July 19, 2014

Üçgenlerden Üçgen Beğenmek

Caravaggio biraz daha bekleyebilir, araya başka bir şey sokacağım. Çok cahiliz allahım, çok cahiliz. Yani bu internet falan varken nasıl böyle patates gibi kalınabiliyor bilmiyorum. Bütün münakaşalar da sloganlar üzerinden yürüyor, en ufak esintiden gaza gelen insanlar olmuşuz.

İsrail hükümetinin yediği boklara protesto olsun diye Hitler'i çağıran kumpir beyinli kardeşlerim, size sesleniyorum. Hitler'in gelmesi durumunda, hani olur da bir şekilde kaşımız-gözümüz-seceremiz tutar da "etnik olarak istenmeyen öğe" ilan edilmezsek ki çoğumuz alabildiğine kara kafalıyız, esir işçi olup ölümüne çalıştırılacağımızı düşünmüyor musunuz lan hiç? Yani hiç mi okumadınız? Nazi dönemiyle ilgili bildiğiniz şeyleri hep o kanırtmalı Hollywood filmlerinden mi öğrendiniz?

Hemen toplama kamplarında kullanılmış olan kimlik sistemine bakalım o zaman, bakın bunu wikipedia'dan aldım, öyle derin bir araştırma falan değil.



Kimleri istememişler mesela? Çingeneleri. Çingene değilsiniz, peki.

Politik muhalifler var? "Bu yaptığınız insanlık suçu" diyenler, komünistler, sosyal demokratlar, sendikacılar, kampa yollanması %100 ihtimal olan komşusunu saklayanlar; olan bitene herhangi bir şekilde "Höst!" diyenler, şairler, yazarlar. "Ben sesimi çıkarmam, zaten bayılıyorum diktatörlere, mutlak güç içimi bir hoş ediyor. Ses çıkaranlar hep anarşik" diyorsunuz, peki. Birilerinin sizi iftirayla ihbar etmeyeceğinden de eminsiniz yani? Peki.

Homoseksüeller? "Onlar zaten insan mı?", değil mi? Çürüsünler toplama kamplarında.

Asosyal denilip kamplara tıkılanlar? Zihinsel-fiziksel engelliler, dilenciler, savaşmayı reddedenler, alkolikler, fahişeler? "Oh oh ne güzel, şöyle iyice bir temizlensin ortalık", peki.

Ve tanıdığınız, sevdiğiniz hiç kimse bu yukardaki kategorilerden birine girmiyor, öyle mi? Ne güzel. Ne kadar normalsiniz, tebrik ediyorum, hiçbir üçgene sokamadık sizi. İşte belki lacivert üçgen, zorla çalıştırılanlar, göçmenler falan.

Ha zaten buraya çağırmıyorsunuz, istiyorsunuz ki İsrail'e gitsin Hitler, orayı Yahudilerden temizlesin. Hitler'in Filistinlileri kurtaracağını düşünüyorsunuz ahhahhhahha, ay sinirlerim bozuldu, kusura bakmayın.

Siz burda kıçınızın üstünde oturup Hitler resimleri paylaşırken, Kudüs'ün göbeğinde "Kahrolsun Siyonizm" pankartı açıp bir de üstüne ırkçı hemşehrilerinden dayak yiyen bir İsrail vatandaşı ölsün, umrunuzda değil yani? Bir de geydir meydir allah bilir, önce pembe üçgenini taksınlar, sonra ölsün.

O zaman Bosna'da olanlar da gayet normaldi sanırım, madem beğenmediğimizi topluca öldürmek mübah, ha? Yanlış mı anlıyorum? Anneannemin kızkardeşi, onun çocukları, çocuklarının çocukları yoklar ulan savaştan beri. Bulamadık ailemizin bir kısmını, yaşadıkları yerlerden sağ çıkan olmadı. Avrupa'da bir yerlere kaçmışlardır diye umut ediyoruz yıllardır. Yıllardır facebook'tan soyadı tutan insanlara mesajlar atıyorum, belki bir haber alırız diye. Sırplardan nefret ediyor muyum peki? Etmiyorum ulan, etmiyorum. Fikirden nefret ediyorum, ırkçı genellemelerden nefret ediyorum, savaştan nefret ediyorum. Savaşlar, Hitler gibi ruh hastalarının etrafına toplanan sizin gibi aptallar, ırkçılar, cahiller ve tabi bir de para-güç sahipleri yüzünden çıkıyor. Yeri gelmişken bir daha sorayım, zamanında toplanan Bosna'ya yardım paraları nerde?

Sizin Filistin'e vereceğiniz desteğe sıçayım. 50-60 senedir işgal altında Filistin, zaten her gün yavaş yavaş ölüyorlar, İsrail iyice kudurunca kabaran hassasiyetiniz ne güzel. Devletimiz çatır çatır bütün ilişkilerini korur, İsrail'in mevcudiyetini maddi-manevi beslerken, Türkiyeli Yahudilere musallat olan öfkeniz ne güzel. Biz üç gün koka kola almayınca batmıyor İsrail, aklınıza gelen protesto ne güzel.

