December 12, 2013

Gürbüz ve Deniz

Bu fotoğraftaki kara kütlenin adı Gürbüz. Bir aralar yazmıştım, bir arkadaşım vahşi yaşam araştırmalarında kullanmak üzere eğiteceği bir köpek arıyor diye. Aslında ödünç almak istiyordu ama olaylar farklı gelişti, ev arayan bu çocuğu gidip İstanbul'dan aldı, evlat edindi. İyi de yaptı. Gürbüz inanılmaz uyumlu, sessiz, sakin bir köpek çıkmış. İlk keşif gezilerine de çıktılar geçenlerde.

Gürbüz, orman seslerinden korkup arkadaşımın arkasına saklanmış zaman zaman, bir de vaşak kakası yerine kurt kakası bulmaya meyilliymiş. Familyasına bağlı çocuk diye güldük.

Bağlı durduğu boktan bahçeden kurtulup tanıdığım en iyi kalpli insanlardan birinin evine ve bilimsel araştırmalarına dahil oldu, aynı şansı tüm ev ve ilgi arayan köpekler için diliyorum.

Bu son arazi macerasında fotokapana bir sürü hayvan yakalanmış, çok güzel fotoğraflar var ama ben en çok şunu beğendim.


Kameraya çok yaklaşmayıp gene de fosforlu iki küçük nokta olarak yakalanan temkinli vaşağa çok güldüm. Onun dışında çakallar var, geyikler, kurtlar ve domuzlar, yer yer tavşanlar.

Yaptığı iş çok ilgimi çekiyor bu arkadaşımın, biraz da arazi hayatına özeniyorum, geceleri derme çatma kulübelerde kalıyor, gündüzleri yürüyor; ağaçlar, dereler, yere inen bulutlar, içim gidiyor. Bu son arazi seferinde Gürbüz'le donmuşlar gece, ıslanmışlar ve kuruyamamışlar falan. Bir kere de şikayet ettiğini duymadım, sürekli pozitif, hep güleryüzlü. Bir kaç kişi merak ediyoruz diye fotoğraflar koyar, bütün sorulara uzun uzun cevap verir. "Ya ben bir kuş gördüm, kuyruğu şöyle, renkleri böyleydi, cıyırk cıyırk diye ötüp kendi etrafında dönüyordu, ne bu?" diye telefon açarsınız, ona da cevap verir.

Doktora için Almanya'ya gidiyor yakında, Gürbüz'le beraber. Tüm kalbimle en harika şeyleri diliyorum ikisi için, gerçekten hakediyorlar.

Arkadaşımın adı Deniz, Antakyalı'dır, hem yakışıklı hem merhametlidir, tanıştığımıza çok memnunum.


12 comments:

  1. Ben de cok kiskandim Deniz'in isini. Vasagin gözlerine de cok güldüm!! :-))) Gürbüz'ü de götürücek mi almanyaya?

    O kucagindaki vasak uyuyor di mi sadece, dilini isirmis gibi cikmis... Anadolu'da geyik oldugunu/kaldigini bilmiyordum ben, ne cahilmisim, bunu da böylece ögrenmis oldum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gürbüz'ü de götürecek, zorlu bir süreç bekliyor tabi ikisini de, karantinada falan kalması gerekiyor yanlış bilmiyorsam. Deniz önden gidip yerleşecek, o arada ablasına bıraktı Gürbüz'ü, otobüste 8 saat gıkını çıkarmadan gitmiş, üstelik kafeste falan, hayretler içindeyim.
      Vaşak uyuyor evet, Norveç'ti galiba burası, yakalayıp o boynundaki takip tasmalarını takıyorlardı. Valla varmış, tek tük büyük kedigil de varmış, ben de Deniz'den öğreniyorum hep.

