July 22, 2013

Yıllar Sonra Kumsalla İmtihanım, Ekstradan Yavru Kedi

Geçenlerde denize girdik biz, ben 3 sene, barbar kocam da 6 sene sonra ilk defa. Yazları ya denize uzak yerlerde kazıdaydım ya da evde tez yazmakla yazmamak arasında vicdan azabıyla yuvarlanıyordum. Neyse, yüzebilmek mümkünmüş.

Yıllar içinde kemik torbasından tombulluğa terfi ettim, o arada bikiniden mayoya da terfi etmem gerekti. Kurumayan bir şeymiş mayo.

Ayakta durup kendimi kurutmaya çalışırken bir yandan da kocam the barbarian'a heyecanlı heyecanlı bir şeyler anlatıyordum. Sonra bir baktım beni gömmeye başlamış. Ne zaman su kenarı bir yere gitsek "Girsene, bir gir çık bence, girsen girersin, ooo valla bak!" deyip durur, en sonunda arkadaşlarımız niyeti bozduğuna karar verip beni uyarmıştı "Bu kadar ısrarın arkasında kesin bir plan var." diye. Burdan size de sesleniyorum, ortadan kaybolursam su kenarlarında arayın beni.

Daha önce yazmıştım, annem Urla'da öksüz yetim kedi yavrusu buldu diye. Büyümüş ve haydutluğun sınırlarını zorluyor her gün biraz daha. Uyuyan köpeklerin kulaklarını dişliyor, kapıların arkasında pusuya yatıp gelen geçene saldırıyor, hem kedi hem köpek maması yediği yetmezmiş gibi bir de kahvaltı masalarına dadanıyor. Pirinç kadar dişleriyle çiftli ekmek çalmaya çalışırken gördüm. Çalabilse nereye götürecekti merak ediyorum.

Annem adını isabetli bir şekilde "Canavar Cenifır" koymuştu, zerre umrunda değil adı falan. Şahsı hakkında sarfettiğim en kibar ünlem "seni küçük vampir!" oldu, öbürlerini yazamam, utanıyorum. Gece yatakta kitap okurken yatakla duvar arasından füze gibi fırlayıp kafama indi, hala düşündükçe sinirlerim bozuluyor.

3-5 günlükken kucağımıza düştü, iki köpekle büyüdü. Ne insandan korkuyor, ne köpeklerden. Trafikti arabaydı, en ufak bir fikri yok. Bu sebeplerle sokağa geri dönmesi mümkün değil, mecbur bir formül yaratıp hane halkına katacağız. Bakalım, kısmet.

Bir fotoğrafını daha koyup gidiyorum, ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız. Bildiğiniz taciz bu.


18 comments:

