April 3, 2013

uçan pipo ve mavi çocuk

ptt'nin filateli servisinden ısmarladığım pullarla birlikte bana broşürler ve etiketler yollamışlar, çok hoşuma gitti. nerdeyse bi senedir online alıyorum pulları, hiç sıkıntı yaşamadım. etiketleri de defterlerime yapıştıracağım.

keşke daha güzel pullar tasarlasalar da sürekli aynı balıkları ve lokomotifleri almasam. son çıkan iki seri o kadar fena ki, görselleri ozan'ın filateli blogundan aldım, bakınız;


hızlı tren, bırakın somut olmayanını, nasıl kültürel miras oluyor anlayabilmiş değilim. sağ üstteki beyaz şeklin pipo olduğunu anlayana kadar kafa patlattım. somut olmayan kültürel miras dediğin, şarkıdır türküdür, festivaldir, hadi bilemedin yemektir. hadi onları koymak istemiyorsun, eskişehir'de uçan pipodan daha güzel şeyler vardır eminim.


sonra bi de bu meçhule yürüyen down sendromlu çocuklar var. o dna sarmalına yapışmış kafa, o insan olup olmadığı belli olmayan saçsız ve boyunsuz kafa. yahu neden çocukların güzelim yüzlerini basmıyorsunuz? neden mavi bu çocuk?

filateli servisi ile ilgili iyi bi şeyler yazma niyetiyle başladım, pullara bakarken canım sıkıldı. neyse. sipariş ettiğim pulları paketleyip bana gönderenleri sevgiyle selamlıyorum, bu pulları tasarlayanlara ve beğenip basanlara ise gözyaşlarımı yolluyorum.

10 comments:

  1. ptt'nin 150.yılı için çıkarttıkları pulları beğendim ben... yemekli falan olanları da var... bunlarda neden saçmalamışlar ki :/ bu işe mi girsek? pul tasarlasak? bi deneyelim belki alırlar bizi işe o.O

    ReplyDelete
    Replies
    1. türk pulunun 150 yılı serisi diyorsun di mi? 3 tanesi güzel, birinin içinde 150 yazıyor, onu sevmedim :) yemeklileri alıyorum ben de düzenli olarak. en azından şekli değişik bunların.
      bence de alsınlar bizi işe, az para verseler de olur. arzuhalcilikte çok acı çekeriz gibime geliyor çünkü.

      Delete
    2. evet evet o, bişeyin 150.yılı ama neyin :P

      arzuhalciliği yağmurlu havalarda, çok güneşli havalarda yapmayalım mesela... baharda yapalım, bahar iyi... köpekler kediler koruz pulların üzerine... yemekler yapar fotoğraflarını çekeriz... tamam yaa, oldu bu iş! :)

      Delete
    3. geriye ptt'yi ikna etmek kalıyor, bence kalpli mektup yazarsak işe yarayabilir, ucunu da yakarız. pembe zarf falan. beyin fırtınası yapıyorum şu anda.

      Delete
    4. on saniye de olsa ebru gündeş'ten fırtınalar koparsa kopsun şarkısını mırıldattın bana içimden, belki şuan yağmakta olan gürül gürül yağmurun da etkisi olabilir... parfüm de sıkalım yalnız zarfın üstüne... belki gözyaşı bile damlatırız?

      Delete
    5. bence aldık bile işi! çok pirofesyoneliz çünkü.

      Delete
  2. Ahahahaha!!! Uçan pipo! Eskişehir'i Türk Dünyası Kültür Başkenti yaptıklarında çok mutlu olmuştum ama hızlı tren ve uçan pipoyla anılmak da koydu yahu! Yazılıkaya var mesela, höyüklerimiz var, kızıl kayalarımız, Porsuk Çayı'mız, Nasreddin Hocamız (Biz yaptık ya hepsini, nasıl da sahiplenmişim burda doğdum diye. Töbe töbeee)
    Diğer taraftan,
    Somut olmayan kültürel mirası pullara aktarmak hangi aklıevvelin buluşu acebağ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. evet bak sırf yazılıkaya'dan en az 20 çeşit pul çıkartmak mümkün. çiğ börek koysalar mesela güzel bi fotoğrafını çekip, o kadar çok yemekli pul meraklısı var ki dünyada.
      biz pul tasarlayanlardan daha fazla ciddiye alıyoruz galiba meseleyi :)

      Delete
  3. Fermina!!!! acayip komik bir post olmuş, pul dizaynırları sayesinde:) Eskişehirin meşhur dönercisi varmış onu koysalarmış daha iyiymiş:) Ay buarada bir kart aldım uzaklardan, tatlı bir kızdan üstünde güzel pulları olan:) nasıl sevindim bilemezsin, çok teşekkür ederim:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. bak döner de olur, ama uçan döner mesela :) yaa o uzaklar çok güzelmiş bu arada, süper de ucuzmuş, insanın aklı orda kalıyorumuş çok fena :)

      Delete