February 21, 2013

kartpostal kardeşliği

postcrossing üzerinden bulduğum 4 tane kartpostal arkadaşım var, düzenli olarak kartlaştığımız. biri hırvat bi oğlan ve dünyanın en güzel şehrinde yaşıyor. biri çok komik alman bi kız, çok uzun yazıyor, hoşuma gidiyor okumak. finlandiya'dan hevimetalci bi ergen var, konserlerden bahsediyoruz. bi de kaliforniya'da müzik eğitimi alan piyanist bi japon kız var, en son machu picchu'dan kart attı, aklımı kaçırıyordum sevinçten.

demem o ki, değişik insanlardan kart almak güzel ama düzenli kartpostal arkadaşlığı daha güzel. kısacık da olsa bi sürü şeyden bahsedebiliyorsunuz, hatır sorabiliyorsunuz. yani ady olmasa hırvatistan'da rovinj gibi bi yer olduğunu nerden bilecektim? bakınız rovinj:


blog komşularımdan delikitap bi etkinlik düzenlemiş, katılanlar birbirleriyle eşleşecek ve her ay birer kart atılacak. detaylar için şuraya bakabilirsiniz. hemen yazdırdım kendimi, sizin de haberiniz olsun istedim.

6 comments:

  1. Postcrossing cok keyifliymis! Nasil isliyor surec acaba :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. şuraya gidip kendine bi profil oluşturarak başlayabilirsin :)
      http://www.postcrossing.com/

      sistem, rastgele 5 üyenin adresini verecek sana kart atman için. ben profillerine girip bi bakıyorum, kaç yaşlarında, nelerden hoşlanırmış falan diye. favorilerine bakıyorum, acaba türkiye'den beğendikleri kartlar var mı diye.

      aynı şekilde senin adresini de başka üyelere veriyor sistem, eline kart geçtikçe postcrossing sayfasına girip kayıt ediyorsun.

      her adres bi kod numarasıyla geliyor, onu karta yazmayı unutma ki yolladığın kişi eline varınca kayıt edebilsin. kart yerine ulaşınca yeni bi adres daha isteyebiliyorsun. tek seferde yollayabileceğin kart sayısı gittikçe artıyor. benim yolladığım ve yerine ulaşan kart sayısı 100'ü geçti mesela, şu anda 11 adres isteyebiliyorum.

      kurcalaya kurcalaya öğreniyor insan :)

      Delete
  2. Replies
    1. iki tanesini postcrossing forumundan buldum. diğer ikisine normal postcrossing kartı atmıştım, onlar teklif ettiler kartlaşmayı, hayır demedim ben de :)

      Delete
  3. Rovinj güzelmiş hakkaten.

    Ülke de çok güzel. Hmpff
    Ank'raa!! Bunalttın beniğğ!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. çok gugılladım rovinj'i, daracık sokaklar var, bazıları denize çıkıyor küt diye. yalnız yazları turist kalabalığından bunalıyormuş yerliler, ben bunalmam bence.

      Delete