Bu anti-İsrail abilere de özel bir mesajım var; hepiniz sünnetlisiniz, biliyorsunuz Yahudiler'de de sünnet var. Nazi döneminde 3 saniyelik bir sünnet kontrolüyle çatır çatır Müslüman da öldürdüler, öyle kendinizi izah etme şansınız falan yok. Pipi kontrolü var. İnanması güç biliyorum ama Kızıl Ordu'dan kaçan, önce Nazilerin eline, akabinde de toplama kampına düşen, bir Türk diplomatın çabasıyla kamptan kurtulan, Amerika'ya kaçıp teyzemle evlenen bir eniştem vardı benim. Karaçay Türkü. Kolunda toplama kampı esir numarası dövmesi falan. Kaçarken kaybettiği kardeşini aradı yıllarca. Gazete ilanları, Yahudi cemiyetlerine gidip gelmeler, yıllarca. Sonunda kardeşiyle birlikte esir düşen ve aynı trene tıkılan bir adam kapılarını çalmış bir gün. Trende bir itiş kakış sırasında Alman askerler pantolonunu indirmiş, "Müslümanım ben" demiş, dinlememişler, kafasından vurmuşlar. Rayların kenarında bırakmışlar, mezarı yok. Hikayesini, öldürüldükten 40 sene sonra öğrenebildik.

Faşizm 1930'larda 1940'larda ne ise hala o. Faşizm aradan masumları, iyileri falan seçmiyor, herkesi dümdüz ederek yoluna devam ediyor. Bakın doğma büyüme buralı biriyim, benim hayatıma nerelerden girmiş etnik temizlik. Allahaşkına, hiç mi ders almıyoruz felaketlerden?

Yarım saate Güvenpark'ta toplaşma var, Filistin'e destek için. Halklara değil devletlere düşman olalım gözünü seveyim, topluca kuduz olduk, bunun sonu hiç iyi değil.

12 comments:

  1. Güven sayesinde gördüm yazını , harikasın. Kumanda panelimde sorun var yeni yazılar görünmüyor. Duygularımı o kadar güzel anlatmışsın ki helal olsun , gelip şöyle şap diye öpesim var seni. Ben de Çeçen asıllıyım , daha ham bir kişilikken tüm Ruslardan nefret ederdim. Sonra anladım ki milletlerden değil devletlerden nefret edebilmeli. Yazını orada burada paylaşmam lazım.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de yazdıklarımı göremiyorum, nesi var blogger'ın bilmiyorum valla kaç zamandır.
      Yemin ederim biliyorum, çok zor "Ruslardan nefret etmiyorum, Sırplardan nefret etmiyorum" diyebilmek. Mazlumlar için adalet sağlanmadı çünkü, hesaplaşamadık. Adalet olmayınca da kuduzluk devam ediyor işte.
      Teşekkür ederim, belki bir gün öpüşürüz :)

      Delete
  2. filistinde müslüman insanların ölümüne üzülen insanların sayısı, insan ölümlerine üzülen insanların sayısından o kadar fazla ki.
    ve şöyle de bir durum var; israilin yaptıklarından tüm yahudiler, museviler sorumluysa müslümanların yaptığı her şeyden de biz diğer müslüman sorumluyuz bu durumda? ne bileyim ışid olsun, mısırda muhalifleri meydanda kurşuna dizen liderler olsun, güney afrikada iç savaşta ölen, kaçırılan, tecavüze uğrayan insanlar olsun, diyarbakırda günlüğüne çiçek resmi çizen ve türk-müslüman-polisler tarafından tecavüze uğrayan çocuklar olsun..
    tabii şunu da sormak lazım bir müslüman müslümanı öldürürse neye üzüleceğiz, kime hak vereceğiz?
    adalet, adil olmak bu kadarlık bir mesele mi?
    taraf seçmek, bir gruba dahil olmak ve o grupla ebediyen aynı fikirde olmak mı adalet?
    temelde mesele insan olmak. etnik köken, din, dil, ırkın ne önemi var anlayamıyorum. ulusalcılar ayrı, islamcılar ayrı dangalak.
    bir türlü ortak noktanın farkına varamadık gitti! suçsuz insanlar ölüyor mesele bu. suçsuz insanın, masum olan insanın öldükten sonra ne dininin ne de ırkının bir önemi kalıyor. geride umudunu yitirmemek için en ufak anıya sığınan yakın-uzak insanlar kalıyor mesele bu.
    sanırım bizler böyle insanları gördükçe insanlığımızdan utanmayı unutmuşuz, o kadar unutmuşuz ki o benim dinimden değil, o benim milletimden değil gibi bahaneleri içselleştirmişiz.
    çözüm düşünüyorum o da yok. o kadar iletişime, öğrenmeye kapalıyız ki. vah ki ne vah.
    acilen bir big bang ya da uzaylı istilası talep ediyorum ki insanlık olarak topluca yerin dibine girelim!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Şu geldi aklıma: http://37.media.tumblr.com/tumblr_luuvx2xXpb1qzs21lo1_500.png
      Ay bilmiyorum. Bak kalktım gittim Güvenpark'a, 20 dakika geç kalarak. Parkta kimse yoktu. Telefonumu da evde unutmuşum, deli danalar gibi dolandım Kızılay'da. Çevik gördüm bir öbek, onların peşine falan takıldım, bunlar nereye gidiyorsa insanlar da ordadır diye, o da olmadı, çevikler yuvalarına dönüyormuş. Canına yandığımın TKP'si götüm gibi çağrı yapmış. Meğer Necatibey'den başlamışlar da Güvenpark'ta basın açıklaması olmuş da ordan Nazım Hikmet Kültür Merkezi'ne yürünmüş de cart curt. Güvenpark yazdınız ama çağrıya? Ben protesto ararken bitmişmiş zaten. Ne diyeyim?
      Mısır konusunda edecek tek lafım yok, ne diyeceğimi bilmiyorum çünkü. Kafama sıçayım ki bir toplu tecavüz videosu seyretmişliğim var geçen sene, o gece ekranın karşısında aklımın birazını kaçırdım. O adamlar insan değildi. Ağzımı açasım gelmiyor Mısır falan.
      Işıd zaten sünni öldürmüyor sanırım, sünni olmayan bütün Müslümanlara da hakaretin bini bir para olduğundan memleketimizde, görmezden geliyoruz. Zaten o kadar çok kesik kafa videosu seyrettik ki gerçekten dehşete bile kapılmıyoruz artık.
      Velhasıl, bilmiyorum ben de. Bütün üçgenleri üzerime dikip yorganın altına saklanasım var.

