January 10, 2014

Cadı Yuvası


American Horror Story: Coven izlemeye başladık, 9. bölümü bitirdik. Önceki sezonlara göre daha az korkunçlu geldi bana, cadıları biraz hafife almışlar sanki ve fakat Jessica Lange'ın yanında hem Kathy Bates hem de Angela Basset var, etkilendim kadrodan.

Bu sezonun kostümleriyle kim uğraşıyorsa lütfen gelip benimle de uğraşsın! Elbiselere, ayakkabılara, saçlara falan bakmaktan bir haller oldum, ergen gibi "Zoe'nin botları episode 4" falan yazıyorum google'la. Botlar da şunlar:


Yani hippie bataklık cadısı mı istiyorsunuz, sofistike şehir cadısı mı, hepsi var. Çabuk gaza gelen bir insan olarak hep siyah giyesim var, bu meseleden bahsettiğim arkadaşım S. "Bu botları alıp fırfırlı etekle, tüllü şapkayla mı giyeceksin? Kotla giyeceksin." dedi sakin sakin. O kadar haklı ki üzülüyorum. Belki bugün biraz çaba gösterip etek metek bir şey giyerim, bakalım.

Dizi New Orleans'da geçiyor, cadıların kendi iç meseleleri haricinde bir de vuducular var, dışardan gelen başka tehditler var falan. Zaten cadı popülasyonuna kıran girmiş, zor zamanlar yani anlayacağınız. Önceki iki sezonu sevdiyseniz ya da korkulu şeyleri seviyorsanız bunu da izlersiniz bence. Ben bütün kostümleri tespit ettim, bir şey beğenirseniz çekinmeyin, sorun. Ben de gidip elbise dolabına bakayım biraz.

16 comments:

  1. bak bu konu da hiç bir bilgim yok.haybeye yorum yazıyorum.bakalım nasıl bir yorum olacak bu.
    ben şu arkadaki şişman teyzenin kostümü gibi giyinebilirim ancak.şişman olduğum için.:(
    bak başörtülüleri de düşünmüşler ,düşünceliler demek ki.gerçekten dediğin gibi .
    çok sevdim ben bu kostümcüleri.lütfen 44 beden istiyorum ben de.sırakarsak 42 de olur.
    ya gidiyorum ben .moralim bozuldu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. 42-44 bedenler ne zaman şişman ilan edildi, valla çok sinirliyim :) 34 diye beden mi olur ya? Ben de 42-44 arası gidip geliyorum ne zamandır, var göbeğim falan, yanlarım var, farkındayım da zamane algısı da çok çarpık. Bir dükkandan diğerine standardı yok bedenlerin, terziye diktireceğim bundan sonra, bozuluyorum biraz bu duruma :)
      Başörtüsü Karayipler vudu modası dizide, o kadın da 55 yaşında, aklım almıyor, taş gibi maşallah :)

      Delete
  2. İlk sezon fena değildi. İkinci sezon korkudan saklancak delik arattı bizlere. Ama üçüncü sezon biraz baştan savma olmuş. Bak 10 bölüm oldu hala dişe dokunur bir şey olduğu yok. Myrtle'ın yakıldığı sahne hariç hiç akılda kalan bir şey olmadı bence. Kaldı ki kadroda yer alana neredeyse her oyuncu çok sevdiğim isimler. Jessica Lange, Kathy Bates ve Frances Conroy bir arada olupta nasıl böyle sönük bir iş çıkarmayı başarmış Ryan Murphy hayret doğrusu ! 10. bölümde Stevie Nicks diziye konuk oldu ^^ Gençken aşık olduğum kadın :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biraz önce gene kıyafetlere bakarken farkettim Stevie Nicks'i. Devamlı bahsediyordu da Misty Day, havası da andırıyormuş çok Stevie Nicks'i. Bakayım 10. bölüme şimdi.
      Yani umarım bu son birkaç bölümde biraz artar tempo, bir şeyler olur da şaşırırız, yoksa hakikaten ilk iki sezonun yanında sönük bu sezon.

