July 20, 2013

Dün Gece Kuğulu Park


Dün gece Kuğulu Park'taki foruma gittim. Davetli konuşmacılar vardı, İhsan Eliaçık'ı dinlemek istiyordum çok. Ethem'in abisi de konuşmacılardan biriydi, ona moral olsun, kalabalık olsun, yalnız olmadıklarını bilsinler istedim. Yalnız değilmişim, 1000 civarında insan toplandık parka, oturacak yer yoktu. Köpekler, çocuklar, kilimini alıp gelenler. Kuğularımız geri geldi, etrafı bulutlu güzel, parlak bir ay vardı. Bana iyi geldi dün gece.

Ethem'in abisinin çok güzel bir huyu var, nasıl yapıyor bilmiyorum ama ne zaman konuşurken duysam hep karşısındakini teselli ediyor. Haftalar önce "durankadın", Ethem'in vurulduğu yerde durmaya başladığında koşup gitti eşlik etmek için. Soranlara "Çok üzgündü, acısını paylaşalım, destek olalım diye gittik." dedi, acının büyüğü kendisinin değilmiş gibi. Dün gece de foruma gelenlere yalnız olmadıklarını söyledi. Ben evden Sarısülük ailesi yalnız hissetmesin diye çıkmıştım, o böyle deyince ağladım biraz çimenlerin üzerinde.

Ethem'in cenazesi için Kızılay'da toplananlara polis müdahale ettiğinde adını vermeyeceğim bir kadın miletvekili (Emine Ülker Tarhan değil, böyle de hedef göstermeyen, adil biriyim) çantasını kolunun altına sıkıştırıp Sıhhıye istikametinde topuk-popo-depar atarken Mustafa Sarısülük bir Toma'nın önüne çarpı şeklinde yapışmış, durdurmaya çalışıyordu. Bu sahneyi de unutamıyorum.

İhsan Eliaçık ise bir rakstar! olmuş, alkış kıyamet bitmek bilmedi. İbadetin tanımını yapmanın devletin işi olmadığını söyledi. "İbadet, ibadet eden kişi ne derse odur" dedi Alevilik üzerinden örnek verip. Hayatı için endişeleniyoruz ailece, ilahi meselelerden böyle ferah bahsedenlerin evine bombalı kitap yolladıkları bir memlekette yaşıyoruz zira. Allah korur diye umut ediyorum, başka da kime emanet edilir böyle bir adam bilemiyorum.

Parkın etrafı polisle çevriliymiş gene, bir adet de Toma varmış. Çöktüğüm yerden görmedim. Gidip mısırcının önünde sıraya girdim, birer mısır yedik barbar kocamla. Sonra forum dağılmaya başladı yavaş yavaş. Bu "Faşizme karşı omuz omuza!" yıllardır söylene söylene yıpranmış bir slogan gibi gelebilir ya da yaşınız çok gençtir, bir şey ifade etmiyordur. Faşizm bir siyasal ideolojidir, elma gibi elinizde tutamıyor olabilirsiniz ama mahallenizin parkında her biri fikren bambaşka yerlerden gelen insanları dinler ve mısır dişlerken etrafınız polislerle çevriliyse siz de faşizmle burun burunasınız maalesef. Yapılacak tek şey de sımsıkı kenetlenmek, yan yana durmak. Zor bir şey değil, bir yandan mısır bile yenebilir.

8 comments:

  1. Okuyup sindirdikten sonra yazarına "seni seviyorum" demek isteten bir paylaşım. Düşündüklerimi ifade edemiyebilirim. Aldın götürdün beni Fermina Daza.

    "Yapılacak tek şey de sımsıkı kenetlenmek, yan yana durmak. Zor bir şey değil, bir yandan mısır bile yenebilir." Çok sade ve içten. Duygu dolu. Esprili.

    Sen gibilerin varlığı, düşündüğümden de fazla olabilme ihtimali içimi ısıtıyor :)

    Sevgiler...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim, sizin varlığınız da bana iyi geliyor! Unutmadan Can ve Pupa'ya selamlarımı da yollayayım :)

      Hepimizin kafası çalışmaya başladı bu yaz gibi geliyor bana, başka bir şey konuşmaz ve düşünmez olduk. Biraz da bu umut veriyor bana, elbet bir yerlere varacağız.

