January 30, 2014

2012 Efes One Love'daki Gavur Kız, Sana Sesleniyorum! / You Know Who You Are!

Kapanacak bir hesabım, alınacak küçük bir intikamım var müsaadenizle. Hatırlarsınız 2012 yazında kalkıp Efes'in sponsorluğunda One Love Festivali'ne gitmiştik, alkollü içecekler çotank diye yasaklanmıştı. Kazık kadar insanlar olarak terbiye edilmiş, hizaya sokulmuş ve civardaki tek tekel bayisini zengin etmiştik. Şöyle yazmışım eve dönünce:

"okumuşsunuzdur, efes one love festivali'nde alkol satışı yasaktı. 33 yaşında evli barklı biri olarak bira içip içmeyeceğime başkalarının karar vermesi beni çok sinirlendiriyor. son dakika alınmış 4 adet kombine festival bileti sahibi biri olarak bu yasağı kapıdan girerken öğrenmem de çok güzel oldu. n'ooldu peki, dışarı çıkıp eyüp halkının kıymetli kaldırımlarında bira içtik, daha mı iyi oldu? daha mı az rahatsız oldular? ben de bi çok şeyden rahatsızım, o ne olacak? ben de halkım, sıradan biriyim, öbür %50'yim anlaşılan, ben ne olacağım?"

Böyle isyanlar, sızlanmalar falan. 

O gün girdik içeri, çimlere oturduk, öğlen vaktiydi henüz. Küp gibi oturmuş kalmıştık ki bir gavur kız sahnenin önünden yerlerde oturan kalabalığa doğru yürümeye başladı, bir yandan da avaz avaz bağırıyordu hepimize "Hepiniz koyunsunuz! Fakyu! İçki yasak sesinizi çıkarmıyorsunuz! Fakyu fakyu fakyu!". Böyle orta parmaklı falan, hiç tanımadığı etmediği biz diğer festivalci insanlara. İçime oturdu, unutamadım o küçük ve çılgın şovu.

Sevgili agresif festivalci kız, sen geçen yaz aylarını hangi ülkede hangi festivalde falan geçirdin bilmiyorum ama burdaki o bir kaç ayı sana armağan ediyorum. Orta parmakları da geri alabilirsin. Çok yardımcı oldun gerçekten hepimize, biz zavallı doğulu gariban müzikseverler senin gibi nevrotik yol göstericiler olmadan birer hiçiz çünkü.

Biraz geç oldu ama bizim burda adet böyle, fakyu tuu.

En güzel şarkıyı da kendime ve bu aşağıdaki beşliye armağan ediyorum. Common people deyince aklıma başka bir şey gelmiyor artık.



8 comments:

  1. ya komik değilmiş esasında zira vay rıspı bilip bilmeden nasıl da çemkirmiş diye söylensem de kıkır kıkır göbeğimi hoplatmak suretiyle gülerek okudum. abla garbın müthiş zeki ve atak ablalarındanmış :D onu da bildim yani. bizigidi koyunlar bizi :D duramıyorum hala gülüyorum!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yani o mu daha salak, 1,5 sene intikam ateşiyle yandığım için ben mi daha salağım bilmiyorum :D
      Ay beni çok bayıyor böyle teatral çıkışlar, zaten evlat acısı gibi oturmuştu 4 bilet parası, bir de elime alkolsüz bira tutuşturdular, yemin ederim dünyanın en mutsuz insanıydım ben o gün. Bu da geldi kulağımıza bağırıp bağırıp gitti. Hayatımda ilk ve belki de son defa Pulp dinlemeye gitmişim, ben onun kadar kolay s.ktir edemezdim festivali. Garb rahatlığı tabi, trene biner gider izler her grubu, ben ya mucize ya da yaşlanmalarını beklemek zorundayım :D

      Delete
  2. Replies
    1. Zarıl zarıl ağladıydım ben bu çaldıktan sonra :D Gittiğim en iyi konserlerden biriydi ve fakat sevinçten, heyecandan falan ağladığım tek konserdi :)

      Delete
    2. Ay fotoğrafı gösterdim merte göbeğini hoplatarak güldü, gülüştük.
      Ne güzeliz yahu, ne güzel insanlarlaymışız.

      Delete
    3. Bu, geçen yaz çekilmiş en güzel fotoğraf :)

      Delete
  3. One Love'ın patlaması fena oldu ya. Elle tutulur müzik festivali zaten çok da yoktu ülkemizde. Şimdi bir ara sıra düzenlenen Rock n coke kaldı sanırım. Ufak tefek metal ve chillout tarzı festivallerini saymıyorum tabii.

    ReplyDelete
    Replies
    1. One Love line up'larında kalbime daha yakın isimler oluyordu genellikle, fena oldu hakikaten. Dedik ama o sene, mesele benim bira içebilmem değildi, mesele Efes'in sponsorluğuydu, dinletemedik. Yarı yaşımda çocuklar "yeaaa bira içmeden duramıyo musunuaaz?" dedi durdu. Ben dururum da Efes niye dursun?
      Valla bu Küçükçiftlik Park fena bir alternatif değil, Interpol falan tıka basa doldurmuştu, Slash ve saz arkadaşları da. Olan ufak tefek bağımsız gruplara oldu herhalde. Ankara'dan ise bahsetmek bile istemiyorum :)

      Delete