August 29, 2014

Resimdeki Urfalıyı Bulunuz

Birkaç ay önce Urfa'ya gidip kalabalıktan ve turistlerden şikayetlenmiştim. Çok manidar bir fotoğraf var, arkadaşım çekmişti, onu şaapıcam.

Burası meşhur Gümrük Han'daki kahve. Fotoğraftaki tek (rakamla 1) Urfalıyı bulunuz.


Bulamadıysanız yardımcı olayım. Gösterdiğim hiçkimse bulamadı zaten.


Yıllardır tespih falan satar bu amca hanın o köşesinde, arada gelir oturur kahve içer kemik çerçeveli dev gözlükleriyle. Turist dalgasıyla sıkışıvermiş oracığa. Umarım ona yaramıştır bu kalabalık.



Bana kalbini tost yapıp sunan Urfa'yla hislerimiz karşılıklı. İlgi ve akın biter, ben gene giderim, gene severim. Hep severim. Katip arzuhalim yaz yare böyle.


19 comments:

  1. Replies
    1. Tostun hakkını yeme, adeta sanat eseri tost.

      Delete
  2. Vayyy tost ne güzel olmuş zaten açım şuan bak canım çekti şimdik :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Of ben de açım ve yerleri paspaslamam lazım. Biri bize kalpli tost yapsın! :D

      Delete
    2. kokoya söyle o yerleri paspaslasın sen karnını doyur emi :) :)

      Delete
    3. Ahhahaha :D Yerleri paspaslamadığı gibi bir de dışarda saksı kazıyıp o ayaklarla içeri girdi. Ben de pilav yaptım :)

      Delete
  3. Ben de bu yaz Urfa'daydım ama kimse bana böyle tost yapmadı :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bir daha gidersen tarif edeyim kalpli tostun yerini :)

      Delete
  4. Sanırsın kırk kere gitmiş, ömrümün bir bölümünü orada geçirmişim. Nerdeeee? Ama öyleymiş gibi bir özlem sardı. Aşk gibi birşey. Gümrük Han. Ve civarındaki çarşı ve esnaf.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay Mardin'e de gitsek, şu güzel evin iki odasından birinde kalsak. Bahçelerinde kedi de var, bir süredir takip ediyorum o evi :) Arabayla geze geze gitmeyi çok istiyorum, bir türlü olmadı.

      Delete
    2. Ah o eve bittim ben ya...Hayal bile edemiyorum.

      Ama arabayla gitmeye korkarım doğrusu. Hem kullanmayı bilmiyorum hem de rehber Urfa civarında çok tehlikeli bir yer olduğunu söylemişti geçerken, buralarda çok oyalanmayın yalnız gelirseniz hatta hiç geçmeyin mümkünse filan demişti.

      Delete
    3. Benim de ne ehliyetim var ne araba kullanabiliyorum, barbar kocam sürer diye planlıyorum hep :) Tahmin ediyorum rehberin ne demek istediğini, bize bir şey olmaz, valla bak. Beni tek korkutan şey güneş çarpması ve ishal oldu hep, başka da bir şey olmadı. Esnafın bir kaşık kuru kahveye limon sıkıp zorla yedirmişliği var bana, kucaklanıp hastaneye taşınmışlığım var eczanelerden ahhahha :D Bir şey olmaz, Urfa bizi kollar.

      Delete
    4. Bende ehliyet var da sürmeyi bilmiyorum. Bize bir şey olmaz dediğin geçende iki motosikletçi ölmüş ya oralarda. Hatta öldürülmüş. Arabayı sakın ola durdurmayın hatta yavaşlatmayın filan demişti rehber. Baya bir tırsmıştım. Ki tırsak değilimdir normalde.
      Turun yüzde elliden fazlası haşat oldu gezide ben ve bir kaç kişi daha babalar gibi kaldık :D Ki bazısı hastaneye taşındı filan yani. Ama Mardin'e gidelim hakikaten, o evde kalalım. Ama önce benim bir evi taşıma durumum var. Onu halletmem lazım.

      Delete
    5. Halfeti'de evet, o kadar üzüldüm ki. Benim buralarda sevgiyle bahsetmem, oraların vahşiliğini azaltmıyor tabi. Gene de bunun bölgeye has bir vahşilik değil, memlekete has bir ahlaksızlık olduğunu düşünüyorum, ne İstanbul'da öldürülen Sarai'ı ne de Pippa Bacca'yı unutabilmiş değilim. Urfa'da gece bir saatten sonra tek başıma sokağa çıkmam mesela, hiç çıkmadım. Halfeti'ye de ilk sular yükseldikten sonra gitmiştim, 2001'di galiba. Bir de bu sene gittim işte. Yazarım belki bir ara, beni hiçbir kuvvet götüremez artık Halfeti'ye, korkunç bir hayal kırıklığıydı.
      Yaaa demek sapasağlam atlattın turu :D Demek ki senle gidersem kafamdan su dökenim, gölgeye çekenim, olmadı hastaneye götürenim olacak, çok sevindim bu işe :D
      İstanbul içinde mi taşıyorsun evi?

      Delete
    6. Sevgiyle vahşeti yumuşatmak. Anca bir kaç kişi kalkışır buna :) Ah Fermina...
      Ben Antep'te çıktım gece tek başıma, az kaldı kötü yola düşüyordum, anlatırım bir sefer. Nasıl süt dökmüş kedi gibi otele döndüm bilsen. Atladığım gibi taksiye doooğru otel.
      Ay hastanelik olmayalım gözünü seveyim...
      Nasıl yani Istanbul içine mi, aşkolsun hiç takip etmiyorsun blogumu. Güney'e taşınıcam ev bulursam. Bahçeli ev sevdasından hep. Balkonsuzluktan. Betonlar içinde boğulmaktan. Gürültüden kafa kalmamasından.

      Delete
    7. Ay olur mu yav, tabi biliyorum güney planını. Sen gidiceksin biz de gelicez peşinden diye konuşmadık mı? :D Bu kadar hızla gidecek olmanı sindirememişim ben anlaşılan :) Olaylar hızla gelişiyor, şaşkınım ❤️

      Delete
    8. aaa doğru ya...çıkmış o aklımdan. :)))

      Delete
  5. Arkadaş kimse bana böyle tost yapmadı :(( Adana, Hatay'ın doğusuna henüz geçmedim, rezilim. Durumlar müsait olsun Antep, Urfa düz gidicem. Oraları öylesi merak ediyorum ki.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay bana da kimse böyle tost yapmamıştı buraya oturana kadar, çarşının az dışında nargileci-kafe gibi bir yerdi. Git valla, ben de gitsem bir daha, iş-güç olmadan, sadece gezmeye.

      Delete