February 24, 2014

Bilumum Şeyler

Çok şükür yağmur yağıyor biraz, zamansız sıcak havalar kafamı karıştırıyor çok. Lakin ben memnun oldukça köpenkler mahvoldu. Bir havai fişekler, bir de gök gürültüsü, akıllarını kaçırıyorlar korkudan. Kudi en yakın masanın altına girdi, Koko tir tir titreyerek saklanacak yer arıyor, nasıl bir panik anlatamam. Koca köpek büzüle büzüle terrier boyutlarına indirdi kendini. Dramlar, dramlar.

İki gün sonra ikinci cemre suya düşecekmiş, o aralar da patates gibi kökü toprak içinde bitkiler için uygun ekim zamanıymış. Patates pek alçakgönüllü bir sebze, saksıda neşeyle büyüyor. Biraz ekerim diye plan yapıp sevindim, aylardır boş saksılara bakmaktan içim daraldı. Facebook'ta "Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği"ni takip ediyorum, onlar haber veriyorlar cemreleri, ekim-dikim tarihlerini falan.

Leylak Dalı ve Bayansilvia'dan kart geldi, ne güzelmiş bu Piri Reis haritalı kartlar, çok beğendim. Şu yelkenlilerden biri dövme olur aslında, bunu biraz düşüneyim.


Radyoeksen'in gün içinde çaldığı şarkılardan yaz konseri tahmin etmeye çalışmak gibi gerizekalı bir huyum var. Bahisleri Metallica ve Pearl Jam'den açıyorum, hadi bakalım. Metallica aşağı sokağa gelse belllllki yerimden kıpırdarım ama Pearl Jam'e kostümlü giderim, koşarak giderim, ağlayarak eşlik ederim şarkılara. Son albümlerinden şu şarkı çok dokunuyor bana.



Eveth. Gideyim de her ihtimale karşı bir eski yeşil tişört, bir kareli gömlek falan ayırayım kenara. Benim kaderimde de 90'lar nostaljisi varmış. Bu arada Quizup diye bir oyun varmış, hiç haber vermiyorsunuz. Herkesler genel kültür, sinema, şehirler falan dallarında neşeyle oynarken gittim U2 kategorisi buldum, Türkiye sıralamasında ilk beşe girdim, gelin kapışak. Profil fotoğrafımda yeşil biberden bıyıklarım var, hemen tanırsınız.

26 comments:

  1. Ahahaha ne güzel bir tesadüf olmuş, kartı ilk gördüğümde "bu tam 1 minoshka kartı" diye almıştım, çok sevindim beyendiğine,meheh ^ ^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya o kadar beğendim ki kaldıramadım ortalıktan, dur bakiiim belki çerçeveletir asarım :)

      Delete
  2. selam !
    ah valla bu havalar gerçekten insanın kafasını karıştırıyor artık ne nasıl giyceğini bilemiyor insan :)
    kış hiç olmadı ki zaten düzgünce !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello! :) Ay olmadı kış falan hakikaten, bari yağmur yağsa doğru dürüst, azıcık yağıp duruyor saatlerdir.

      Delete
  3. Ben nerdeyim, burası neresi, tadilat yenilen bir şey mi, höyyyt savulun lan yorgunluktan gebercem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tadilat gofret gibi bir şeymiş, öyle duydum ben :) Yarın bir geçmiş olsun kartı yazayım, Ankara'da da devam edecekse bu çılgınlık yardıma gelirim ben, söz.

      Delete
    2. Ankara'da bir tadilat yapmaya kalksak evi kökünden sökmek gerekir, öyle eski ve bakımsız. Kalsın o nedenle, mokumun üstünde otururum 4 ay :) Ama buraya şart oldu, yer kaplamaları elentrink züpürgesine yapışıp ahenkle dansediyorlardı, duvarlar hızla kirlenmekte birincilik almışlardı. Neredeyse Özdemir Asaf gelip boy boylayıp soy soylayacaktı. Onun yerine Kurt Cobain gelip laminat döşedi :) Vaziyet böyle, tadilatsa gofret falan değil resmen acı biber :) Daha dünya iş var, üptüm :)
      Not: Sana o Piri Reislerin ayraçlarından da alayım bir müzeye gittiğimde...

