September 17, 2014

(3) En Sevdiğim Kitap Serisi


"Mehehhe en sevdiğim seriye Yüzüklerin Efendisi yazarım" diye dolanırken, seriyi okumadığımı, sadece filmleri seyrettiğimi derin bir üzüntüyle farkettim. Lemony Snicket'in Talihsiz Serüvenler Dizisi aklıma geldi, hem esprili hem de alabildiğine kasvetli, bayılarak okuduğum bir seriydi. İyi hiçbir şey olmadı 13 (tabi ki 13) kitap boyunca.

Ama sonra Georges Simenon'un Komiser Maigret serisinde karar kıldım. Yan tarafta papyonuyla, piposuyla yazarı görmektesiniz. Simenon 1903 doğumlu. Günde 60-80 sayfa yazarmış, yazdıkları 550 milyon kopya basılmış.

Komiser Maigret serisi 75 roman ve 28 kısa hikayeden oluşuyor, ne kadarını okudum bilmiyorum ama buldukça okudum, çok da severek okudum. Esas meraklısı babam, kitaplar da onun zaten.

Tam eski usül polisiye bu seri. Mesela Agatha Christie seviyorsanız, Maigret'yi de seversiniz. Merdiven çıkmaktan itinayla kaçan, yürümekten pek hoşlanmayan, iki adımlık yere arabayla gitme konusunda ısrarcı Maigret, katiller sapır sapır adam öldürüyor bile olsa ikindi sandviçinden, akşamüstü konyağından, akşam yemeği altlığından falan vazgeçmeyen bir karakter. Tam olaylar almış başını giderken bir bakarsınız ilk kafeye çökmüş bir kadeh bir şey içiyor.

Yeme-içme konusundaki prensipleri ve merdiven fobisi bir yana, olayları tıkır tıkır çözüyor Komiser. Yanlış hatırlamıyorsam bir-iki macera var suçluyu yakalayamadığı, onları da çok sevmiştim.

Saatler gece yarısını vurmadan, çelınc balkabağına dönüşmeden yolluyorum yazıyı. Haydi bakalım.

17 comments:

  1. ilk paragrafı okurken kakaha attım. :D lotr okudun sanıyordun demek. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay okumuş sayılsam, olmuyor mu öyle? :D Evde de var aslında kitaplar, kayınvalidemden araklayıp getirdim ama çok üşeniyorum. Bir sürü başka kitap var okunacak.

      Delete
  2. Şu saate kadar uyanık olma nedenim bu yazıdır :D Acaba Mina'dan hangi kitap gelecek diye.

    Öncelikle Yüksükler Efendisi tespitine katılıyorum. Aynı şeyi ben de yaşadım çünkü. Tam ekleyecektim.. Sadece ilk kitabın bir kısmını okuduğumu farkettim, filmleri otuz kere izlemeyi biliyorum ama :((

    Agatha Christie alırım bi dal. Poirot'lu kitaplarını özellikle çok severim. O yüzden Maigret'ye baştan kanım ısındı. Yarın bir arayıp tarayım interneti.

    Ben balkabağına dönüşmeden, patron da sabah beni kabak gibi oymadan bana müsade :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mert'e yazdığımı yazacağım; okumuş sayılalım :D Bence olur bak valla. Farzet ki okumaya başladık, aktörler aktrisler gelecek devamlı gözümüzün önüne, Gollum tıslayacak falan.
      15 dakikadır balkabağıyım, kendimi yuvarlayarak yatmaya gidiyorum ben de :D

      Delete
  3. ben ilk önce kitapları okuyacağım diye hala filmleri seyretmedim be! hiiii! yıllar boyu sakladığım sırrım ortaya çıktı... eyvaaah! bu yorumu adsız mı yayınlasam? :/ (yayınlayamadı) :P

    sabah sabah merak ettirttin şu komiseri... hatta fotoğraftan gaza gelip o kadar güzelse ingilizce okumaya çalışayım bari, belki kendime faydam dokunur dedim bir an. sonra geçti ahahahah :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok şükür sayısı gittikçe artan bir grupmuşuz :D Filmleri seyret bari, bak valla bişiy olmuyor. Ben sana sonunu söyleyeyim, mecbur kalırsın ehehhehe :)
      Maigretleri İngilizce okursun bence ya, o kadar dallı budaklı değil dili.

      Delete
  4. ay ben simenon çok seviyom. simenonu türkçe çevirilerinden okudum hep. ingilizce ve fransızcadan da okuyabilirdim ama türkçe çevirileri çok iyi. simenon 400 civarı romanı var. her gün 50 100 sayfa yazarmış ya :)
    maigret filmleri de var nette :)

    ReplyDelete
  5. bak blogumda kitap başlığında 16 mayısta simenon var kiiiii :))))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya evet filmleri ben de dün farkettim, internette dolanırken, seyretmek istiyorum. Ben seni takip etmiyor muyum yahu, neden görmedim Simenon yazısını? Dur bakıyım.

      Delete
    2. bella'nın ölümü.

      ya bissürü var türkçede ya. holllandada cinayet, üç dul kavşağı filan bi dolu var :)

      Delete
    3. Okudum şimdi yazını, takip de etmiyormuşum, etmeye başladım, bundan sonra kaçırmam :)
      Ya bu eski basım İngilizceler sahaflarda 3-5 lira, kolayıma geliyor, üstelik kapakları daha güzel :)
      Idefix'ten baktım şimdi, 7 kitabı satışta Simenon'un, iki tanesi Maigret değil zaten. Geriye kalanların hepsinin baskısı tükenmiş. 100'den fazla Maigret macerasının bu kadarına ulaşılıyor Türkçe'de. Kabalcı Yayınevi biraz üzerine düşsün bu işin :)

      Delete
  6. biliyorum ben de ingilizce alıyom ucuz çok sayıda kitap. kabalcı beşiktaşta, hep giriyom içeri zaten, du sölerim. bi kabalcı bi de nisan yayınları idi sanırım. iki baskısı var. bi bende gördüğün baskı, laylon kaplı :) bi de ince büyük baskı var o başka yayınevi. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay söyle hakikaten Kabalcı'ya, öyle üç-beş tane basmakla olmaz :D Bassınlar tıkır tıkır, alalım, yanyana dizelim kitaplıklarımızda :)
      Bu kadar konuştuk, kitapların tozunu alayım bari kalkıp ahhahha :D

      Delete
  7. aa kaplasana kitapları. bak bütün kitapları kaplıyom, poşet dosya en kolayı. en sevdiklerimi ise yapışkan asetatla kaplıyom :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yaaa iyi fikir evet ama ben kapaklarına bakmayı seviyorum :) Boşver, tozlansınlar, ben arada silerim noolcak :)

      Delete
    2. allam şeffaf ki daha güzel oluyo. en sevdiğin bi kitabını asetatla kaplasanaaa :) bak ben ilk marcel proust-yitik zamanın peşinde'yi kapladım. elime alıp okşayıp öpüyom valla :)))

      Delete
    3. Deneyeyim bir asetatı, tamam :D

      Delete