March 21, 2014

Nihilist, Egzistansiyalist, Pasif Direnişçi Apartman Yöneticiniz

Yazmayı unuttum, apartman yöneticisi oldum ben.

Elegan muhit olduğumuzdan pastanede toplandık. Barbar Conan evden "sakın yönetici falan olayım deme!" diye yolladı, hiç öyle bir şey dememiş gibi yönetici olup geri geldim eve. 2 gün kadar da sakladım bunu, merdivende komşu tebrik edince öğrenmiş. O komşuya da burdan seslenmek istiyorum, neyini tebrik ediyorsun allahaşkına yöneticiliğin?!

Neyse, aile saadetimiz sallandı bir miktar ama ben bu yola hizmet için çıktım mehhehhe. İlk icraatım olarak zaman zaman taşan kanalizasyona baktıracağım, bir de apartman kaymış biraz, çatlaklar var, bunlar hep hallolacak. Yalnız fiyat vermeye gelecek usta eve çaktı beni bütün gün, şu saat oldu hala ses yok. Pek ciddiye alınmıyor olabilirim. Zaten ne kanalizasyondan ne de çatlaktan haberim vardı, en üst katta oturup evden mümkün olduğunca çıkmayan biri olarak en çok güvercinlerle iletişimim var.

İşte apartman yöneticiliği, akabinde ihtiyar heyeti, belki muhtarlık falan, bundan sonraki kariyer planım bu. Sevelim sevilelim, dünya kimseye kalmaz; apartman da çocuğunuz varsa ona, yoksa yeğenlere falan kalır, bu konuda da itişmenin bir faydası yok.

(Fotoğraf, çok sevdiğim bir traktör römorkudur. Maraş, 2011)


25 comments:

  1. Replies
    1. Ahhahhaha :D Ya usta da gelmedi, umarım vidanjör çağırmak zorunda kalmam, öyle bir haftasonu hayal etmiyorum hiç :)

      Delete
  2. öhommmm....güvenliğin sonundaki yaprak tesisatı tavsiye ederim, çok candanlar.
    biraz iddialı olacak, ohaaa bu da nerden çıktı, ne alakası varrr diyebileceksiniz belki ama bayyaa benzer şeyleri yaşıyoruz gibi geliyor bana.
    bu arada apartman yöneticisi olarak ben aidat ödüyorum, ödememem gerektiğine inanıyorum.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bakayım Yaprak Tesisat'a, apartmanla bahçe birbirinden ayrılıyor, onu da hallederler mi acaba? Aidat 35 liraydı, 40 yaptık, öderim ben, zaten beş kuruş birikmişi yok apartmanın. Bir hesap açmak istiyorum faturalar otomatik ödensin diye, apartman adına hesap açılıyor mu, bir fikrin var mı?
      Aklıma sen geldin defterleri, makbuzlarımfalan yüklenip eve dönerken :) Bak bir dahaki seçimlere muhtarlık müessesesine de el atalım, bence süper

      Delete
  3. Yihhuuuu, yönetici arkadaşım oldu. Pek mutluyum, çok kutluyum :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehhehe dik durayım, eğilmeyeyim, bu apartman benimle :)

      Delete
  4. ahh can evimden vuruldum, sabaha kadar apartman yöneticiliğinden bahsedebilirim.:
    1 - kesinlikle apartman hesabı açmalısın ve otomatik ödemeyi yapmalısın. bankaya giderken karar defterini, apartmanın kaşesini ve kimliğini yanına almalısın. bir tane de bankamatik kartı çıkartabilirsin para çekmek için.
    2 - karar defterine interaktif işlem yapma yetkisinin sana verilmesi ile ilgili bir madde yazdırırsan bankaya gitmeden bankacılık işlemlerini yapabilirsin, hesapalrı kontrol edebilirsin vs. bu madde yoksa bankalar yetki vermiyor.
    3 - kapıcı varsa muhakkak ve muhakkak sigortalı olmalı, internette biraz araştırma yaparsan milyon tl lik davalar açılmış bu durumla ilgili. avukat bize "devlet ceza kesecek yer arıyor, aman dikkat" demişti. maaşı da banka aracılığıyla yatırmalısın ve verebiliyorsan muhakkak kapıcıya maaş bordrosu vermelisin. ayrıca kapıcıya haftada bir gün izin vermelisin. bu işlerden direk sen sorumlusun.
    4 - apartmana acil telefon numarası, "dikkat kaygan zemin" levhası gibi güvenlik ile ilgili uyarıları asmalısın, apartman risk değerlendirme dosyası hazırlatmalısın (eski yöneticiden biliyorum).
    5 - solfasol gazetesi ne kadar güzel, bence bunu yaşatmalıyız.
    6 - muhtarlar yaşadıkları mahallenin muhtarı mı olabiliyor acaba, eğer öyleyse ben karşının muhtarı olabilirim, cinnahın öbür tarafındayım ziraaaa. bu arada sizin mahalle muhtarı olan leydi muhtar imgesini yıkıyor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay çok teşekkür ederim ya, çok işime yarayacak bunlar. Solfasol konusunda da katılıyorum sana, geçenlerde gazeteleri paketlemek için yardım istediler, tamamen unuttum gitmeyi, bir dahakine gideceğim. Buldukça alıyorum, abone olayım bari di mi?
      Muhtarın o mahallede oturması gerekiyor galiba, çok da emin değilim. İstedim ki bizim mahalleden de genç biri aday olsun, Barbaros Mahallesi muhtar adayı falan gibi, olmadı. Herhalde leydinin rakibine vereceğim oyumu, leydinin ekibi karalama kampanyası yaptı kapı kapı, hoşlanmadım.

