September 5, 2014

En Kurusundan Kamu Spotu

Şunu gördünüz mü? Sabır testi gibi.



1 dakika 13 saniye bir ömür gibi, kendimi kesesim geldi. Sorularım var.

Bundan etkilenip de kitap okumak isteyen olur mu?
Bariz bir şekilde kitap okuyan insana "Ne yapıyorsun?" diye sormanın mantığı nedir?
Seda Sayan gerçekten kitap okuyor mu?
Daha sahte bir film çekmek mümkün mü?
Kime hitap ediyor bu tanıtım filmi?
Memleketin zeka yaşı ortalaması bu kadar mı düşük lan?

Yanılmıyorsam Serdar Erener'in parmağı var bu işte, kitap okumaktan anladığı buymuş demek. Daha acıklısı, Serdar Erener ve benzerlerinin oluşturduğu güruhun "normal vatandaş" algısı da bu anlaşılan. Anca 3 kelimelik bir cümleye kafası basan cahil sürüsü.

Esas cahil Seda Sayan yahu! Ay işte bütün kadınlar onu seyrediyor da, etkisi var da bilmemne. Alternatif yaratın? Başka ünlü kadın mı yok? Bütün kadınlar başka birini de seyreder, ama bu kadın ortalıkta oldukça onu seyrediyorlar. Televizyon bu maalesef, ben de memleketteki tek gazeteci Abdülkadir Selvi zannediyorum mesela.

Herkese Kitap Vakfı hazırlamış bu filmi, vakfın amacına falan şurdan bakabilirsiniz. Böyle sosyal sorumluluk projeleri "Merhaba ayaktakımı. Sizinle anlayacağınız dilden konuşuyoruz bakın ne güzel." tonuyla işe girişince beni sinir ediyor. Umarım iyi işler yaparlar da bu yazdıklarımı yerim.

19 comments:

  1. Ay Fermina, boğuluyordum gülerken, hem de daha videoyu izlemeden, sen arkeolojide harcanıyorsun bence. Ben bir de Yılmaz Erdoğan'ın asabiyetine de çok güldüm. "Görmüyor musun kitap okuyorum gerizekalı! Bir daha bölersen senin dalağını sökerim " gibi cevap vermiş.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Arkeolojide harcanmıyım diye istifa ettim, şimdi evde köpenkler harcıyo beni ehehhehe :D
      Yılmaz Erdoğan'ın gittikçe büyüyen keli asabiyet de yapıyor diye tahmin ediyorum.

      Delete
  2. Ahahah hepsi benim bebeklerim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hangi hepsi? Ünlüleri mi diyosun? Hande Yener eksik, o da kitap okusun.

      Delete
  3. Replies
    1. NÖRİYM, KİTAP OKUPDURU BACIM! (Mesaj verdim farketmediysen.)

      Delete
  4. Bunu televizyonda izlerken verdikleri adresi yazıp bakmıştım.Aynı vallahi Seda SAYAN'ın diline nasıl eğrelti ve kulak tırmalayıcı kitap okuyorum arkadaş sözü gibi tamtakır kurubakır bir site açmışlar.Yalan ikisi de.Açılalı da epeyi olmuş ama dostlar alışverişte görsün,tık yok.
    Tıpkı tarım spotlarında olduğu gibi çekmişler ama daha seyrederken hadi canımmm diyorsun,olan biteni gördüğünden.Ama işi iyi anlamış birileri.Olmasa da çek yalan dolan bir görüntü,yap bir uyduruk site.Kap paraları.

    ReplyDelete
    Replies
    1. O tarım spotlarına da nasıl gıcığım! Sanki tarım arazisine toki evleri diken benmişim gibi akıl veriyor allahım, aklını kaçırır insan. O kadar pervasızca yalan söyleniyor ki yüzümüze yüzümüze, her şeyden şüphe eder oldum. Neyse yani, bu vakıf gerçekten kitap okutma işine soyunduysa en azından Seda Sayan'ı yok etsin reklamdan. Kitap okumanın iyi kalpli naifliği nerdeee bu kadının her an birimizin saçlarını bileğine dolayacak hali nerde, peh.

