November 18, 2013

Camila

Camila Vallejo 25 yaşında, Şili'deki öğrenci eylemlerinin liderlerinden ve haberlere göre artık bir milletvekili.

Erkek arkadaşlarımın bir kısmı Şili'ye gitmeye karar verdi bugün, bir tanesi Şili meclisinde çaycı olmayı deneyecekmiş.

Son derece harika habercilik yapan gazetelerimize denize girerkenki falan fotoğrafları düşmeden haber vereyim dedim size.

Öğrenci lideri ve bir hayli güzel olmasının yanında bir de coğrafyacı. Ayrıca 2011'de Die Zeit'ın kapağındaymış, aynı sene The Guardian okuyucuları tarafından "Yılın İnsanı" seçilmiş, yine 2011'de Time dergisi tarafından yayınlanan "Önemli 100 İnsan" listesindeymiş, 2012'de Newsweek onu "Korkusuz 150 Kadın" listesine almış.

Geçtiğimiz ay bir de kız çocuğu olmuş Camila'nın.

Olaylar olaylar. Bakalım milletvekili olarak bir faydası olacak mı halkına, babam düzenli olarak Şili gazetelerini takip ediyor, en kötü ondan alırım haberlerini. (Babamın düzenli olarak takip ettiği başka şeyler için bakınız: Yunan medyası, YÖK tez bilgi bankası, bahçedeki kediler, Urla-İskele balık mezatı, bazı arkadaşları, yaş üzüm rakısı, zeytin rekoltesi.)

6 comments:

  1. bazen ciddi ciddi "olsam n'olur, olmasam" diye düşünüyorum... böyle bunalımlı, allah kahretsinli değil... gayet güleç, benden alsın bunlara versin falan diyorum... helal olsun da diyorum tabii! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben Bülent Ersoy gibi "meeeeeeaaaaaaaaşşşaaaaaaaalllaaaaaaaahhh" dedim, yelpazem olsa onu da sinirli sinirli sallardım :)
      Politika çok pis bir şey, alnın akıyla yaptığını görelim de bir, gider öperiz o zaman :)

      Delete
  2. fevkaladenin fevkinde bir vekil ama haelkın vekili olur umarım:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Şilililer takip eder gibime geliyor :) Halkın vekili olmazsa yakasına yapışırlar, sokağa dökülme geleneği daha sağlam bir memleket sanki orası, bizdeki gibi 100 yılda bir kendilerine gelmiyorlar :)

      Delete
  3. O en korkusuz 150 kisiler nasil seciliyor, kim seciyor, jüri kim onu da merak ettim dogrusu... :-))

    Ama babanin hayraniyim.. midilli'den sana attiklari karttaki notuyla kalbimi kazanmisti coktan.. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Newsweek kendi içinde karar veriyor galiba, 150 kadın arasında Lady Gaga da var, Çin'de cezaevine tıkılmış gazeteciler de. Ama sanırım çoğunluk siyasi olarak karışık memleketlerde yazan, çizen, protesto eden kadınlar.

      Babam küçük bavulunu alıp kaçtı Urla'dan, sempozyum varmış, ona gidecekmiş 3 gün. Biraz önce uğradım, kendine gömlek ararken bir yandan da bana çeviri kakalamaya çalıştı. Kaçtım :)

      Delete