  1. Bir anda sana kader arkadaşım demek isteği uyandı bende. Sonra düşündüm ki ben burada denize giremedim doğrudur ama tr'ye geldiğimde az da olsa girdim. O yüzden senin adına çok ama çok sevindim. İnsanın vücudu kadar ruhu da kuruyor susuz denizsiz kalınca. Deniz bir başka güzel. Bende tombukluğumla başa çıkmaya çalışıyorum. Bir zamanlarda barbi derdi arkadaşlarım şimdilerde vasıfsızım çünkü sanırım uygun kelimeyi bulamadılar:) Mayoya terfi etmek berbat. Sevemedim gitti. Yırtıp atasım geliyor o mayoyu üzerimden. Millet yaşı ilerledikçe kapalı giyinir falan ya benim açılasım geliyor yaş aldıkça aynı annem gibiyim:)Ama ümitlerim tükenmedi ilerde bir gün yine o bikinilerden giyeceğim hem de inat ettim bu senenin miniciklerinden giyeceğim:) Herkes valla pek bi fit, o insanların dertleri tasaları yok herhalde, ya da paraları çok aldırı aldırıveriyorlar yağları. Yahu hiç mi bir şey yemiyor bunlar. Aç kalmak lazım herhalde. Kediciğe bayıldım. Bakışlarında psikopatlık yok değil hani ama sevdim. Zaten bana bütün kediler dünya harikası. İyice manyağa bağladım. Hadi bekar falan olsam neyse de allaha çok şükür bir kocam da var:) Tam sendromlarım yalnız ve bıkkın kadın sendromları aslında. Ya da deliriyorum gizliden kimbilir. Tüylerinin rengini ve bal gözlerini sevdim. Haahaaa gözümün önünde koşup koşup oradan oraya atlayışları geldi de bizimkinin o da bu tip bişey sanırım:) Deli bu kediler valla ya. İsim de harika, yakışmış. Bu sıra her şeye çipetpet diyoruz bilmem videoyu biliyormusun bilmiyorsan diline dola sende:)İzle youtube dan lezzetli bir çipetpet bu kedicik o kadar diyorum:)Çok sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya valla, bir yandan kurumaya çalışırken bir yandan da bronz plaj sakinlerine bakıp kıskandım. Çok güzel evler de vardı sahilde, bahçeli falan. Deniz, hayatı çok güzelleştiriyor, çok haklısın.
      Mayo her yeri kapatıyor falan diye hoşuma gitti aslında ama bu gidiş iyi değil, hayatımda görmediğim rakamlar gördüm tartıda!
      Kedoş psikopat evet, duvarlarda yürüyor ama ben de çok beğeniyorum. Kendi hayatı var, bağımsız, tüyleri de çok yumuşak.
      Videoya bakıyorum şimdi, daha önce yolladığın kertenkeleliye gülmekten gözümüzden yaş gelmişti :)

      Delete
  2. Resmen Pupa' yı okudum. Tipleri çok farklı ortada ama hem karelerde gördüğüm hem anlattıkların tıpatıp aynı. Kedi seven arkadaşlarımın ve tabii kardeşimin kollarına acıyarak ve küçümseyerek bakardım. Ben asla böyle ezdirmem kendimi derdim içimden. Çizik-ezik dolaşıyorum şimdi ortalarda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Allah insanı yavru kedi enerjisiyle sınamasın! :) Sakinliyorlar biraz büyüyünce, çok kedimiz oldu, sadece bir tanesi 10 yaşını geçmesine rağmen hala inanılmaz nalet. Onun da tek derdi uyumak için serin yer bulmak zaten :)

      Delete
  3. Conan Bey'inizden bir su kenarı teşviği daha hatırlıyorum daha önceki yazılarınızdan, Ankara'da yaşamanız isabet mi ne? o.O

    Bir dost

    :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. İşte bir tek sen bulursun beni gömüldüğüm yerde, dikkatli arkadaşım benim! Kızım göl var burda da, tehlike hep mevcut, sen bana bakarak ol :) Karşılığında ben de Bastet'i isyana teşvik etmem mesela ehiihihi :)

      Delete
    2. su kenarları hep benden sorulur zaten, öhöhööömm! :P anlaşmayı kabul edip Bastet'in kaynamış mısır yerken sakinlediği tüyosunu da vermek isterim ^_^

      cenıfırın bakışlar fevkaladenin fevkinde, hepimizi öpücek gibi :*

      Delete
    3. Bastet'in normal bir kedininki gibi zevkleri olmasını beklemiyordum zaten, mısır, efendime söyleyeyim karpuz falan, böyle sofistike şeyler :)

      Cenifır, 4 ayağı ve dişleriyle insanın koluna yapışıyor, o şekilde düşmeden evin içinde seyahat edebiliyor. Bence bittik biz.

      Delete
  4. Tehlikeli bakıyor bu sürmeli :) Urla'da mısın sen? Ben de bu hafta Cermodern yaparık diyordum.
    Arkadaşımın bir kedisi, bir de köpeği var, cinslerini bilmiyorum (zerzevat olmadıkları için anlamam) ama renkleri aynı, boz ve kahverengi karışık. Kedi vardı, köpek sonra geldi. Kedi kendini köpeğin annesi sanıyormuş iyi mi? Köpek kediyi ısırıyor, taciz ediyormuş ama hiç sesini çıkarmıyormuş yavrusu diye. Salak kedi :)))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yok, Ankara'dayım, geçen hafta annemle babam evden kaçınca iki geceliğine gittik. Hazırım Cermodern'e :)
      Bizim Koko da kedileri pek sever, fülüp fülüp yalar, bakımı yapar, gittiği yere taşır çanta gibi. Bu hırtın terastan uçmayacağına emin olsam alır getirirdim ama çok kamikaze göründü gözüme :)

      Delete
  5. Ben de bugün deniz kenarında balık yedim!

