July 28, 2013

Mori-ya da Fosforlum

Arkadaşım S. bir süredir kedi almayı düşünüyordu, ev arayan kedi ilanlarına bakıyorduk hep birlikte. Geçen hafta bu fotoğraftaki çocuğu almaya karar verdi, çocuk da bohçasını alıp geldi.

Aşağı yukarı 1 yaşında, bizim okulun kampüsünde ağaca tırmanmış ağlarken bulmuşlar. Evden atıldığını düşünüyor bulanlar, çünkü tüyleri bembeyaz ve yumuşakmış, her şeyden de çok korkuyormuş. Dört ay ev aradıktan sonra S. o yuvarlak kafaya, devasa üzüm gözlere falan vuruldu. Yapabilir miyiz, yapamaz mıyız falan derken 2 gündür beraberler.

Bazı kediler evde yaşamak için doğuyor bence. Sen maceralar yaşa, 4 ay bir evde altı kediyle barın, apar topar kalk gel hiç tanımadığın başka bir eve yerleş, sonra mırıl mırıl şarkı söyle camdan bakarken! İnanılmaz sakin, uslu ve yumoş bir kedi. Adı bundan böyle Mori. Kafanızı karnına gömüp uyumak isteyeceğiniz cinsten.

Dün bakmaya gittim, gitmişken kumunu da temizledim. Yoldan da 2 paket ördekli ıslak mama aldım, eli boş gitmeyeyim diye. Böyle böyle dostluğumuzu pekiştiririm diye hesaplıyorum. Dün gece de bir takım fotoğraflarına ucuzundan efekt ekledim.


Dişi aslında ama olsun gender-bender teyzesiyim ben onun. Romantik ince bıyık yakıştı bence. 

Velhasıl, sokaklar kedi dolu, bir tanesi hayatınızı güzelleştirebilir, evde yumuşak bir rüya gibi dolanır, ruhunuza iyi gelir. Belki zor zamanlarınızda elinizi bile tutar. Nazara gelmezsiniz, zira bildiğiniz üzere fosforlu gözlü kediler telekinetik nazar dalgalarına karşı kalkan vazifesi görüyor, bilimsel olarak ispatlandı bu. 



21 comments:

  1. Mori' nin yeni evi ona mutluluk getirsin. Arkadaşına da. Geçenlerde bir kanalda gece cinlerden pewrilerden nazarlardan konuşuluyordu. Kedi kötü nazara engelmiş ve kedinln olduğu yere cinler yaklaşamazmış.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okuyor arkadaşım burayı, iyi dilekleri görür :) Eski kedimiz Mi öyle bazen gözünü boşluğa dikip sinirli sinirli söylenirdi, biz de kendi aramızda envai çeşit teori üretirdik "Kim bilir bizim göremediğimiz neler görüyor!" diye. Ben bilmem, kedi bilir :)

      Delete
  2. Allahım ne güzel bir şeysin sen. Kendi evimde kedilerimle sarmaş dolaş yaşayabileceğim günleri bekliyorum sabırsızlıkla.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya valla sevip sevip eve geliyorum, köpeğimizin tüyleri kesekağıdı gibi geliyor elime. İki kediyle başbaşa yaşadığım bir dönem oldu hayatımda, pek hoştu hakikaten.

      Delete
  3. Allaaah, çok tatlı bu ^_^

    Benim sokak kedilerimden birine benziyor. Ama benim yakışıklı maalesef aylar önce kayboldu :/ Şimdi bu tontonu görünce aklıma geldi. O da 1 yaşını bitirmişti. Pfff. İnşallah iyidir.

    Umarım yeni hayatı ona kucak dolusu mutluluklar getirir. Onlar en iyisini hakediyor çünkü..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokakta gördüğüm her kedide gözüm kalıyor, yabanisini ayrı, sokulganını ayrı seviyorum. Kayıp olan şu geçen kış arabanın motorundan çıkardığın çocuk mu?

      Yeni evinde herkes pek mutlu :) Ben de bugün taşıma kutusu, biraz konserve mama, bir de tırmanma kulesi götüreceğim, iyice yerleşmiş olacak.