      Delete
    2. Stevie'nin gençliği: http://images5.fanpop.com/image/photos/24900000/Early-Pictures-stevie-nicks-24956304-800-1118.jpg Misty'nin aynısı değil mi :)

      Delete
    3. Yaa o hippie elbiseleri falan anlaşıldı şimdi :) Merak ettim 10. bölümü :)

      Delete
  3. Ahh benim gibi ayakkabı canavarı bir hatunun aşık olduğu şeyler bunlar. Hemen yerini de yazatım sana: Mango

    ReplyDelete
    Replies
    1. Off bunlar Loeffler Randall Fenton Buckle Boots'muş, çok ciddi araştırdım ve ne biçim bir marka bu bilmiyorum :) Ama demek ki Mango'da da var, oh oh iyi, daha ucuzdur kesin :)

      Delete
  4. Ben de hayaletli kitap okumak istiyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sana şunu tavsiye ediyorum o zaman :)
      http://www.dr.com.tr/kitap/otranto-satosu/horace-walpole/edebiyat/roman/korku-gerilim/urunno=0000000126434

      Delete
    2. Oha sonunda! Kimse bana güzel hayaletli kitap önermedi.
      Az önce bi blogda 6.45'i yermiş olarak biraz şüpheli yaklaşıyorum ama... Yine de hayalet sevdama yenilebilirim sanırım!

      Delete
    3. Bordo-Siyah'ta da var, zaten bende de o var, 6:45'in de bastığını bilmiyordum, ararken buldum. Niye yermiş ayol 6:45'i? Ben de okumak istiyorum, hangi blog?

      Delete
    4. Ben yerdim.
      O da yermiş.
      Hem çeviri hem imla hataları yapıyorlar. Özensizler sanki birazcık.

      Delete
    5. Ay okuduğumu anlamamışım gene :) Tamam şimdi anladım, valla ben senin yaşlarındayken 6:45'in altın yıllarıydı, ne zamandır kitap almadım onlardan, ne fena. Bu aralar elime aldığım 5 kitaptan en az 3'ünde çıkıyor bu tür özensizlikler, bozuluyorum ben de çok.

      Delete
  5. Ne yalan söyliym cadıları çok severim ama korkuyla bir araya geldiklerinde izleyebileceğimi sanmıyorum. Zamanında çok araştırma yapmıştım cadılar ile ilgili. Hatta tezimi bile cadılar üzerine yapmaya başlamıştım. Sonra hocam alan araştırması için ismini söylemekte her zaman zorlandığım ve nefretengiz bulduğum Massachusetts' e gidebilecek misin paran var mı okul karşılamıyor deyince öylece kalakalıp alternatif tıp'a oradan da tüketim'e yönelmiştim mecburen. O araştırmam sırasında zarla zorla arayıp Cadıların Çekici( Malleus Malefecarum) adlı kitabı almıştım netten:) O zamanlar bu işler zordu. Çok merak ettim ama korku izleyemeyen biri olarak uzak durmaya karar verdim. Belki çok tırsınç olmayan birkaç bölümünü izleyebilirim delicesine merak ettim yaaa. Şu cadıların sabbat gecelerinde vücutlarına sürdüğü yağdan yapmaya bile çalışmıştım o kadar diyim:) İçeriği ve aromasıyla insana ruhun vücuttan ayrılması veye uçuşa geçme hissiyatı verdiği söylenir. Yani uyuşturucu bir nevi işte..Ölü birinin iliği mi ne içerdiğinden kremi tamamlayamamanın verdiği üzüntüyü hala zaman zaman hissederim. Bir daha dünyaya gelirsem cadı olmak istediğimi ileteceğim, ama şu zamanda. Yoksa diri diri yakılasım, bağlanıp suda boğulasım pek yok:) Dizi hakkında biraz bilgi rica ediyorum çok korkar mıyım acep yaaa:(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Düşünüyorum korkar mısın acaba diye, korkmayabilirsin aslında, bir bak ilk bölüme göz ucuyla :) Biraz iğrençli yerleri var, bağırsak mağırsak, valla bilemedim Tuğba, gönül rahatlığıyla tavsiye edemiyorum bak :)
      Bulurduk sana ölü iliği ya, illa insan mı olması gerekiyor? Çalışmak istediğin konuyu çalışamamak ne fena bir şey, cadılarla tüketim arasında uçurumlar var yahu. Akademinin bu tarafı beni çok bunaltıyor. Evet, boşver tezi mezi, biz cadı olalım, eminim daha eğlencelidir :)

      Delete