      Delete
  2. Çoklu beğenme butonu olsaydı bu yazıya pek çok yakışırdı. Ben seni seviyorum ve senin gibi düşünenleri. Bu ülkenin güzel düşünen insana ihtiyacı var... Ne kadar sıcak ve sade anlatmışsın. Eline, yüreğine, fikrine sağlık :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biz birbirimizi sevdikçe her şey daha kolay olacak, ne kadar çok insan nefretle besleniyormuş aklım almıyor. Yemin ederim her gün kendimi terbiye ediyorum, başkalarını anlamak, kendimi başkalarının yerine koymak için.
      Ben de seni seviyorum, sevinçle kucaklıyorum :)

      Delete
  3. Üslubunu çok seviyorum Fermina... Bir Ankara'lı olarak İstanbul'dan orayı senin gözünden izlemek.. Hüzünle gülümsedim durdum. Ters köşeden hüzünlendirmek ya da gülümsetmek zor iştir malum.

    İhsan Eliaçık için ben de endişeleniyorum. Aslında şu an iyi olan herkes için endişeleniyorum.

    Mustafa Sarısülük... Yahu Ethem'in ailesi nasıl güzel insanlar. Annesi, babası, kendisi kardeşleri. Ama annesi en çok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. İhsan Eliaçık tam başkalarına ibret olsun diye seçilecek adam, islami terör bayılır zaten ibret olsun diye cezalandırmaya. Neyse, iyi şeyler düşünelim biz.
      Kendimi suçlu hissediyorum aslında, çok da sakat bir his ama ara ara geliyor. Ben burda bunları yazabiliyorum, günlük hayatım devam ediyor, bazılarımız 19 yaşında kaldı. 26 yaşından gün almayacak. Bu yüzden Güvenpark'a gidemez oldum, "Ethem yoldaş ölümsüzdür" diye slogan atamıyorum, sinir basıyor. Çocuğun düştüğü yere 2 metre mesafede durup ölümsüz olduğunu düşünemiyorum, kafam öyle çalışmıyor. Anlıyorum ne demek istendiğini, ben de yaşadıkça unutamam Ethem'i, nasıl unutayım. Kindar mıyım, gerçekçi miyim bilmiyorum ama sloganlardan yılmışım, onu anladım. Allahtan Ethem'in ailesi benim gibi ruhen darmadağın değil, çok güzel insanlar hakikaten, dimdik duruyorlar.
      Yazarken sakinmişim gibi bir intiba yaratıyor olabilirim ama bir de konuşurken gör sen beni. Öz kardeşim sosyopat dedi yüzüme, üstelik pasif-agresifmişim. Cevap vermedim, biriktiriyorum, ilerde ansızın saldıracağım :)

      Delete
  4. Fermina dazaa.
    Bizim burada (antakya) duruldu azıcık. Hem yorulduk sanki biraz da.
    Azıcık dinlenmeye ihtiyacımız var.
    Duymuşsundur heralde Ali İsmail'in vefatından sonra baya bi büyüdü olaylar burada. Polis armutluya giremedi vs. vs.
    İnsanımız öyle bilinçli olmaya devam ederse, duyarlı olmayı sürdürebilirsek güzel şeyler olacak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Antakya'nın her türlü hakkı var ayaklanmaya ve yorulunca dinlenmeye, takip ediyorum. Antakyalı arkadaşlarım var, onlardan da alıyorum haberleri. En son çatıdan barikata atılan çekyatları gördüm, moralim düzeldi. Ankara'da sadece Dikmen kaldı, aşağı yukarı her gece direniyorlar, gözaltılar oluyor hala.

      Eğer etrafında memleketin diğer yerlerine öfkeli tanıdıkların varsa ne olursun bu mesajımı ilet onlara, Reyhanlı için de yürüdük biz, kalabalık değildik belki ama ses çıkardık. Odtü'de afişler, pankartlar vardı her yerde. Yalnız değilsiniz, hiçbirimiz yalnız değiliz, selamımızı söyle herkese.

      Uludere için de sokağa döküldük, kürtaj yasası için de. LGBT yürüyüşlerine düzenli olarak gidiyoruz. Her hayvan hakları yürüyüşüne de. Canı yanan kim varsa benim de canım yanıyor, böyle böyle kurtulacağız.

      Delete