      Delete
  5. bende ilk izlediğimde komik video muhabbeti varya o gibi bişey sanmıştım değilmiş:))en azından onlar ciddi ciddi yapmış

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mustafa Sandal komik oturuyor aslında :D Ay seyrettikçe sinirleniyorum ahahhahah :D

      Delete
  6. Beni kitaptan soğuttu bu spot. Emeğin geçenlerin bin türlü... Ama yok yahu tekrar düşündüm; aklıma Mustafa Sandal'ın o okuduğu kitaptan başını kaldırıp, "Kitap okuyorum arkadaş," dediği sahne geldi ve şöyle dedim kendi kendime, "Güven, okumalısın". askjhfjkafksajfksl Kafayı tırlattım bu ülke sayesinde.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aya benzeeeryüreğim edoğalolaraktaa kipteyim kolay mı yazıldı sanıyorsun? Savaş ve Barış'ı tam 4 kere okumuş şarkıyı yazmadan. Bir Mustafa Sandal şarkısı kolay yetişmiyor.
      Aslında utanıyorum böyle saldırmaya, popüler kültürse popüler kültür, niye aşağılayalım? Ama;
      1- Elinde her türlü imkan varken zırcahil kalmakta inat eden biriyle alay etmek ayıp olmamalı.
      2- O sabah kahvaltılarını, iftar yemeklerini, o yavşak sırıtışları falan unutamıyorum ben.
      3- Memlekette okumuş-yazmış insanlara sarfedilmek üzere "monşer" diye bir hakaret türemişken, hakaretin kaynağıyla yanak yanağa takılan bu insanlar "Kitap okuyorum" deyince ciddiye almakta güçlük çekiyorum.
      Eveth.

      Delete
  7. Son derece uyduruk, donuk, samimiyetsiz hatta itici buldum. Belki seslendirme yapmasalardı sadece görüntü bile daha ilgi çekici olurdu. İnan pinterestte gördüğüm veya başka web sayfalarında yahut bloglarda gördüğüm kitap fotoğrafları bile okumak için daha fazla gaza getiriyor insanı. Bir de kitap okuyorum arkadaş sloganını sevmedim, ne yaptıklarını da görmüyor mu acaba soran, gerizekalı galiba? Ama daha çok izleyenlerin ve feyz alacakların gerizekalı olduklarına inandıkları için bunu çekmişler bana kalırsa. Gereksiz olmuş, olmasaymış da olurmuş yani, bir + getirmemiş hatta dedikleri gibi olumsuz etken de olmuş olabilir:) Bazı kimselerle de kitapların görüntüsünü bile yanyana getirince abes duruyor değil mi? Ayrıca şu Mustafa sandal şarkılarının sözleri ile ilgili yorumuna da bittim:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay çok uyduruk hakikaten, yazdıklarına aynen katılıyorum Tuğbacığım, bayağı karşılarında aptal varmış gibi, saçma sapan. Aslında daha da acıklı kamu spotları var, "Yerlere çöp atmayalım" var mesela, gördükçe üzülüyorum. Biz küçükken de vardı, 30 sene geçmiş ve hala yerlere çöp atmamayı öğrenememişiz. "Tarım arazilerine inşaat yapıp çocuklarımızın geleceğini çalmayalım" var, neden kamuya sesleniyorlar bu konuda, anlayabilmiş değilim. İnşaat izinleri bakkaldan alınıyor sanki.
      Ayh valla, oturduğu yerde delirir insan burda :D

      Delete
  8. bir keresinde bir arkadaşım beni gıcık etmişti.bir günde da vincinin şifresini okudum diye.
    resmen kavga edebilirdim o an onunla.bazen gıcık bir insan olurum.kızı gıcık etmiştim.ne biliyim sanırım
    o kitabı bir günde okumasını içime sindirememiştim sanırım.bu spot şeysini izleyince aynı duyguyu hissettim.
    iki bilinmeyenli denklem gibi bu.Seda Sayan'ın okuduğu kitapları merak ettim ben açıkçası.
    Seda Sayan hangi kitapları okuyor gerçekten merak ettim.ya da mesela Oğuz Atay okur mu ki?
    merak kötü şey azizim.
    Bir de Reha Muhtar çok yaşlanmış,tanıyamadım.
    bu spotu şöyle sonlandırsalardı
    Acı var mı acı?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ben de ergenken bir günde Vampirle Görüşme'yi okumuştum :) Çok özlüyorum o okulun tatil olduğu uzun yaz aylarını; gene tatil oluyor, gene yaz ama aynı şey değil.
      Boşa harcanan paralar bunlar, okul tamir ettirselerdi, kitaplık yaptırsalardı, bu ünlüler sınıfa girip kitap okusaydı çocuklara. Ruhsuz işler.

      Delete