      Delete
  3. İnsanlara ve geri kafalılıklarına o kadar sinirliyim ki artık gözümü kapatmaktan başka bir çare düşünemiyorum yorulmamak için.
    Son zamanlarda okuduğum en "doğru" ve "gerçek" yazıyı yazdığın için teşekkür ederim. Umarım bir çok kişi tarafından okunup anlatmak istediklerin anlaşılır.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bahsi geçen zümrenin bir şeyler okuyup da üzerinde düşünmesi benim de temennim :) Belki biraz yol alırdık, biraz hafızamız olurdu, biraz utanma falan olurdu.
      Reca ederim, okuduğun için ben teşekkür ederim esas.

      Delete
  4. yüreğimiz bu acılara nasıl dayanıyor bilmiyorum.
    öyle güzel anlatmışsın ki alnından öpüyorum.
    şu an filistindeki bebekler ölüyor diye ağlıyorum.
    yarın israilli bebekler öldürülse ağlarım.
    başka türlüsü vicdansızlık olmaz mı?

    tüm ırkçı devlet başkanlarından nefret ediyorum.
    dünyanın içine sıçtılar.kendi pisliklerinde boğulsunlar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sıçtılar valla, elbirliğiyle hem de. Bizim de ruhumuza sıçtılar. Küçükken haberlerde İran-Irak Savaşı'nı verirlerdi, ona ağlardım, ne bitmez felaketmiş yarabbi.

      Delete
  5. Senden her anlamda o kadar güzel seyler öğrenip öyle farklı bakış açılari ediniyorUm ki hala yüreği güzel kalmış temiz insanlarin varlığını bilmek çok güzel. Yazdıklarına, yüreğine, bildiklerini paylaşma, anlatma, aydınlatma arzuna sağlık.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaa çok teşekkür ederim, yorumunu okuyunca sanki daha az delirmişim gibi geldi. Yoksa kendi kendimi yiyiyorum bilgisayarın karşısında.
      Elbirliğiyle hafızamızı tazelersek eğer, daha diplere batmayız belki bu bataklıkta. Benimki de bir umut :)

      Delete
  6. Filistinlisi, Yahudisi, Alevisi, Sünnisi, genci, yaşlısı herkes ölüyor bu coğrafyada. Havasından mıdır suyundan mıdır bilinmez, bir öfkedir, kindir almış başını gidiyor. Bulaşıcı bir şey herhalde. Tam bir yerde sorun çözüldü diyorsun, başka yerden patlak veriyor.

    Eylem işine gelince.. Daha geçen gün (cuma mıydı) Güvenpark'ta eylem vardı. Katılım çok azdı ve gelenler de "boyun eğme" pankartlı gençlerdi. Malum "kefenliler"den ses seda yok gene. Büyük ihtimalle klavye başında kahramanlık masalları yazıp, zihinsel mastürbasyon yapıyorlar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boyun Eğmeciler TKPliler, bu sefer kalabalık da olmuş anladığım kadarıyla ama benim gibi duyup gidenler geride kalmış hep. Kefenliler de iftar sonrası-sahur öncesi gidip elçiliklerin bahçe demirlerine tırmanıyor, yumurta falan atıyor. Polis müdahale etmiş, çok şaşırmışlar, twitter'a "Polis yaşlılara bile toma sıktı" yazmış birileri, dalga malzemesi olmuş.
      Bu Orta Doğu'nun halini bir okusam aslında, derli toplu bir şekilde. Yakın tarihi falan doğru dürüst bilmiyorum, Assur Kralı II.Sargon geliyor aklıma ki onu da alıp bugüne getirsen kesmedik kafa bırakmaz.

      Delete