      Delete
    2. Motordan çıkardığımın kardeşi :) Motordan çıkan ve ayağı parçalanan güzel bizim evde o günden beridir. Onu öyle sokağa bırakamadım. Artık evin ferdi o da :))

      Delete
    3. Ay çok sevindim ya, o bandajlı mandajlı hali beni mahvetmişti. Takip ettim zaten, sen ev arasaydın atlayacaktım hemen :) Acil durumlarda biraz daha sıkışabiliyoruz bu küçücük evde :)

      Delete
    4. Sokak hayvanlarına ev bulmak o kadar zor ki. Çevremde hep soruyorum mesela arkadaşlara "bizim sokak kedileri doğurdu ister misiniz yavrulardan birini" hemen bilindik cevap geliyor "ııı şey biz cins kedi arıyorduk". Ne varsa o "cins"likte ? Kedi kedidir arkadaş. Hepsi mis ! ==^.^==

      Delete
    5. Petshop'ta 150 liraya tekir kedi alan insanlar gördüm ben! En asil duyguların tekirleriyle dolu halbuki sokaklar. Hepsi mis, çok haklısın :)

      Delete
  4. Abbaarin boooooğğ :):) Hihii bayıldım bu tosbağaya ben ya. Böyle koca gözlü yuvarlak suratlı kedilere hasta oluyorum. Gerçi ben çoğunda hasta olacak bir şeyler buluyorum ya orası da ayrı mevzu. Arkadaşın çok ama çok iyi yapmış bu pamuğu sahiplenmekle. Hayatına renk gelecek eminim. Ördekli mama da lezizmiş hımmm. Bizim zavallı böceğe hiç bulamıyoruz öyle mamalar burada tavuklu bile yok:( yazık ona. Tr'den gelirken atsammı acep çantama ufaklardan heehe:)Kediler çok başkalar ya anlatması güç Aynen dediğin gibi sıkıldığım zamanlarda hemen anlıyor beni, bir pati zaten devamlı bir yerlerimde duruyor. Benimle uyuması yok mu öyle mutluyum ki kedim varken, gerçekten kedisiz bir hayat düşünemiyorum. Bakımı da kolay köpeklere nazaran. Ben biraz köpeklerden korkuyorum uzaktan sevişiyoruz onlarla:)O pembo patileri yiyin benim için de. Çok temiz görünüyor valla ne harika. Evin tadını çıkartsın mori, bıyıklar da yakışmış hanıma:)Arada yine haber ilet bize buradan onunla ilgili ve foto da piliiiizzzzz:) Sevgiler Kokoya'da bu arada onu sevmiyorum sanmasın sadece biraz korkuyorum hepsi o :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mama takviyesi yapalım senin ufaklığa, bozulur mu acaba yollarda?
      Bugün gene uğradım arkadaşıma, kah koltukta kah serin parkenin üzerinde hor hor uyuyordu. Benim tırmanma kulesine hiç yüz vermedi, kendi planları programları var tabi çocuğun :)
      Koko'ya ilettim mesajını, görürse cevaben yalar, onu kimse tutamaz :)

      Delete
    2. Hehee benim böcek yine dün gece pek uslu uslu uyudu:) bir yer söylediler bakalım mama için bakacağız. ağustos 8 de izne geleceğimiz için Türkiye'ye pisimi eşimin kardeşine bırakacağız.şimdiden çook üzülüyorum ondan ayrılacağım için. bize çok alıştı. onların evinde de başka bir kedi var. onlarda bizim gibi kedi delisi bir aile. o yüzden seviniyorum ama bakalım diğer kedi ile ne yapacak diye düşüncelerdeyim. keşke yanımda getirebilseydim ama yazın hele daha zor ve izmirdeki evde de kocamaaaaan bir kedi olduğunu düşününce çok zor. bizim miniği yer o :) biz tırnakları için bir kulecik yaptık ona halattan ama daha tabana tutturamadığımız için hayvancık ne olduğunu da algılayamadı hala halıları tırmalıyor. bu kedinin fotosunu görünce de daha çok yorum yazasım geliyor. bir mıncırık al benim için ondan. koko'ya söyle beni yalamasın:) ben kafasından severim onu nazikçe belki sonraki dakikalarda daha da alışırsam biraz sırnaşabilme ihtimalim olabilir:) aaaa bu arada izmir taraflarına bekliyoruz:):)sana baskı yapma fikirlerimiz var ona göreee:):)hazırla kendini:)