      Delete
  5. hahhahahahahahahah halk arasında bence en saygı gören title'lardan birisi apartman yöneticiliği. Belli bir zamandan sonra imla hatasız A4 yazıları asacaksın girişe. Bunun bir de bir üst level'i var, o da Site yöneticiliği. Onun için saçların röfleli olması gerekiyor ve leoparlı şal takman gerek. Gerçi leoparı seviyoruz. Saçlar ne durumda ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bir-iki yazı astım, sonra geçerken tekrar okuyunca güldüm, toplantı ilanı mı eylem çağrısı mı belli değil :) Saçlarım belime indi, uçlarında boya artığı var ama her türlü leopar mevcut. Umarım hayat beni bir siteye sürüklemez ama ya, tavuk falan beslemek istiyorum ben :D

      Delete
  6. Allah seni Mina :D
    Adam biliyo tabi başına gelecekleri ahaha

    Ben seni mimledim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Biliyormuş da uyarmış hakikaten :D E ama apartmanın yaş ortalaması 350, naapsın insanlar, eninde sonunda iş başa düşecekti :)
      Okudum mimi, yapıcam ilk fırsatta, çok gerizekalı anılarım var tabi ki.

      Delete
  7. Hayırlı olsun diyemeyeceğim. Biraz dertsiz başa dert almışsınız gibi olmuş ama her işte bir hayır vardır tabii. :D Allah kolaylık versin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahhahhahha :D Of nasıl gözümde büyüyor aslında tadilattı, aidattı falan ama birinin yapması lazım bu işi de. En kötü ihtimal saykodelik anılarım olur, hepimiz güleriz :)

      Delete
  8. Ooo yönetici oldun, tebanı unuttun :p Bizse burda "en büyük başgaan bizim başgaan" diye slogan atalım.. Sen de Mansur gibi 32 dişini gösteren bir poster hazırla bence :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mansur'la selfie çekmek istiyorum, bence bir adım daha yakınım o selfie'ye artık :D

      Delete
  9. Ay valla yönetici hanım çok tebrik ederim seni:) Yönetici mevzularında pek komik zamanlar geçirmişliğimiz vardır ailecek. Senin süper katkıların olacağına eminim ama apartman ahalisi bu yenilikleri nasıl kaldıracak bilemiyorum. Sizin apartman sakinlerini çok meral ettim valla. Çiçekler falan da koysan eksen ne harika olur yaw:) Arada bu yöneticilik maceralarını yazmalısın merak ederim çok ben. Toplantıları da anlat. Bir kere eniştem dayanamayıp toplantıda komşunun birine yumruğu çakmıştı koca adam aahhaa inanamamıştık. Maceralı zamanlar olacak gibi..Öperim:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehhehe, yeni bir macera kapısı açıldı valla sıkıcı hayatıma :) Terasta ağlayan birkaç ağacı aşağı bahçeye dikeyim diyorum, zemin kattaki iş yeri de çiçek ekmek istiyor, anlaşacağız herhalde bahçe konusunda. Toplantılar sakin geçiyor, galiba en genç apartman sakini benim zaten. Burnumda halkamla ve iki öküz köpeğimle yönetici olmamı teşvik eden komşularıma da selam yolluyorum :) Öperim ben de!

      Delete
  10. Hayırlı olsun da dikkat et paralel yapılanmaya falan:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Annem var paralel yapılanma olarak, şu anda bodrum kattaki depoyu teftiş ediyor. Bizim daire annemle benim üzerime diye sesimi çıkarmıyorum şu anda ama ilerde ters düşersek tam gaz saldırırım, en fazla bebeklik fotoğraflarımı çıkarabilir ortalığa ehhehheheh :D

      Delete
  11. Harika bir ilgi alani. Tebrik eder, devamini dilerim. Yilbasinda girise xmas tree koymak, her bahara ozgu ayri konsept cicekler dikmek, sokagin en tatli tekirleri icin daimi bir kraker-sut coffee house'i insa etmek, giris panosuna yaklasan metallica manover konser ilani koymak, vb turu gerekli seyleri yapcagina eminim. Simdi angara apt asansor yoktur, olsa karisik bir kaset doldurtup onu da calardin ehehe. Yakisir yakisir hayde bakem geliriz bir ziyaretine. Kolay gele guzel yuzlu guzel huylu arkadasim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok teşekkür ederim! :D Bak bunlar hep ne güzel fikirler. Arka bahçede bir miktar kedi evimiz olması lazımdı, ne zamandır bakmadım, bakiyim bir. Asansör yok tabi ki, kendi sesimden bir kaset doldurup çaldığımı hayal edip eğlendim ehhehhe :)
      Gelin hakikaten bir ara, şu terası toparlayayım, çiçek miçek ekeyim ben de. Salıncağımız var, sallanırız.

      Delete
  12. Ya bak ben yokken neler olmuş. Apartman adına sevindirici bir durum. Gözümün önüne merdivenleri pırıl pırıl, bahar kokulu, trabzanlardan bilimum çiçekler sarkan barış dolu bir apartman geldi:)Bence bazı apartmanların senin gibi zihniyetlere ihtiyacı var. Evin ön cephesine seçim afişi astırıp, beni karanlıklara gömen bir yöneticiye sahip apartmanımızın da.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay daha estetik meselelere gelemedik bile, yerlere çömüp kanalizasyon çukurlarına bakarak vakit geçiriyorum. Ustalar gelmedi, kimse fiyat vermedi. Apartmanın su deposuna kafamı soktum, şu güne kadar kolera olmamış olmamızın şaşkınlığı içindeyim :D Bakalım, herhalde saçlarıma aklar düşecek iyice bu süreç boyunca :)
      Seçim afişini katlayıp kapısına bırak, bitti artık o tantana.

      Delete