    Yoga noldu pampa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Afiyet olsun! Gaçhtım ben o salondan, başka bir yer bulduk, mabadımı kaldırabilirsem oraya gideceğim. Küçücük salonda 30 kişi ter içinde, herkesin eli herkese çarpar. Bir de tuhaf bir şekilde herkesi yoga eğitmenliği programına sokmuşlar, "gideyim de huzur bulayım"dan ziyade "öğretmenin gözüne gireyim de sertifikamı alayım" havası çok acayipti. Millet ne hırslıymış.

      Delete
  6. "Girsene, bir gir çık bence, girsen girersin, ooo valla bak!"
    çok güldüm bunaa :D:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naif allahtan, ayağıyla iteklediği kumlarla gömemedi beni. Kepçe falan kiralarsa paniğe kapılırım diye düşünüyorum :)

      Delete
  7. ama bu cok tattttliii!!!! :-) benim minnosuma da cok benziyor! Su anda iki metrelik askiligin üzerinde dengede durmaya calisiyor kendisi :-), gazete,defter kemirir, okunan kitaplarin üzerinde tesadüfen uykuya dalar, istedikleri yapilmayinca arka iki ayaginin üstünde tavsan gibi ziplayarak bacaklara atlar sinirli sinirli, cikolatali sufle hastasi, et yemeyen, balik domatesle bir ömür gecirebilecek bir yaramaz...
    Evet, evet, eve alin bu canavari, cenifer'i, Koko'yla kardes olsunlarrr! uyurken göbisinden öp benim icin de..!
    Su kollari kavusturup Buda misali oturmalarinin hastasiyim... O dakika yaptiklari bütün yaramazliklari hafizamdan silme gücüne sahipler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benziyorlar evet, bu daha suratsız ama, yemek de seçmiyor maşallah :) Uyurken göbişten öpmeyi denerim senin için ama asla gerçekten uyumuyor gibime geliyor, sadece gözlerini kapatıp bir sonraki hamlesi için taktik geliştiriyor bence :)
      Bakalım bir sonbahar gelsin, çok hayvan var paylaşacak, nasıl organize olacağız bilmiyorum.

      Delete
    2. :-) degiselim mi o zaman, degisiklik olur biraz... yemek de secmiyomus madem, ben isterim öyle kediyi... gözleri de ne güzelmis hem, sürmeli, tü tü tü tü masallah, kem gözlere sis elemtere fis..

      cok daraldim, yaz geciyo, istanbuldan cikamadim henüz, tirlatmak üzreyim. su anda omzuma bi kedi tirmandi, oraya yatti, ve boynumu yaliyo... yakinda camasir makinasini camdan aticam ben de, ama bi sebep yok sanirim, sokaklar cok sakin, tencere bile calinmiyor ki artik....

      Delete
    3. Ay nazar falan değmez buna :) Her zaman hazırım değiş-tokuşa, entellektüel yavrunu bağrımıza basarız itinayla, suflesini eksik etmeyiz.

      Yemek yiyelim diye Tunus Caddesi'nde bir yere oturduk, kaldırımdan 20-30 kişi koşarak geçti, ellerinde Ethem'i anlatan pankartlarla. Bayağı koşu ayakkabıları, taytlar, atletler falan. Rotalarını bilmiyorum, alkışladık. Ağladım ben biraz yemek tabağının üzerine. Geçen cumartesi gece yarısı, Ethem'in düştüğü yerde iri bir sokak köpeğiyle oturup sigara içen de benim, deli değilim, çok içim yanıyor. Tez sıkıştırdı, evi kundaklayasım geliyor bazen, bu daha başlangıç Leyla, mücadele çok uzun sürecek.

      Delete