      Delete
  5. cok güzel bisiy bu!! Evden kacmis olmasin? Evden sokaga atilmis ilanlarina nedense pek inanamiyorum, evine bir kediyi alip aylarca bakacak kadar seven bir kimsenin, hele ki aralarindaki bag bu denli güclenirken onu sokaga birakacagina ikna olamiyorum... Ama bu kedicikler bazen gezmek icin evden acip, yolu bulup geri dönemiyorlar... :-( o zaman da onlar icin üzülen ve dönmelerini bekleyen birileri oluyor bir yerlerde...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pek sanmıyorum evden kaçtığını, açık balkon kapısına bile yanaşmıyor, koltuk-yatak-pencere önü üçgeninde çok mutlu. Bizim kampüste her daim memleketine dönen öğrencilerin attığı kedilere rastlamak mümkün, bu da onlardan biri gibi geldi bana. Kaçtıysa bile kötü yola düşmedi çok şükür, keşke eski sahibi bilse de içi rahatlasa biraz. Çok fena bir şey kedinin arkasından ağlamak.

      Sen iyi kalplisin, tabi ikna olamazsın nasıl sokağa bıraktıklarına. Bak, top 3 bahane: astımım var, bebeğimiz oldu, işim dolayısıyla yurtdışına çıkıyorum. Memlekette astımlı kedi-köpek sahibinden geçilmiyormuş, haberimiz yokmuş :)

      Delete
    2. canim ya, kiyamam ben ona.. o kadar mi özlemis evde olmayi! Bizim minik canavar, balkon duvarlarinin, tellerinin üstünde filan yürümeye kalkisiyor, kapiyi pencereyi kapattik oturuyoruz... :-)
      aslinda bende de alerjik astima yatkinlik var, bazen dönemsel artiyor, üstelik kedim de alerjik cikti, genelde iyiyiz ama, haftada bir karsilikli hapsirma kisir döngüsüne giriyoruz, cok pathetic bir ikili olduk... veteriner son gittigimde bu damlayi kullansin diye bir damla cikardi, bendeki tepki "aaaa, benim damlam" :-)alerjik bir ask yasiyoruz... garip seyler oluyor hayatta...

      Delete
    3. Ya valla çok acayip, sanki on yıldır zaten o evde yaşıyormuş gibi bir uyum. Arkadaşımın kızına yapışmış biraz sanki, dün beraber dizi izliyorlardı ipad'den :)

      Bak ne güzel, ecza masrafınız da az, aynı damlayı sırayla kullanabiliyorsunuz :) Arkadaşımda da var hafif alerjik bir astım durumu, ilk gün nükseder gibi olmuş, şimdilik fena değil durum. Off senin canavarla Cenifır'ı annemlerin bahçesine salmak lazım aslında, ne çiçek kalır ne böcek. Ağaçlardan toplardık sonra çocukları elma gibi ehehehe :)

      Delete
  6. Bu nasıl şahane bir şey yahu bayıldım...
    Güzel kadın konuşamadık bu ara.Ankara'ya gelme projem var bu aralar.
    Az önce de Vedat Sakman'dan Ankara'da Aşık Olmak şarkısını dinledim daha bi gaza geldim.
    Bir de bloğum değişti;
    http://minonunsayfasi.blogspot.com/
    şurdayım bilgine çok öpüyorum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gel! Bir ara Datça'ya gidip bir kaç gün kazıda kalmam lazım benim, o araya denk gelmeden gelsen ne şahane olur. Akşamları hava pek güzel burda, tam dışarı çıkmalık.
      Geliyorum yeni bloguna hemen :)

      Delete
  7. ayy ne güzelmiş
    şanslılardan bu güzellik de
    fosforlu gözleri nazardan korur mu?
    bunu duymamıştım
    bizim ki de çok şeker
    sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay ben tamamen uydurdum onu :) O aralar Necati Şaşmaz böyle şeyler söylüyordu, ondan esinlendim. Nazara karşı en temizi nazar boncuğu sanırım :)
      Sizinkine bakmaya geliyorum hemen :)
      Benden de sevgiler!

      Delete