      Delete
  4. Benim melek Paçoz' um da havaii fişeklerden bir de çocukların attıkları maytaplardan çok korkardı. Daha doğrusu ilkinden korkar, ikincisinden (fişekler) rahatsız olup havlamaya başlardı. Bayramlar o yüzden çocuklara yalvarmak komşulardan utanmakla geçerdi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oy güzel Paçoz.. Haklıymış ama, ben de sevmiyorum maytapları. Bizde maytap yerine saksağan var, her gün kıyametler kopuyor havhav :) Saksağanlar da az değil, cama gelip bunlara bakıyorlar, taciz var :)

      Delete
  5. Geldi yine gözlüğünü sevdiğim (Bono) :D Başıma iş gelmeyecekse Metallica tırt grup. Valla. En ufak bir duygu uyandırmıyor bende şarkıları. Salt gürültü. Ki ben heavy metal dinleyen biriyim. Thrash hoşuma gitmiyor. Bir tek Anthrax'ı severim o türde. O da Joey reyisin hatrına. Ve eğlenceli herifler şimdi hakkını yemeyelim. Pearl Jam'in bazı şarkıları güzel ama hiç fanı olamadım. Grunge fazla depresif geliyor bana :/ Ben böyle perukları takalım makyaj yapalım kızlı erkekli, glam takılalım kafasındayım biraz. Mötley Crüe gelse çığlık atarım misal.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çıkmaz o güdük benim hayatımdan, böyle itişe kakışa artık naapalım :D Valla ergenliğimde danalar gibi dinledim ben Metallica, sonra bir gün bir röportajlarını okudum gazetede, Irak işgali, korsan müzik indirme falan filan, bayağı hödük tipler olduklarını farkedip aydınlanma yaşamıştım. Bak zaten o aralar grunge'a kaymıştım iyice, orda daha ince bir ruh var, bana iyi gelmişti. Depresyonuyla, melankolisiyle barışık bir tip oldum, grunge camiasının çok emeği var üstümde :D Diyet yapıyorum, yaza olur glam, şu anda çok tombulum o kadar ışıltı pırıltı ve yarın ölecekmiş gibi parti yapmak için :D

      Delete
    2. Metallica üyeleri evlat olsa sevilmezler :D Bono'yu bile daha çok severim, o derece. Bono da şamar oğlana döndü ahaha. Nese onun yeri ayrı hepimizde. Ne kadar saçmalasa da 80ler ve 90ların hatrına susuyoruz.

      Elton amca da kilolarına rağmen (ki cidden kilolu) hala ışıl ışıl dolaşıyor ortalıkta. Tombul glam akımının öncüsü adam :D Şu kostümünden sonra glam rocktan soğudum tabii:

      http://www.billboard.com/bbcom/photos/stylus//2206659-elton-john-jubilee-london-2012-617-409.jpg :((

      Delete
    3. Ay bu gene normal bir pembiş ceket ayol, şunları naapıcaz? :D http://www.youdontsay.org/Shoeboot/Shoes98.jpg
      Ben şöyle bir şey hayal ettim sen glam deyince:) http://www.moviesteve.com/wp-content/uploads/2013/04/velvet-goldmine.jpg

