September 3, 2014

İşim Var Şimdi

Şimdi evden çıkıyorum, taksiye binsem 10 dakika, otobüs bulsam 20-25 dakikada adliyenin önündeyim. Bir de güneşli ki o adliye önü, bayıltır insanı, bir gram gölge yok, oturacak yer yok.

Kartonumu almadan gidiyorum, onun yerine kitap aldım okurum diye. Karar çıkacak bu duruşmada diyorlar, kalbim sıkışıyor, adalet görür müyüz gerçekten?

Limon sarısı pantolon giydim, beni o şekilde tanıyabilirsiniz. Böyle yerlere giderken kör eden renkler giymek gibi bir huyum var, neden bilmiyorum. Gerizekalıyım biraz, ondan olabilir.
(Bir insanın kaç parça parlak sarı kıyafeti olabilir? Karga mıyım ben?)

Duruşmalara çağrı yapanlar da törörist muamelesi görüyormuş, o yüzden yazıyorum. Ben, Ahmet Şahbaz'ın aksine, kimseyi öldürmedim, öldürdüğüme sevinmedim, peruk takmak yerine sarı pantolon giyiyorum, sırtımı dayayacağım kimsem yok. Birini yok yere öldürmenin bir cezası olsun, bu adam bu cezayı çeksin, bir daha polislik yapamasın, onun gibi düşünenlere ibret olsun istiyorum. (Merhaba hukuk devleti. Merhaba adalet. Merhaba, orda kimse var mı?)

Hadi çıktım. Öptüm.

14 comments:

  1. Senin bu aktivist tarafına çok imreniyorum. Mazlumun yanında olmana, hak, hukuk, adalet diye diretmene. İmreniyorum. Biraz aileden çevreden görmekle de oluyor. Senin gibi bir insan olsam, kendimle çok gurur duyardım. Ama sen bunu gururlanmak filan için yapmıyorsun. Doğrusu bu diye yapıyorsun. Senin doğrun bu. Dürüstlük gibi bir şey senin için. Prensip meselesi. Canım Fermina. Ne kadar ilahi güç varsa hepsi senin yanında olsun, daima.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sarı pantolonum var benim! İlahi güçler yetişemezse bile pantelon var :) Ay yok ya, benden aktivist falan olmaz, sinirlerim bozuk her daim, herkesten nefret ediyorum bir yandan da. Sen süper iyi kalpli bir insansın, burda olsan benimle gelirdin adliyenin önüne, biliyorum. Çok seviyorum seni uzaklardan olsa, canım benim.
      Aktivizm maktivizm bizim derdimize derman değil, ne o derman bilmiyorum. Gene 50-100 kişiydik adliyenin önünde. Çakmak isteyen çocuklara sordum "Ne olacağız?" diye, yavaş olurmuş ama bir şeyler olurmuş, öyle dediler, spontan bir isyanmış bizimkisi, hemen değişim olmazmış. "Peki" dedim, çakmağımı onlara hediye ettim. Böyle işte :)

      Delete
    2. Kucuk joenun her sozune katiliyorum seninle cok gurur duyuyorum ve cok imreniyorum. Keske bir kac cocuk yetistirsen. Ya da melissaya annelik yapsan.

      Delete
    3. Ay ben yapamıycam galiba, sen Melissa'yı bindir bir uçağa yolla, küçük yaşta dert sahibi edip geri yollarım.
      Kızım hiçbi işe yaramıyorum ya ben, bir fark mı yarattım naaptım, anca carcar konuşuyorum. Utandırıyosunuz beni <3

      Delete
  2. fermina daza... senin nickine bayılıyorum:) Kolera günlerinde aşk... öbür konuya gelmeyeceğim gelince çok pis küfrediyorum içimden geçenleri terbiyeyle yazmışsın, ben pisletmeyeceğim buraları. Sadece fermina dazaya bir merhaba demek istedim.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merhaba! Hehheh çok pis yattım nickin üzerine :) Ben de sende görünce çok beğenip kendime goodreads şeyi yaptım yan tarafa :)
      Aslında evde ana avrat dümdüz gidiyorum, buralara nedense hala edebimle yazıyorum, efendilikten öleceğim resmen. 7 yıl 9 ay 10 gün. 4 yıla çıkar dediler. "En azından ceza aldı" ile "Ala ala bunu mu aldı" arasında oturuyorum.

      Delete
  3. Mina'm;
    Çabalıyorsun, emek veriyorsun, kendini ifade ediyorsun ya hayattaki duruşunla hayranım!!
    Yazını, sözlerini, duygularının yoğunluğunu seviyorum. İyi insanlar var yer yüzünde diye düşündüğümde aklımda yüzün canlanıyor. Bir gün hayatımdaki bu iyi insana sarılabileceğim için mutlu oluyorum!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ay teşekkür ederim ya, valla bak siz yazınca da "Çok şükür yalnız değilim" diye düşünüp seviniyorum; varız biz de, bir hacmimiz var bu toprakların üzerinde. Biraz da sevindirse şu hayat bizi, ne güzel olacak.

      Delete
  4. Ben de sana hayranım Mina *.* Ben de senin gibi olsam kendimle gurur duyardım.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayağıma cam su şişesi düşürdüm demin, keşke o anları da görseniz :)

      Delete