san'atlar.

Ne bileyim mesela şu:



Mozart'ın Sihirli Flüt operasından, Gecelerin Kraliçesi kızına hitaben söylüyor. "Aman da kadın ne güzel şakıyor kuşlar gibi" diye dinlerdim, sonra bir anda uyandım, "Ulan kuşlar şakıyorsa neden aryanın adı Cehennemin İntikamı Kalbimde Kaynıyor?"

Operanın tamamını da bilmediğimden yüzüme bir tokat gibi indi gerçekler. Gecelerin Kraliçesi bayağı çökmüş kızının gırtlağına, düşmanını öldürmeye ikna etmeye uğraşıyor; lanetler, beddualar, evlatlıktan reddetmeler havada uçuşuyor. Meğer istediğim bir göz, havadan inen iki göz; bir öfke fırtınası, bir delirmiş kadın şarkısıymış. Dinlemelere doyamıyorum. Özellikle bu kostümsüz videoyu koydum, bu daha güzel.

Neyse işte, lafın kısası ve sorunun cevabı şu: En yakınımdaki çapı bir hayli dar dairenin içinde kalan insanlar ve insan türünün evrensel kendini ifade mücadelesi olmasa ben gene yaşardım ama insan olmazdım herhalde.

16 comments:

  1. "Ulan kuşlar şakıyorsa neden aryanın adı Cehennemin İntikamı Kalbimde Kaynıyor?"

    Kendime gelemiyorum :"D AHahahaha. Pek de güzel operadır muhterem sihirli flüt. Gece biraz dinleyeyim. Megadeth pek sevmem aslında fakat hava değişikliği olsun istiyorum. Konsere bahane çok :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Off biraz müzik kulağım olsa bunlar olmazdı, yetmezmiş gibi bir de geç idrak eden biriyim :D Parası neyse verip plağını alacağım, böyle youtube'dan dinleye dinleye manyak ettim kendimi.
      Konsere bahane çok hakikaten, bir yandan da İstanbul yollarına düşmeye feci üşeniyorum. Beni yerimden kaldıracak grup Megadeth olmayabilir.

      Delete
  2. Replies
    1. Şüpheler içindeki anne. Bir köpek daha istemeyen anne. Allah benim gibi evlat vermesin diyeyim bari, ne diyeyim :D

      Delete
  3. Hehehe ben o diyalogu bizzat dublajlı dinlemiş biriyim :) Kadın ne yapsın yav, evde iki tane devasa köpeng (galiba 3 olmuş) besleyen insan bir de Mardinlisinin tadına bakmak istemiş olabilir :)
    Ha bu arada havamı da atayım, o kuş şakıyor sanıp esasen zebanilerin intikam aldığı aryayı ANTDOB'un yılbaşı konserinde Ankaralı bir sopranodan olağanüstü bir yorumla dinlemiş bir şahsiyetim. Öhöm, öhöm :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yahu bizzat kendisindeki köpekler, kilo hesabına vursak, şu an benim evdeki üç taneden ağır gelir. Çomar adında bir bozayıyla yaşıyor. Anadolu irisi Çomar. Kedileri saymıyorum, daha geçen doğurmuş bir tanesi, iki tanesi sarıymış, onların babası kesin Corcor ve Müdür Bey'miş. (Müdür Bey var bahçede, sarman.)
      Ay ben de hemen can havliyle baktım Ankara'ya, bir umut acaba var mıdır diye. Bu sezon yok. Carmen var, Saraydan Kız Kaçırma var, acaba nasıldır?
      Attığın havayı yakalayıp kıskandım hemen :D Benim arzum da anadili Almanca olan bir sopranodan dinlemek ki şöyle hakkını vere vere şakısın intikam yeminlerini :)

      Delete
    2. Yeminle bizimki bir şakıdı ki senin videodaki kaça geçer yanında, uluslararası bir sopranoymuş. Zaten konserdi, sadece bu aryayı söyledi, o gırtlak oyunlarını var ya ağzım açık kaldı dinlerken. Bu arada videosunu buldum youtubede, Görkem Ezgi Yıldırım'mış kişi. Canlı dinlemek çok daha farklı oluyor tabii al sana linki: https://www.youtube.com/watch?v=jRmMYQT115M

      Delete
    3. Ay ağladım kızı dinlerken. Ben tabii ne anlarım tekniğinden filan ama benim koyduğum videodaki sopranodan çok daha güzel bir Almanca ile söylüyor. Hemen şüphelendim Almancı mı diye, Ankara doğumluymuş, Almanya'da eğitim filan almış. Vallahi ağladım, ne kadar güzel bir kız yarabbi.
      Bir şeyden daha şüphelendim ama buraya yazmayayım, manyak olduğum anlaşılmasın.

      Delete
  4. Ha bir de Carmen'i ben burada izledim bizim operanın kadrosuyla çok iyiydi, sıkmayan canlı bir opera, müzikler, kostümler, danslar enfes. Bence gidip izle. Aynı dekorları falan kullanıyorlar zaten.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 9 Mayıs'ta var bir Carmen, ay nerden bilet alıyordun sen Nurşen Abla, bana bir mesaj atar mısın acaba?

      Delete
  5. kadın sadece kendi bulduğu mahallenin köpeklerini eve toplamak istiyor, hayret bişi!! :))

    bu yaz 5i bi yerde olacak diyebilir miyiz? o.O

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ouuvvv nasıl olacak beşi bir yerde? Bunu hiç düşünmemiştim, şu anda dehşet içindeyim! Birazını almaz mıydınız acaba ahahhhaha :D

      Delete
  6. 1-Her yorumu bir daha okuyup benim tekrar aynı düşünceleri yazdığımı düşünmenizi isterim.
    2- Yazıyı sesli gülerek,videoyu açıp dinleyerek tam teşkilat okudum,ödev olsaydı on alırdım diyorum,siz anlayın artık.
    3-Ben sizi -bunu söylemeye korkuyorum diyerek abartıyorum biraz ama- daha büyük yaşta sanmıştım :) Yazıyı okuyunca da kızkardeşim aklıma geldi-mutfakcamı burcu- size benzediğinden değil de sanki ben çevremi anlatıyormuşum gibi düşündüm.Yazıya ve tanımlamalara bittim,o başka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dışım 37, içim daha büyük yaş zaten benim :D Yani aslında içim de bir hayli ergen ama bir 55-60 yaş yorgunluğu da kendimi bildim bileli vardı. O yüzden daha büyük gelmişimdir :)
      Ben 10 verdim hemen, yıldızlı 10 :)

      Delete
  7. Ahahaha bayıldım anneyle sohbete, sen yine bi kontrol et valla köpek olabilir. Bir dönem sırf bakıyor diye kediler yavrulayıp yavrulayıp teyzemin kapısına bırakıp kaçmaya başlamıştı, kadıncaaz bir anda 30 kedi yavrusuyla karşıkarşıya kalıp kedici kadın olma yolunda hız sınırını aştığını fark edince hemen "ruhunu dinlendirmeye" Bodrum'a yazlığa kaçtı, unutturdu kendini :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Herhalde köpekti, şarap değildi, şimdi bana da öyle geliyor. Ay annem kaçacağına soyağacı çıkarıyor, o sarman Müdür Bey zaten maşallah herkesin babası resmen bahçede.

      Delete