      Delete
    4. İkinci resimdeki adamı Temaparkın girişine koyacaklarmış :p

      Delete
    5. Ahhahhahahah :D Ayy adam mahvetti hepimizin bilinçaltını-üstünü :D

      Delete
  6. Ay ben o hallerine kıyamam ki köpüşlerin yazın onlara:) Bizim kediciğin de gözleri hemen açılıyor her türlü tıkırtıya:) Gök gürüntüsünden feci tırsıyor. Hayvanlar depremi de hisseder derler güya geçen akşam senelerin en şiddetli depremi oldu minik evimizden dışarı fırladık titreyerek kedicik de fena tırstı ama hiiii. haber vermedi bize:) Dakikalarca yatağın altından çıkmadı. Göbeğim çatladı onu çıkartıcam diye. Yatak taşınıp durmaktan yakında kendini salacak bizim salak da güvenli diye oraya sığınıyor aklım çıkıyor altında kalacak bir gün diye:( Metallica ahhh ne çok dinlerdim bi zamanlar. Şimdi arada yiğit bişeyler çalınca seviyorum sadece metallica yı. Nasıl dinlemişim diyorum o sepultura yok megadeth falan. Kurt'un yüzü suyu hürmetine nirvana ya bişey demiyorum ama gizliden söylemiş olayım bazen ona bile tahammül edemiyorum. Ne varsa gençlikte var anacım. Annem eski nirvana tişörtümü toz bezi yaptı diye kadının üzerine yürümüş küsüp konuşmamıştım. O bezi hala saklıyorum:) Bir de seyahatlerde zorla arabada kaset çaldırırdım metallica falan ayy yazık anacığım babacığıma:) İşte bu yüzden hakları ödenmez diyorlar:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Benim de Metallica svetşörtüm paspas oldu :) Defalarca kurtardım, sonra pes ettim, delik deşik olmuştu. Bir tane de Guns'n Roses tişörtüm vardı bak, o nerde acaba? Seyahatlerde de hiç borum ötmedi benim, kulaklık takıp oturuyordum, zaten ergenliğin şanındandır öyle küp gibi oturmak, kimseyle konuşmamak falan :) Nirvana'yı o zamanlar bile o kadar sevmezdim ama dinlerdim, yeteri kadar kareli gömlekli değildi herhalde Kurt :) Pearl Jam'i hep çok sevdim, ayy odamda posterler posterler, dergi kesikleri, bok püsür. Valla kendi ergenliğimi düşündükçe içime fenalık basıyor, o saçlar başlar, dramlar, ukalalıklar, öhh. İyi ki geçti :) Yani ne kadar geçebiliyorsa geçti, hala biraz gerizekalıyım yoksa ahhahhaa :D

      Bizim köpenklerde hiç iş yok, gerçi burda da pek deprem olduğu yok. Ama hiç güven vermiyorlar valla bakıyorum da. Bir şey olursa da evi terketmek zorunda kalırsak naaparız diye dertleniyorum bazen, hadi Kudi'yi kucaklar koşarım da Koko'yu nasıl kıpırdatırım yerinden bilmiyorum. Canı isteyince bir de 300 kiloymuş gibi ağırlaşıyor salak, kimseye de güvenmiyor, ikna da edemem :)

      Delete
    2. Ayy ben o gün bir vicdan yaptım sorma. Attık kendimizi bahçeye ama hayvancığı bıraktık mı içerde. Pek üzüldüm sonra. Bir dahakine ben de kucaklayacağım sanırım. Kediyi kucaklamak da biraz zor ama bilemiyorum. Sonrasındaki o azabı yaşamaktan da iyi sanırım. Ahh gerizekalı olmayı seviyorum ben bazı durumlarda. Ergenlik halleri en komik hallerim herhalde. Babam dayanamayıp kız gibi ol artık benim gömleklerimi giymekten vazgeç de bir etek elbise falan giy demişti bir gün:) Kuzenlerim de karşılarına beni alıp ölmüş adama mektup yazmayı bırak, doğum günleri kutlama bak etrafta bir sürü adam var deyince ne var ne yoksa yırtmıştım o gün nirvana adına. Ama kalbimden sökememişim o ayrı:) Pearl Jam delisi bir ev arkadaşım vardı, hala delisi o da. Ben de severdim ama delisi olamadım çünkü sonradan keşfetmiştim. Black miydi bir şarkısı vardı hala onu dinlerim ve o aklıma gelir pearl jam deyince.
      'I know someday you'll have a beautiful life,
      I know you'll be a star in somebody else's sky,
      But why, why, why can't it be, can't it be mine?'
      Ama ben bunu kurt için söylüyorum tabi o ayrı:)

      Delete
    3. Of ne yürekler yandı bu Black'le :) Benim de yırtık kotlarım hadise oluyordu düzenli olarak. Bir de kot şortlarım, "ha yavrum daha da kısa kes çoocuum, henüz poponu göremiyoruz, az daha gayret kızım" diye ahhahhah :D Amaaan sopa gibiydim yav o zaman, iyi ki giymişim, şimdi mi giyeydim?
      Ne çok defterim vardı benim de, şarkı sözleri, hikayeler. Aaa bir arkadaşımın rakınrollu anket defteri vardı bak, bir dürtüp sorayım, belki duruyordur, güleriz okuyup. İyi ergenlikler bunlar, tek bir anından pişman değilim bunca sene sonra, biraz Nirvana dinleyeyim bakayım, bu kadar lafını ettik :)

