November 29, 2013

"Geçmiş Benimle Beraber Yürüyor"

Başka Sinema'yı geç farkettim, bugün telafi ettim. Haftanın bazı günlerini ve bazı seansları normal koşullarda izleyemeyeceğiniz filmlere ayırıyorlar. Ankara'da sadece Kızılay Büyülü Fener sineması dahil bu programa.

Aslında merakla beklediğim başka bir vampir filmi var ama Neil Jordan'ın yönettiğini okuyunca bunu da görmek istedim çok, "Bir Vampir Hikayesi-Byzantium".

Vampir filmi falan değil, bir vampir dramıydı. 200 yıllık bir anne-kız ilişkisi, bir varolma çabası. Öyle Hollywood usulü değil, Avrupa sineması usulü.

Vampir filmlerine de edebiyatına da meylim var ezelden ama bu filmi biraz ayırdım diğerlerinden, hikayesi çok içe işleyen cinsindendi. Oyunculuklar da öyleydi, özellikle de kimseye anlatamadığı hikayesini 200 yıldır tekrar tekrar yazan ve yazdıklarını her seferinde yırtıp rüzgara bırakan Eleanor'u oynayan Saoirse Ronan.

Denk gelirseniz kaçırmayın, ben çok beğendim. Cuma günü 11:30 seansında film izleyebilmenin de ruhuma ne kadar iyi geldiğini eklemem lazım. Hafta sonu çılgınlıklarını alın, hafta içi uyuzluğu benim olsun.

"Sadece ölmeye hazır olanlar ebedi yaşama kavuşur."




7 comments:

  1. Ben de Büyülüfener'de Insidious: Chapter 2'ın sabah seansına gittim :D Hatta bu filmin afişini gördüm "acaba buna mı girsem" oldum. Sonra "neyse ilk filmde çok korkmuştum, en iyisi ikincisine de gitmek" diyerek İnsidious'ta karar kıldım. Sabah olmasına rağmen yine baya insan vardı sinemada.

    ReplyDelete
  2. Hatta çok güzel Jimi Hendrix çalıyordu sinemada.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biz iki kişiydik bugün, iki kişi falan dinlemeyip filmi ara vermeden gösteren Büyülü Fener'e şükranlarımı da sunayım hemen :)
      Insidious'ı seyrettik, haberim yoktu ikinci filmden, ben de gideyim. Yaşasın dramlı vampirler, yaşasın insanı yerinden zıplatan korku filmleri!

      Delete
  3. Ay ne güzel şeyler buluyorsun. Burcu sinema diyip duruyordu işte. Ona göstereyim bir.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salı-çarşamba gidin, o günler 10 lira bilet. Ay ben içinde vampir olan her filme giderim, bir şey bildiğimden değil. Başka Sinema gibi atraksiyonlardan bahsediyorsan, işim gücüm yok benim, bütün gün bilgisayar başındayım ve bir süredir aklımı bozdum bunlarla :)

      Delete
  4. yaa ufff! başladıkları ilk gün "izmir'e de isterük" diye mesaj attım "hee gelcez" dediler hala yok... isterük demese miydim acaba? o.O izmirliyik diye sinema da mı izlemiyek :( kıskanıyom...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bak Bursa ve Eskişehir'de başlamış, İzmir için çalışmalar sürüyormuş. Çiğdem falan yiyiyorsunuzdur sinema salonunda, ne bileyim klorak vardır çantanızda, ondan tereddüt ediyorlardır :D
      Ben de ne kadar ömrü olacak diye endişelendim, gündüz seansında 2 kişiydik, umarım akşamları doluyordur salonlar da devam eder bu başka sinemalar.
      Gelsene azıcık bu tarafa gezmeye, bak hava gıpgri, ne güzel :)

      Delete