      Delete
  2. Şu anda kendisine karşı ciddi bir hayranlık beslemeye başladım..
    Bildiğinn hayranlık öyle ki kelimeleri yazamıyorum bile.
    Ben de burdan da olsa tanıştığıma memnunlar oldum

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay çok güzel çocuk valla, içi ayrı dışı ayrı, maşallah :)

      Delete
  3. Ay benim de çok ilgimi çekiyor arkadaşın. Ben de araziye özeniyorum azıcık. Herhangi bir arazi çalışması olursa ben de yanımda Mert'i bulundurmayı planlıyorum, hem yalnızlık çekmem, hem dağda bayırda elimden tutar. Kaka koklama konusunda da başarılı olabilir diye düşünüyorum, pek çok konuda köpekleri örnek alıyor zaten.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bak kaka eğitimi çok acayip, Deniz AOÇ'ne gidip ordan vaşak kakası alıyormuş, sonra o kakaları Gürbüz'ü parka çıkardığında sağa sola saklayıp Gürbüz buldukça mamayla ödüllendiriyormuş. Ama bunlar tabi kafeslerde tutulan vaşakların kakaları olduğu için insanlar ne verirse onu yiyiyorlar, dolayısıyla kakalarında da o besinler var. Halbuki doğada yaşayan vaşaklar bambaşka besleniyorlar, dolayısıyla kakalar farklı aslında içerik olarak, Gürbüz'ün de kafası karışıyor.
      Bunları hep anlatman lazım Mert'e, onun da kafası karışmasın :)

      Delete
    2. Gürbüz'den ayrı olarak Mert biraz mürekkep yalayıp yutmuş olacak, akıl eder herhalde. Etmezse de anlatmam, kafa karışıklığıyla dalga geçerim.

      Delete
  4. Hımmm harika bir konu bu:) Yiğit duymasın belki kıskanır ama ben de arkadaşına şu an hayranlıkla bakıyorum. Aferim ona. Bu devirde hem çalışkan hem akıllı hem dürüst hem farklı hem vicdanlı erkekler nadir bulunuyor. Yaptığı işi de çok sevdim, ne harika bir hayat. Umarım her şey dilediği gibi olur hep böyle pozitif mutlu kalır. Gürbüz pek sevimli, hiç gürbüz gibi değil. Ona da kıyamadım soğuklarda yazık donmuşlar baksana. Keşke sıcak bir kulübe bulabilselerdi o üşüdükleri anda biri de onlara sıcak çikolata falan yapabilseydi..Film tadında olurdu..Kaka olayları da ne enteresanmış. Seviyorum böyle işlerle uğraşanları çok yaa. Ama öküzü bol memleketimizde eminim insanlar algılayamıyorlardır neden bu işi yaptığını nasıl yaptığını. Bana gel bizim arka bahçeyi kaz diyrenler bile olmuştu Antropoloji mezunu olduğumu duyduklarında..Hala da saçma sapan tepkiler almaya devam ediyorum. Arkadaşına selamlar. Benim de senin gibi orası burası şöyle bir kuş kedi köpek vesaire için cinsi nedir nasıldır diye sorabileceğim bir arkadaşım olsun isterdim. Şanslısın:) Ne mutlu sana...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa di mi? Ölsem aklıma gelmezdi kakayla bu kadar ilgileneceğim :) (Tam yazarken de neden bloguma "kakalar" diye geldiklerini anlamış bulunuyorum ahahhaha! ) Gürbüz'e bir yağmurluk ayarladık bir dahaki sefer için, daha az üşür herhalde.
      Bu çalışmalar için destek bulması lazım, kendisi için burs bulması lazım falan, çok zor işler bunlar, umarım yoluna girer, bunca iyi dileğimiz işe yarar.
      Ben fütursuzca asılıyorum Deniz'e facebook'ta falan, arada plajda mayolu fotoğraf koyduğu da oluyor. Yani barbar kocamdan da özür diliyorum ama adam kucağında vaşak tutuyor yahu! :D

      Delete
  5. hepimiz adına asıl sen... burs falan bulamıyoruz ama manevi olarak yanındayız yani... sırf o yüzden! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mühim olan destek, manevi de olur, hormon güdümlü de olur :) Ben şaaparım hepimizin yerine :)

      Delete