      Delete
    4. Aman o kot durumu bende de oldu bi dönem. Fakir misin kızım derdi ananem, babam hayretle izlerdi:) Zayıfken giydik işte ohhh ama şimdi olsam zayıf gene giyerim valla:) Defterlerimin bir kısmı benim de hala duruyor. Anı defterlerini okuyorum zaman zaman. Birkaç foto çektim blogda yazıcam bir yazı yakın zamanda, peçete koleksiyonumu falan da çektim, anı dolu bir yazı planım var bakalım. Ben de açayım bi nirvana, yeşil çayımı yudumlarken:) Aslında bugün müslüm gürses modundayım ama idare etsin artık kurt:)

      Delete
    5. Bak kaç saattir lafını ediyoruz burda, arkada Radyo Eksen dinliyorum, ne Nirvana kaldı çalmadıkları ne Pearl Jam, gülüp duruyorum. Radyo Eksen dj'leri hatıralarımızı mı okuyor acaba? :D
      Kot yırtmaya da utanıyorum artık ama kendi kendine yırtılırsa yan cebime koy yapar giyerim valla :)
      Yaz mutlaka, merak ettim bak anılar geçidini, peçete kolleksiyonun aktif mi peki? Öyleyse bakarak olayım sağda solda peçetelere.

      Delete
    6. Benim telefon radyom var sadece o da bi çekiyor bi çekmiyor. En olmadı Cezayir müzikleri dinliyorum eski bir filmde oynuyor gibi hissediyorum o zaman kendimi. Veya bir dolmuşta gittiğimi düşlüyorum. Yırtık kot alasım var benim de. Yırtmaya kıyamıyorum da az yırtık olanlarından alabilirim. Yiğitin bir kotunu aşırdım hihii onun üzerine boyayla ve kalıpla beyaz kalpler yapıcam bir yerde gördüm sevdim. Ama beli biraz yüksek kesmem lazım ama kesersem de düğmesini nasıl geri dikicem bilemiyorum bakalım.
      Yazacağım anılar geçidi olsun adı da o zaman güzel başlık:) Aktif koleksiyonum. Buradan da götürüp ekliyorum içine. Gediz de yolluyor bazen. Sen de güzel bulursan çok sevinirim sakla benim için. Epey oldular. Birkaç kuşaktır biriktiriyoruz ailecek valla en son 800 falandı. 1000 olmasını amaçlıyorum:)

      Delete
    7. Tamam o zaman, arkadaşlarımın kolleksiyonlarına katkıda bulunmak daha çok hoşuma gidiyor, ben bir türlü istikrar sağlayamadım bu biriktirme işinde :)
      Ben de Şafak'ınkilerden aşırıyorum arada ama evet onlar daha yüksek belli hep. Evde falan giyiyorum yüksek müksek bakmadan. O belindeki kemer yerini kesince düşmez mi aşağıya kot? Of hiç anlamıyorum bu dikiş işlerinden :) Normal düğme dikersin ama o zaman da ilik açman gerekir di mi?

      Delete
    8. Ben de dış etkenlerden ötürü koleksiyonlarımı elimi tutamadım zaman zaman misal bilyelerim:( Ama iyi biriktiririm. Zira evdeki odamı görsen tımarhane gibi, biriktir biriktir dursun. Onlarca şeyin koleksiyonunu yapmışlığım vardır. Yeni evde iyi organize olabilmeyi umuyorum:)
      kota gelince ben o işi hep terzilere yaptırırdım tr deyken, kendim hiç yapmadım. Kesince tabi bel kısmını bir ilik ve düğme şart. İlik açarız yaa yırtıp:) düğmede çiçekli falan bulurum bi tane. yapamazsam terzi var ona yollarım diyorum önce bi deniym de çünkü kesin aklımda kalır denemezsem:) Sana haber veririm bu akşam yapıcam:) şu whatsapp'ın olmadı mı yaa foto yollardım aşama olaraktan:):)

      Delete
  7. quizup ve u2 kisminda laptop'u kenara birakip ikiye katlanip guldum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memleketimizi başarıyla temsil ediyorum, 3.yüm şu anda. U2 kategorisinde world's best olan adamla oynadık, yendi beni, hemen rematch yolladı, gene yendi 1 puanla. Sonra da "well played mina" diye mesaj attı ahahhahaha :D Çok şükür yalnız değilim yani :)

      Delete